Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3355238
Als ze moe wordt veranderd dat lieve kleine hondje in een bijtgrage krokodil. En denk maar niet dat ze op zo'n moment wil bijten in dingen die daar voor bedoeld zijn ::) :biggrin2:
Ze zit nu dus in de ren met een stuk kophuid, knaag daar maar op. Morgen ff een rustdag ;)
#3355243
Whahaha.... zat er in het puppiepakket geen 'red de baas' pakketje verstopt..... een paar ovenhandschoenen en rubberlaarzen zouden standaard meegeleverd moeten worden :biggrin2:

Geen ervaring met puppies hier, maar ik lees overal dat het echt over gaat ;D

Heel veel geluk en plezier met jullie krokodilletje.... ze is prachtig :smitten:
#3355245
Als het vermoeide draakjes werden, ging ik wel eens ‘bakeren’ maar dan anders; pupsel op schoot, stevig vasthouden en heel vaak was het dan ineens ‘plonk’ Uit en had ik slapende pup op schoot :) maar de knaagtruc werkte idd ook goed. Ikmhad er twee tegelijk ::) en dan was dat rond etenstijd, als zij vervelend werden en ik moest koken, wel een ideale oplossing; knaagje in de bench
#3355247
Ooohhhhh, een mini terror terriër :smitten: :smitten: :smitten:
Ina schreef:Whahaha.... zat er in het puppiepakket geen 'red de baas' pakketje verstopt..... een paar ovenhandschoenen en rubberlaarzen zouden standaard meegeleverd moeten worden :biggrin2:
Vl heeft dagenlang met werklaarzen achter z'n bureau gezeten. Scott had vlot door dat bijten in de baas z'n achillespees direct aandacht opleverde. :biggrin2:
#3355338
Je bent met haar aan het spelen en ineens is al het speelgoed niets meer en MOET er in je handen gebeten worden of, ook heel leuk, met aanloop een sprong naar je gezicht nemen. (wij zitten dan op de grond). Afleiden met iets werkt niet dus vanaf vandaag andere tactiek; zodra ze dat gaat doen dan is het klaar...over en uit.. Ik zeg niets, til haar in de ren en ga zelf ff op de bank zitten. Als ze dan rustig is na een minuutje of wat mag ze er weer uit en spelen we weer verder. Tot de tandjes weer bijten in iets wat niet de bedoeling is. Volgens het "hondenboek" zou een timeout een oplossing kunnen zijn. Ben benieuwd ::)
WhatsApp Image 2018-09-19 at 15.52.00.jpeg
WhatsApp Image 2018-09-19 at 15.52.00.jpeg (188.58 KiB) 1696 keer bekeken
#3355352
Daar heb je geen boek voor nodig. Rechtuit nadenken, (noemen wij dat), spelen is opwinding en dat kan nog niet. Zo simpel is het. En dan met twee tegelijk, dubbel moeilijk. Dus proberen te voorkomen dat je pup oververhit raakt. Zuinig spelen, laat haar zelf maar aanklooien. Ik mag graag een oefeningetje doen en dan een ietsie pietsie spelen. Het is zo jammer om je pup weg te sluiten, als je haar zelf overnomen hebt, dus matigen.
Veel leerplezier met elkaar.

Hanny
#3355358
Hanny schreef:Daar heb je geen boek voor nodig. Rechtuit nadenken, (noemen wij dat), spelen is opwinding en dat kan nog niet. Zo simpel is het. En dan met twee tegelijk, dubbel moeilijk. Dus proberen te voorkomen dat je pup oververhit raakt. Zuinig spelen, laat haar zelf maar aanklooien. Ik mag graag een oefeningetje doen en dan een ietsie pietsie spelen. Het is zo jammer om je pup weg te sluiten, als je haar zelf overnomen hebt, dus matigen.
Veel leerplezier met elkaar.

Hanny
Ik denk juist dat door met haar samen te spelen wij een band met haar opbouwen. Dus als ze wakker is en zelf wat gaat lopen doen, dan doen wij mee. Zoals ze hiervoor met haar broertjes en zusje speelde, nu speelt ze met ons. En als ik zeg "wij en ons" is het niet zo dat wij tegelijk met haar samen aan het spelen zijn. Natuurlijk laten we haar ook lekker zelf wat doen maar we spelen veel met haar mee. En dat zijn geen uren of half uren nee dan heb ik het over een kwartiertje ofzo. Daarnaast proberen we wat kleine dingentjes met haar te oefenen. En die oefeningentjes duren ongeveer 10 snoepjes lang, dus dat is zo voorbij ;) En dat bijten is niet alleen als ze over de kook raakt. Als ze net een uur heeft liggen slapen en ze komt bij je wil ze soms ook als eerste lekker hard in je handen bijten ipv in het speeltje wat je haar net wilt aanbieden ;) Ze moet gewoon leren dat bijten oke is maar als het te hard gebeurt zijn er consequenties, die waren er in het nest ook en die zijn er nu ook al is dat op een andere manier.
#3355360
En zo doet iedereen het op zijn eigen manier en zo hoort het ook.

Ik herinner me nog heel weinig van pupje Joris, is ook alweer 13 jaar geleden. Alleen dat ik eigenlijk nooit met hem speelde (stom misschien), maar hij had natuurlijk Joep om mee te spelen. En Joep voedde hem ook grotendeels op. Te hard spelen was gewoon een dikke vette knauw en oprotten! Hahahaha, dankzij jouw Pippa moet ik daar ineens weer aan denken. We stonden weleens in de gang naar elkaar te kijken en zeiden dan: Als we nu in de kamer komen is Joris kapotgebeten door Joep.....

En de periode dat hij echt een terrorpup was weet ik ook nog heel goed. Hij gromde en beet als hij iets (niet) wilde, ik wist me echt geen raad. De puppycursus-trainster adviseerde me toen om een touwtje aan zijn halsband te bevestigen en hem gewoon binnen te halen als ik hem nodig had en hij niet wilde. En dat hielp heel erg goed bij Joris. Leuk al die herinneringen Liesbeth!!

Het komt helemaal goed met jullie, daar twijfel ik niet aan. Maar ik ben wel één van die "gevallen" die weinig met pups heeft. Geef mij maar een 6-7 maand oude puber.... :biggrin2:
#3355419
Kijk, wij verschillen echt van mening. Prima. Ik heb me nog nooit druk gemaakt om een band met een pup te krijgen, die is, of komt er wel.
En spelen is voor mij, ophouden voor het te veel wordt. En dat duurt geen kwartier, maar een paar minuutjes.
We hebben wel allebei het boek van Sam Turner, ik heb het gelezen en deel twee niet besteld. Dat zegt genoeg.

veel plezier met Pippa,
Hanny
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door