Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3328316
Oh, Jackies zijn ook leuk. Wel echt heel anders dan een puntneus. Alhoewel - zelfde bananen in de oren ;)

Op mijn lijstje staat nog een bodeguerro - het spaanse broertje van de JRT. En masse tweedehands te verkrijgen. Voor later, als we kleinere honden willen (dat duurt nog even - voorlopig staan er nog een Ierse Wolfhond, Duitse Dog, ex racing Greyhound en een Barsoi of Afghaan op de lijst, maar gelukkig heb ik nog 30 jaar voordat we naar de kleinere honden gaan).

Succes met de zoektocht! Voorpret is al zoooo leuk :-*
Door Lizzy
#3328328
Oh jee nee, die zag ik ook niet aankomen ;D . Ik dacht "die gaat zeggen dat ze voor een Dalmaat gaat". Ja, qua uiterlijk ook zo'n gestroomlijnde hond maar qua jagen zit het wel snor, dat is niet heel serieus hun ding. Maar nee, komt ze met een JR aan, ruwhaar nog wel ;D ;D ;D ;D

Heel veel succes en veel plezier met jullie zoektocht :-*
Door zurca
#3328349
MarijeEnBoomer schreef:Altijd leuk een zoektocht!
Mijn 5 cents, jarenlang geselecteerd op uiterlijk zegt niet alles , mijn Pip is echt al zeker 10 zo niet 20 generaties showlijn en madam kan heel goed setter zijn, had talent op de jachtdag alsof ze uit jachtlijnen kwam ::)
Maar ze is prima trainbaar en kan veilig los mits het terrein dat toelaat ( niet langs een drukke weg etc)
Succes met je zoektocht en geniet van de voorpret
Ohw hahaha die vlieger gaat dus niet op :P :biggrin2:
Door smulpaap
#3328350
Een Russell is graag bij de baas , en heel baasgericht . De baas moet de allerleukste worden . Overal , ook in en om het huis
En daar zijn ze goed in te trainen , ze doen graag taakjes en zijn heel leergierig , speels en hebben humor
Het blaffen is vaak zelf aangeleerd gedrag , Tessa kwam hier als pup en was geen blaffer . Met Thara vroeg ik me af of ze wel kon blaffen toen ze hier net was
Thara blaft zelden

Een gouden regel voor een jonge opgroeiende Russell is : Negeren van andere honden , en ook hierin zijn ze goed te trainen . Mijn baas is veel leuker
Zoek bij voorkeur stabiele evenwichtige honden op , en laat de Russell daarmee spelen etc
Overprikkel de Russell niet , liever een lange wandeling door de polder en lekker snuffelen en eventueel zoekspel/ hersenwerkjes laten doen dan te vaak in contact met allerlei honden
Ze zijn echt dol op snuffelen en gebruiken heel graag hun neus
Door zurca
#3328351
Lizzy schreef:Oh jee nee, die zag ik ook niet aankomen ;D . Ik dacht "die gaat zeggen dat ze voor een Dalmaat gaat". Ja, qua uiterlijk ook zo'n gestroomlijnde hond maar qua jagen zit het wel snor, dat is niet heel serieus hun ding. Maar nee, komt ze met een JR aan, ruwhaar nog wel ;D ;D ;D ;D

Heel veel succes en veel plezier met jullie zoektocht :-*
Een Dalmaat zou best een optie geweest kunnen zijn als we weer een grote hond hadden gewild. Inderdaad lekker gestroomlijnd ook :)

De ruwharen schijnen niet anders qua karakter te zijn dan de gladharen of de broken coat. Het verschil van karakter zit 'm in de bloedlijnen en de opvoeding.
Door zurca
#3328352
smulpaap schreef:Een Russell is graag bij de baas , en heel baasgericht . De baas moet de allerleukste worden . Overal , ook in en om het huis
En daar zijn ze goed in te trainen , ze doen graag taakjes en zijn heel leergierig , speels en hebben humor
Het blaffen is vaak zelf aangeleerd gedrag , Tessa kwam hier als pup en was geen blaffer . Met Thara vroeg ik me af of ze wel kon blaffen toen ze hier net was
Thara blaft zelden

