Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3358128
tt-tjes schreef:Hier is elke TT een kroko geweest. Die vlijmscherpe tandjes werden overal in gezet. Maar uiteindelijk werd dat wel minder. En idd, als ze supermoe waren werd het alleen maar erger.
Hier was de bench ook een verademing om er even aan te ontsnappen.
Het blijft prettig om te lezen dat er mensen zijn die het herkennen van hun eigen hond en waarbij het allemaal goed is gekomen :)

Het is in ieder geval al heel prettig te zien dat ze uit de bench af en toe ook al rustig kan zijn. Zoals nu, ze ligt op het vloerkleed wat te spelen met vanalles maar ze ligt erbij en is niet aan het vliegen door het huis ;D
#3358202
De oude oppas van ons heeft een bullterriër terror krokodillen pup gehad. Zij had rubber laarzen thuis aan omdat bijtgraag bleef bijten.

Onze Tammo heeft als pup ook wel wat gebeten en daar hielp het "bevriezen" en afstand nemen. Terrorpup is een keer op bezoek geweest en mijn vriend is met haar buiten gaan zitten omdat ze naast dat hijzelf opgegeten werd ook binnen alles aanviel. Buiten heeft ze geprobeerd het terras op te eten.

Nu was er met pupsel fysiek eea niet in orde. Ze is ook bij een osteopaat geweest naast een operatie aan de onderkaak. En daarna was het bijten nagenoeg weg :o
Beestje had gewoon pijn en dit was haar manier van uiten.

Wil ik niet zeggen dat dit met jouw kroko ook zo is maar het kan lonen om het uit te sluiten.
#3358273
zurca schreef:Het blijft prettig om te lezen dat er mensen zijn die het herkennen van hun eigen hond en waarbij het allemaal goed is gekomen :)

Het is in ieder geval al heel prettig te zien dat ze uit de bench af en toe ook al rustig kan zijn. Zoals nu, ze ligt op het vloerkleed wat te spelen met vanalles maar ze ligt erbij en is niet aan het vliegen door het huis ;D
Als ze dat zelf doet kun je daar wel gebruik van maken om haar te trainen rustig te liggen. Belonen als ze rustig op het kleed ligt, snoepje op het kleed leggen. Als ze opspringt krijgt ze niks.
Dit kun je ook oefenen met een riem aan. Gaan zitten op de bank met haar naast je op de grond. Niet naar haar kijken, niks zeggen, en zodra ze uit zichzelf gaat liggen beloon je op de grond. Er staan leuke filmpjes van Kiko pup op Youtube hierover.
#3358274
Lizzy schreef:Anneke is holistisch dierenarts en o.a. osteopaat.
Helaas is haar praktijk wat uit onze richting.
Via de zoekfunctie hier kwam ik ook Fenella Doesburg tegen en Martine Burgers tegen, beide praktijken zijn goed te doen vanuit Garderen.

Aprilsnow schreef:De oude oppas van ons heeft een bullterriër terror krokodillen pup gehad. Zij had rubber laarzen thuis aan omdat bijtgraag bleef bijten.

Onze Tammo heeft als pup ook wel wat gebeten en daar hielp het "bevriezen" en afstand nemen. Terrorpup is een keer op bezoek geweest en mijn vriend is met haar buiten gaan zitten omdat ze naast dat hijzelf opgegeten werd ook binnen alles aanviel. Buiten heeft ze geprobeerd het terras op te eten.

Nu was er met pupsel fysiek eea niet in orde. Ze is ook bij een osteopaat geweest naast een operatie aan de onderkaak. En daarna was het bijten nagenoeg weg :o
Beestje had gewoon pijn en dit was haar manier van uiten.

