Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door smulpaap
#3328412
Nog wat tips /ervaringen van mij

Als het een JRT gaat worden
Laat hem dan niet op de bank en /of bovenop de stoelen totdat je hebt gemerkt dat het geen blaffer is
Ze zijn klein en willen graag alles zien , en dan is bv. de stoel een prima uitkijkpost
Leuk , als je braaf naar buiten kijkt maar wel je klep dicht houden
Ik ken ze die over de vensterbank heen en weer racen .... en blaffen :-X

In de tuin idem , lekker onder jouw begeleiding in de tuin . ""Ik heb al een werkje , dus ik heb geen behoefte om te blaffen ""
helpen snoeien vinden ze vaak leuk , breng het maar naar de emmer
Of voertjes zoeken


En als je niet bent gewend om met een kleintje te lopen , katten ! Onder elke struik kan er eentje zitten en die oogjes zijn snel beschadigd
Sommige katten zijn ook helemaal niet onder de indruk van een kleintje en halen heel snel uit , of jagen ze na
Door eelke
#3328416
Aaaaahhh zo'n kleine *piep*keffer en kuitenbijtertje!

Haha nee hoor, goed opgevoed vind ik ze hartstikke leuk. En niet te dik enzo. Dat is wel waar het vaak fout gaat waardoor ze een mindere reputatie hebben, zonde.

Maar ook bij mij verbazing, dit ras had ik niet aan zien komen!
Door Hanny
#3328543
Op zoek naar broeken coat, omdat ik niet wist, wat dat is.
Gevonden en niet mijn voorkeur, vind het eigenlijk een beetje mislukte coat.
Once up on a time, toen iedereen ineens zo'n hondje wilde hebben, kwam er wel eens een nestje mee met de paarden, na bezoek aan Engeland.
Besteld voor deze of gene. Wat een lekkertjes, nooit geen gemiezer. Gewoon lekker eten, als ze uit de vrachtwagen kwamen en dan zo snel mogelijk verhuizen. Toen kon dat allemaal nog, wel stiekem, maar geen probleem.
We moeten nog altijd lachen als we er aan denken. Eentje bleef er over en ging mee met een stratenmaker, de gelukkigste man van de wereld, want het was een grote wens. Onderweg naar huis had hij bedacht dat het ding misschien wel honger had en dat was ook zo, want hij vrat een heel stuk leverworst zo op. Beetje dun poepen, maar verder geen last. Zulke honden, daar houd ik van, betonnen ingewanden.
Ik wens je toe, dat je een leuke terrier gaat vinden, zal vast wel lukken. Houd je ons op de hoogte?
Ik heb al eens even op de site gekeken en heb al gedacht, die niet, die wel.
Veel plezier komend weekend.

Hanny
Gebruikersavatar
Door Laika
#3328549
Hier geen verbazing, de JR staat ook op ons favolijstje :biggrin2: Zelf vind ik de parson leuk en dan ook de ruwharige. Wij zijn al gedownsized met onze Kelpie en zo'n kleiner maatje bevalt goed. Toch zou ik niet snel weer een Kelpie nemen want ze vragen wel om veel aktie. Succes met de verdere zoektocht.
Door Siberienne
#3328550
Laika schreef:Hier geen verbazing, de JR staat ook op ons favolijstje :biggrin2: Zelf vind ik de parson leuk en dan ook de ruwharige. Wij zijn al gedownsized met onze Kelpie en zo'n kleiner maatje bevalt goed. Toch zou ik niet snel weer een Kelpie nemen want ze vragen wel om veel aktie. Succes met de verdere zoektocht.

Wat is nou eigenlijk het verschil? Tussen Parson en Ruwhaar?
Op een ander forum zat ook iemand met Parsons en die vond ik leuk! Waren wel heel fel op katten trouwens.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3328552
Parson Russel Terriër is de hoogbenige variant. Die is er in zowel ruwhaar als gladhaar (en broken coat), net als de JRT met kortere pootjes.
Door smulpaap
#3328556
Parson idd hoger op de poten
rashondenwijzer-dreamstimeparsonrussellterrier.jpg
rashondenwijzer-dreamstimeparsonrussellterrier.jpg (66.63 KiB) 2798 keer bekeken
prt-ou-0007.jpg
prt-ou-0007.jpg (4.99 MiB) 2798 keer bekeken
En mijn kleine mini-uitvoering :biggrin2:
aan zee 048.JPG
aan zee 048.JPG (3.5 MiB) 2798 keer bekeken
Door Nynke
#3328561
Ik heb gisteren voor het eerst een PArson Russell ontmoet en was wel een leuk beestje. Beetje druk en aanwezig maar dat kwam omdat ik daar nieuw in huis was zei de eigenaresse.
Door smulpaap
#3328587
Tip :P ::) :biggrin2:

Hier worden de wandelingen afgewisseld
Je bent een week of drie geleden ergens geweest , en daar ging je vanmiddag weer eens naartoe
Je gaat in je hoogste versnelling naar een bepaalde plek , en daar luister je absoluut niet meer naar je personeel
Ik was inmiddels vergeten waarom die plek zo interessant was ( er was ook niets meer te zien ) de draak niet :biggrin2:
Opeens wist ik weer wat daar was gebeurt , het monster had haar balletje in het water laten vallen
Nu zijn steile bermen erg eng . Het is er modderig , en je personeel kon je in dit geval ook niet van dienst zijn
Soms kan het personeel met behulp van de riem of een tak mijn bal weer pakken
Maar die berm was voor het personeel ook echt te hoog en zij wilde ook niet in de sloot vallen
En ja . Dan ben je een JRT , en die geeft nooit op . Ik zal en ik moet mijn bal vinden
Hagel , ja . Nou en ? Al duurt het een dag . Die andere bal die we nu mee hebben ? Nee
Maar dan heeft je personeel toch iets wat je op andere gedachten brengt , en dat zit voor dergelijke gevallen altijd in haar jaszak
Neem altijd iets mee wat onweerstaanbaar lekker is , en wat ze bij hoge uitzondering krijgen :biggrin2:

Thara is onze vijfde Russell , op Tessa na zagen we met de rest exact hetzelfde gedrag
Door Lizzy
#3328713
zurca schreef:In het topic over hoe het is met de mensen die hun huisdier moeten missen had ik gevraagd hoe men er mee omging om helemaal geen hond meer te hebben..