Een gouden regel voor een jonge opgroeiende Russell is : Negeren van andere honden , en ook hierin zijn ze goed te trainen . Mijn baas is veel leuker
Zoek bij voorkeur stabiele evenwichtige honden op , en laat de Russell daarmee spelen etc
Overprikkel de Russell niet , liever een lange wandeling door de polder en lekker snuffelen en eventueel zoekspel/ hersenwerkjes laten doen dan te vaak in contact met allerlei honden
Ze zijn echt dol op snuffelen en gebruiken heel graag hun neus
Kijk daar gaan we zeer zeker mee aan de slag, dat wij baasjes leuker dan leuk zijn! We willen ook zeker naar puppycursus en een vervolgcursus maar ik wil geen hond waar ik daarna nog perse iedere week mee op een trainingsveld moet staan. Een Kelpie bijvoorbeeld heb ik ook naar gekeken maar zulke werkhondjes kunnen wij niet bieden wat ze nodig hebben. Ik zie er wel naar uit om samen met de hond in en om het huis dingentjes te gaan doen maar gewoon voor de leuk en niet omdat het perse moet ;)
Door zurca
#3328353
Misschien heeft iemand nog een tip over een goede site/boek om over de opvoeding van pups te lezen?
Want ondanks dat we 14 jaar honden gehad hebben zal dit onze eerste pup worden.
Ik kwam hier op BP al "Een hondenleven lang fysiek en mentaal in balans: elke pup een goede start" tegen. Nog steeds een aanrader dit boek?
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3328354
zurca schreef:Misschien heeft iemand nog een tip over een goede site/boek om over de opvoeding van pups te lezen?
Want ondanks dat we 14 jaar honden gehad hebben zal dit onze eerste pup worden.
Ik kwam hier op BP al "Een hondenleven lang fysiek en mentaal in balans: elke pup een goede start" tegen. Nog steeds een aanrader dit boek?
Vind ik wel. En ik zou de site van Monique Bladder van A tot Z doorlezen. Denk dat haar boek dat ze aan het maken meer op honden met probleemgedrag gericht zal zijn, maar wie weet wordt dat ook een aanrader.
Ik vond Luisteren is Leuk van Jolein van Weeperen (als ik het goed schrijf) ook erg leuk, geeft wel leuke ideeën over hoe bepaalde dingen aan te leren.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3328375
Oh wat een verrassende, maar geweldige, keuze. Naast de ruwharige teckel ben ik ook verzot op ruwharige JR. Kan me je keuze dus goed voorstellen.

En staar je idd, maar dat doe je niet, blind op show- of jachtlijnen. Want mijn showlijnhond Joep was een betere en volhardende jager dan mijn deels uit jachtlijnen Joris. ::) :biggrin2:

Bij mijn ras maakt het wel heel veel verschil of ze glad- of ruwharige zijn. Nu ben ik ineens benieuwd of het bij de Vizsla ook zo is, daar ga ik eens naar speuren.
Door Eef+Stippels
#3328384
zurca schreef:Een Dalmaat zou best een optie geweest kunnen zijn als we weer een grote hond hadden gewild. Inderdaad lekker gestroomlijnd ook :)
Is een aanrader! :D :biggrin2:

Succes met de zoektocht!
Door Lizzy
#3328389
zurca schreef:Misschien heeft iemand nog een tip over een goede site/boek om over de opvoeding van pups te lezen?
Want ondanks dat we 14 jaar honden gehad hebben zal dit onze eerste pup worden.
Ik kwam hier op BP al "Een hondenleven lang fysiek en mentaal in balans: elke pup een goede start" tegen. Nog steeds een aanrader dit boek?
Ik vind het nog steeds echt een aanrader!
Door - pien -
#3328390
O, dat had ik nooit verwacht ;D
Maar ze zijn zooo leuk :D :D :D

Nou heb ik al heren op leeftijd (toen ze in huis kwamen was Joep 9 en Rocco 8 jaar) maar mijn ruwhaar Parson is altijd rustiger geweest dan mijn gladharige Jack.
Alleen zijn het allebei herplaatsers en weet ik heel veel van hun achtergrond/afkomst gewoon niet.
Door Lizzy
#3328398
zurca schreef:Een Dalmaat zou best een optie geweest kunnen zijn als we weer een grote hond hadden gewild. Inderdaad lekker gestroomlijnd ook :)

De ruwharen schijnen niet anders qua karakter te zijn dan de gladharen of de broken coat. Het verschil van karakter zit 'm in de bloedlijnen en de opvoeding.
Ja, maar ik kan goed begrijpen dat je wat kleiners wilt hoor! En een JR is een grote hond in een handzame verpakking :biggrin2:

Oh is dat zo? Kan heel goed hoor, ik heb nul verstand van JR's! Ik heb altijd geleerd dat vachten vaak iets zeggen over het karakter van de hond. In die zin: om de vacht zo te krijgen zijn er van oorsprong andere honden ingekruist, die dan vaak weer zorgen voor net een ander temperament. Zoals bij de Teckel. Maar het is natuurlijk goed mogelijk dat zoiets niet het geval is bij de Jack. Ik vind de ruwhaar trouwens ontzettend grappig!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door