Wil ik niet zeggen dat dit met jouw kroko ook zo is maar het kan lonen om het uit te sluiten.
Bedankt voor je verhaal, iets waar ik niet aan heb gedacht maar nu zeker in mijn achterhoofd zal houden!
tt-tjes schreef:Als ze dat zelf doet kun je daar wel gebruik van maken om haar te trainen rustig te liggen. Belonen als ze rustig op het kleed ligt, snoepje op het kleed leggen. Als ze opspringt krijgt ze niks.
Dit kun je ook oefenen met een riem aan. Gaan zitten op de bank met haar naast je op de grond. Niet naar haar kijken, niks zeggen, en zodra ze uit zichzelf gaat liggen beloon je op de grond. Er staan leuke filmpjes van Kiko pup op Youtube hierover.
Via de hondenschool hadden we inderdaad ook al tips gekregen om het rustig zijn te gaan belonen. Opspringen= geen beloning, netjes naast lopen aan de lijn (al zijn het maar 2 stapjes)= belonen.
Vanmiddag is ze een heel poosje uit de bench geweest, de buitendeur was open en ze heeft rustig rond gelopen. Op een gegeven moment is ze in haar mandje wat buiten de bench staat gaan liggen. Ze bleef zelfs liggen als ik wat ging doen. Ennnnnn.....ze heeft 1 minuutje bij mij achter de pc gezeten zonder mijn handen gelijk te slopen :o :P
Die youtube filmpjes zal ik eens gaan bekijken, bedankt voor de tip!
#3358652
Zaterdag gaan we naar Fenella Doesburg. Ik heb haar gemaild met in het kort waar we tegenaan lopen met Pippa. Zij denkt wat voor haar te kunnen betekenen dus we gaan het zeker een kans geven, we zijn erg benieuwd!
Het weekend is best goed gegaan en vandaag, ik durf het bijna niet te zeggen, is ze echt heel braaf! Vanmorgen heeft ze een tijdje in haar mand buiten de bench liggen slapen, mijn moeder kwam langs en na even druk te zijn (mijn moeder negeert haar dan) werd ze rustig en heeft mijn moeder haar even op schoot genomen. Mijn moeder ging na het bezoek met tien vingers en een hele broek naar huis ;D ;)
Vanmiddag liep ze zelf de ren in om even te drinken en toen liep ze door de bench in om daar heerlijk te gaan liggen slapen en dit alles terwijl mijn vriend thuis was. (Ze heeft het nogal op hem voorzien dus dat ze hem nu met rust liet is erg fijn om te zien)
#3358668
zurca schreef:Zaterdag gaan we naar Fenella Doesburg. Ik heb haar gemaild met in het kort waar we tegenaan lopen met Pippa. Zij denkt wat voor haar te kunnen betekenen dus we gaan het zeker een kans geven, we zijn erg benieuwd!
Het weekend is best goed gegaan en vandaag, ik durf het bijna niet te zeggen, is ze echt heel braaf! Vanmorgen heeft ze een tijdje in haar mand buiten de bench liggen slapen, mijn moeder kwam langs en na even druk te zijn (mijn moeder negeert haar dan) werd ze rustig en heeft mijn moeder haar even op schoot genomen. Mijn moeder ging na het bezoek met tien vingers en een hele broek naar huis ;D ;)
Vanmiddag liep ze zelf de ren in om even te drinken en toen liep ze door de bench in om daar heerlijk te gaan liggen slapen en dit alles terwijl mijn vriend thuis was. (Ze heeft het nogal op hem voorzien dus dat ze hem nu met rust liet is erg fijn om te zien)
Ah, dat klinkt goed! Maar toch fijn dat Fenella naar haar kijkt. Ik heb zelf geen ervaring met Fenella maar hoor niks als positieve berichten over haar! Ik ben zo benieuwd, hoe het zaterdag gaat!
#3358837
Mag ik jullie weer een vraag stellen?! :-[ ;)

Vandaag met Pippa bij paardjes wezen kijken en we zijn een klein kindje tegen gekomen. Beide vond ze raar en wat eng maar ze wou er wel naar toe. Kwispelen maar ook blaffen, haren in de nek overeind.
Ohja en een kat op straat, ook naar toe willen en blaffen. En voor alles was het, als ik haar dichterbij liet gaan dan deed ze een paar stappen om dan weer heel hard terug te stuiven en te gaan blaffen.
Ik weet niet zo goed hoe hier mee om te gaan.

Zijn er mensen die dit van hun eigen hond herkennen? Hoe hebben jullie dat aangepakt?
#3358839
zurca schreef:Mag ik jullie weer een vraag stellen?! :-[ ;)

Vandaag met Pippa bij paardjes wezen kijken en we zijn een klein kindje tegen gekomen. Beide vond ze raar en wat eng maar ze wou er wel naar toe. Kwispelen maar ook blaffen, haren in de nek overeind.
Ohja en een kat op straat, ook naar toe willen en blaffen. En voor alles was het, als ik haar dichterbij liet gaan dan deed ze een paar stappen om dan weer heel hard terug te stuiven en te gaan blaffen.
Ik weet niet zo goed hoe hier mee om te gaan.

Zijn er mensen die dit van hun eigen hond herkennen? Hoe hebben jullie dat aangepakt?

Ik herken het van een JRT pup, een BC pubertje en een jonge hovawart. In mijn ogen is het onzeker gedrag, spannend naar niet goed weten wat ergens mee te moeten. Het is ambivalent eigenlijk (zowel voorwaarts als achterwaarts, borstelen van spanning)

Het vervelende is wal dat het vaak succesvol is, vooral bij blaffen. Vaak gaat het enge dan weg... Zo ging de jonge Hova achter het hek heel erg tekeer tegen onze honden en tja, dan loop je door en heeft ze succes met wegjagen. Bij de BC & de JRT, die tegen mij begonnen, heb ik met de eigenaren staan praten, hond negerend en ben pas doorgelopen toen het rustig(er) werd.