Ik mis mijn eigen hondjes heel erg maar daar naast mis ik ook gewoon "een hond".

Nadat Tous was overleden kwam het besef dat als Ziggy er niet meer zou zijn wij dan geen hond meer in huis zouden hebben*slik*. Maar 1 hond beviel wel en Ziggy had extra zorg nodig en naar het einde toe helemaal. Daar wilde wij geen nieuwe hond naast, het verdelen van de aandacht leek ons niet gemakkelijk. En die bslissing bleek de juiste want alle zorgen om en voor Ziggy vielen best zwaar.

Maar nu is er alleen nog onze kater en ons huis en hart is leeg....

Ik wist heel zeker geen Podenco/windhond meer te willen na Tous en Ziggy. Heerlijke honden maar het niet los kunnen lopen (of heel beperkt) en die enorme drang tot jagen. En, klinkt misschien heel gek hoor, maar die enorme snelheid waarmee ze gaan als ze kunnen gaan. Ik vind het een prachtig gezicht maar pfhoeee wat was ik altijd weer blij als we met zijn allen weer "heel" in de auto zaten. Ik ben nogal een "doemdenker" en heb mij heel wat nare ongelukken voor de geest kunnen halen :-[

Maarja... wat dan?!! Ik heb altijd geroepen "geen hond via een fokker...er zijn al zoveel honden" Maarja, als je dan best wel specifieke wensen hebt dan is het wel "makkelijker" om de dingen die je niet wilt en wel wilt, te zoeken in een rashond. Dus nadat Tous er niet meer was eens voorzichtig begonnen met mijn zoektocht. De mijne ja want mijn vriend wou alleen maar een windhond. Dus die "moest" ik ook nog overtuigen. Gelukkig begrijpt hij mijn punten en kan zich daar nu ook goed in vinden. De hondjes die ik uitzocht vond hij niets. Ik kwam met het Markiesje en het Kooikerhondje.
Oke wat lijkt jou dan wat... Hij kwam met Italiaans windhondje ( ::) ;D ) een een Pincher. Dat vind ik niets.
Samen zoekend op het internet kwamen we elke keer uit bij honden uit de jachthondengroep. Die hebben blijkbaar iets wat ons aantrekt.
Tijdens een wandeling op het Kootwijkerzand kwamen we echter iets tegen waar we allebei nog eens 2 keer naar om gekeken hebben "goh..leuk...wat is dat?!" Dat bleek de De Västgötaspets te zijn. Op internet gelezen over het ras, dat sprak wel aan. Helaas is er weinig info te vinden en erg weinig fokkers in Nl.
En toen kwam ik, per ongeluk, op een site uit van een ras waarvan ik dacht "neuhhhh echt niet" "Maar wat een guitige koppies...toch ff verder lezen. Mmmm vriendlief kijk is...." Meer gelezen, nog meer gelezen...naar de Winnershow geweest, eigenaren en fokkers gesproken, hier op BP wat contacht gehad met iemand...
Binnenkort zijn we van plan om een afspraak te gaan maken met een fokker die ik op de winnershow gesproken heb.

Nou goed....zitten jullie stevig op jullie stoel?!

Het ras wat nu op papier onze eerste voorkeur heeft is de....

Jack Russell Terrier en dan de Ruwhaar. :biggrin2:

(De Västgötaspets blijft overgens wel op het lijstje. Mocht blijken dat JRT toch niet bij ons past...)
Heb ik trouwens wel eens verteld dat wij ook voor dit ras wilde gaan? We hebben heel leuk contact zelfs gehad met een fokker in NL (die ook het boek over het ras heeft geschreven).

Uiteindelijk zijn we afgehaakt op het blafgedrag van de hond. Maar ik kom er af en toe één tegen in Z'meer en ik vind ze nog steeds geweldig :smitten:
Door - pien -
#3328790
Lizzy schreef:Heb ik trouwens wel eens verteld dat wij ook voor dit ras wilde gaan? We hebben heel leuk contact zelfs gehad met een fokker in NL (die ook het boek over het ras heeft geschreven).

Uiteindelijk zijn we afgehaakt op het blafgedrag van de hond. Maar ik kom er af en toe één tegen in Z'meer en ik vind ze nog steeds geweldig :smitten:
Om welk boek/schrijver gaat het?
Door Lizzy
#3328792
- pien - schreef:Om welk boek/schrijver gaat het?
Bij mijn weten is er maar 1 Nederlands boek over dit ras geschreven: http://www.vastgotaspets.nl/boek.html, schrijfster is Bonnie Benneker. We hebben echt een heel leuk email contact gehad en zij is ook BARF gaan voeren na onze "gesprekken". Als ik het hondje nu weer zie, krijg ik er weer zin in. Ik vind ze leuk!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door