Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3349006
Mooie mama en schattige pups!

De fokker van onze honden bepaalde het grotendeels ook, en ik moet zeggen, ik was daar wel blij mee. Want bij Janouk wisselde ze vrij op het laatst nog en die pup die niet naar ons ging was inderdaad een enorme sloper... die kwam in een sledehonden team terecht waar dat niet zo'n kwaad kon maar ik heb gezien hoe hij daar de binnenkennel verbouwde ::) en was blij dat dat mijn huis niet was... ;) ;)
Door zurca
#3349009
Lizzy schreef:En zo zie je maar weer: zo is er voor iedere pupkoper een fokker :). Ik heb altijd zelf mogen kiezen (en de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik er altijd de liefste en de leukste tussenuit heb gevist hahahaha). Maar ik vind er ook niks mis mee als het in samenspraak met de fokker gaat. Waar ik persoonlijk wel problemen mee zou hebben is een fokker die pups toewijst, nul inspraak. Dat is mijn fokker niet. Maar joh, dit is zo puur persoonlijk, zat mensen die dat weer perfect vinden.

Jong geleerd, oud gedaan ;D
;D ;D ;D

Nee helemaal geen inspraak zou ik ook niet prettig vinden.
Voor ons is het iig een fijn idee dat de fokker mee denkt met wat bij ons zal passen en dat we dan samen kijken hoe en wat :)
Door zurca
#3349758
teefjes.jpg
teefjes.jpg (225.24 KiB) 2033 keer bekeken
1week en 1 dag oud :smitten: :smitten: :smitten: :smitten:

(En het andere teefje is momenteel aan het bevallen. Ik kreeg vanavond een berichtje toen was de stand 1 teefje en 1 reu....spannend...)
Door zurca
#3349984
Het 2de nestje bestaat uit 4 reutjes en 2 teefjes.
En nu moeten wij dus gaan aangeven vanuit welk nest wij een pup willen. Pfffff ik weet het niet, wat moeilijk zeg!

Eerste nest, meer teefjes dus meer keus/kans op een goede match. Tweede nestje spreekt vooral de vader mij erg aan maar dus minder keus....
Door Janie2
#3349988
Leuk leuk leuk een nieuw hondenkind op komst!
Ik zou zeggen van het eerste nestje teefje 2e van rechts op de foto met het zwarte stipje op de lip en van de tweede foto de linker met vlekje op neus.
;D heb je helemaal niets aan, want laat je hart spreken.

Is het mogelijk om met week 3 de keuze te maken voor welk nestje als je de pups dan gezien hebt?
#3349989
zurca schreef:Zijn er hier mensen, fokkers, die iets zinnigs kunnen zeggen over in hoeverre karakter van de ouders bepalend is voor het karakter van de pups?

Karakters worden zeker wel doorgegeven, iid de basis. Maar het karakter van moeder is erg doorslaggevend voor de pups.

Edit: Karakters van voorouders doen natuurijk ook mee en meestal zie je daar als pupkoper niks van. Dus ik zou me niet/nooit vastpinnen op de oh zo lieve vader.
Door zurca
#3349992
Angelique schreef:Karakters worden zeker wel doorgegeven, iid de basis. Maar het karakter van moeder is erg doorslaggevend voor de pups.

Edit: Karakters van voorouders doen natuurijk ook mee en meestal zie je daar als pupkoper niks van. Dus ik zou me niet/nooit vastpinnen op de oh zo lieve vader.
Dankje Angelique voor je antwoord!
Nu is die paps erg lief maar ik val vooral als een blok voor zijn looks. Hij heeft een erg leuke en mooie uitstraling waar ik op val :-[ jij geeft aan karakter mams is meer aanwezig dan karakter pa, hoe zit dat met de bouw van een hond? Heeft mams daar ook meer de overhand in?
Door zurca
#3349993
Overgens ga ik vandaag de fokker ook bellen om alles eens door te spreken.

Het zal onze eerste pup worden van een voor ons "onbekend" ras dus we willen het graag "goed" doen.
Door zurca
#3349995
Janie2 schreef:Leuk leuk leuk een nieuw hondenkind op komst!
Ik zou zeggen van het eerste nestje teefje 2e van rechts op de foto met het zwarte stipje op de lip en van de tweede foto de linker met vlekje op neus.
;D heb je helemaal niets aan, want laat je hart spreken.

Is het mogelijk om met week 3 de keuze te maken voor welk nestje als je de pups dan gezien hebt?
Ja we kijken er zo naar uit!!
Bij het eerste nestje trekken juist de 2 linkse teefjes ons meer aan, de lichtere kopjes. Bij het 2de nest inderdaad die met de vlek op de neus maar dat komt dan ook alleen maar doordat die meer vlekjes heeft op het lijf en als we het dan alleen over de "looks" hebben dan vinden we bij de honden met vlekken het leukst.

Maargoed, je kan natuurlijk een hond hebben die qua uiterlijk je smaak is maar als dan het karakter niet bij je past... Dus karakter vinden we belangrijker maar daar valt voorlopig nog weinig over te zeggen. We kunnen helaas niet eerst de pups gaan bekijken. En daar hebben we ook wel begrip voor hoor....wij zijn niet de enige pupkopers en de andere mensen willen ook graag weten waar ze aan toe zijn ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door