Spot kon erg van rare voorwerpen schrikken en ging dan ook voorwaarts, mekkeren en weer naar achter. Voordeel van voorwerpen is dat je er met je hond heen kan lopen en samen kan verkennen. Zo heb ik rioolbuizen staan aaien enzo :biggrin2: :biggrin2: maar bij levende have vind ik dat spannender omdat je niet weet wat de andere kant gaat doen...

Als het mijn hond zou zijn, zou ik denk ik proberen de afstand groot te houden en rustig gedrag te belonen. Zeg hoeft er niet heen te moeten he? Als ze later paarden negeert (en kinderen is dat ook prima). Ik zou focus op rustig op afstand observeren, zelf kalm blijven en op het moment dat ze kalmeert belonen & doorlopen. Zoiets. Snap je wat ik bedoel?
#3358852
Ik zou, eens ze dit gedrag vertoont, zeker niet dichter gaan maar bij voorkeur ook niet verder. En haar laten voelen dat ze veilig is bij jou. Geen idee hoe je dat traint maar ik hoor toch vaak dat dat tot de opvoeding van een pup behoort? Leren terugvallen op de baas bij enge zaken ipv ze zelf te proberen overmeesteren.
Ik zou kijken of ze dan rustiger wordt en of je haar afgeleid krijgt.
En idd proberen te vermijden dat je in de situatie terechtkomt.
#3358853
zurca schreef:Mag ik jullie weer een vraag stellen?! :-[ ;)

Vandaag met Pippa bij paardjes wezen kijken en we zijn een klein kindje tegen gekomen. Beide vond ze raar en wat eng maar ze wou er wel naar toe. Kwispelen maar ook blaffen, haren in de nek overeind.
Ohja en een kat op straat, ook naar toe willen en blaffen. En voor alles was het, als ik haar dichterbij liet gaan dan deed ze een paar stappen om dan weer heel hard terug te stuiven en te gaan blaffen.
Ik weet niet zo goed hoe hier mee om te gaan.

Zijn er mensen die dit van hun eigen hond herkennen? Hoe hebben jullie dat aangepakt?
Is je pup niet hartstikke vet in de nieuwe angst-fase beland? Dat is namelijk wat ik denk. Ik zou dat zo aanpakken als hier beschreven: https://www.puppyopvoeden.nl/angstige-h ... verwinnen/. Niet teveel nadruk op leggen maar ook niet vermijden echter een gepaste afstand zoeken en pup laten kijken naar dat wat ze eng vindt, op een afstand waarbij ze het dus niet meer eng vindt. Op die afstand lekker rustig met Pip gaan zitten en haar wat te snacken geven.
#3358856
Ik heb dit zo met mijn eigen honden nooit meegemaakt, dat ze in de angstfase zo reageren als dat Pip doet. Maar ze hebben wel allemaal meerdere angst-fases gekend natuurlijk. En dat is even goed precies hetzelfde als bij jouw Pip (ook hoe je er mee om moet gaan). Maar ik denk dat hier vooral het verschil in ras om de hoek komt kijken. JR's zijn in mijn ogen echt super expressieve honden. Wat ze voelen moeten ze ook laten zien. En soms een beetje in het kwadraat maal 10.

Oh, dit is ook altijd een fijne, Kikopup:



Deze gaat over puppy's die bijten. Ze heeft nog veel meer video's die je vindt als je goegelt op: kikopup puppy fear
#3358861
Ik ben het met de anderen eens: en er naar toe willen wil niet zeggen dat ze dan niet bang is. Ik zou haar niet in de situatie brengen dat ze zo dichtbij komt.
Eerst dat 'enge' maar van een afstand bekijken, eventueel op de arm. En het dan daar voorlopig bij laten.
#3358870
Dat ze onzeker is, het spannend vind en niet helemaal weet hoe om te gaan met de situatie dat maak ik inderdaad op uit haar gedrag.
Het in de angsfase belandt zijn zou kunnen. Al heeft ze op andere nieuwe dingen hiervoor ook zo gereageerd, bijvoorbeeld de bezem. Dat was ook raar, ook blaffen, nekharen overeind en erop af vliegen en dichtbij gekomen terugdeinzen. Inmiddels kan ik gewoon de straat aanvegen zonder dat ze dit gedrag nog laat zien. Ze is ook nog niet echt angstig van dingen die hiervoor heel gewoon waren. Naast de paarden lopen kippen, die vond ze gisteren heel interessant maar daarbij liet ze dit gedrag niet zien.
Maar ik ga inderdaad meer afstand nemen en de rust belonen. Pas als ze op afstand rustig is en kan blijven zullen we wat dichterbij gaan kijken en dan zo weer opbouwen. En qua kinderen is dat wat lastiger maar ik zal eens bij de basisschool gaan kijken met haar. Gisteren was boomplantdag en toen waren er veel kinderen, wel wat grotere, die vond ze allemaal geweldig leuk.

Bedankt weer voor jullie reacties :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door