Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3354675
Hanny schreef:Leuk, bijna zo ver.
Een pup kan ook heel gewoon 's nachts doorslapen. Het hoeft allemaal echt niet zo spannend te zijn, als mensen je willen laten geloven.
Dat is mijn ervaring en waarschijnlijk ben ik niet de enige daarin. Onze Anna is nu vijf maanden en we zijn er 's nachts nooit extra voor haar uit gegaan. Wel 's morgens bijtijds, maar dat was, omdat we dan zelf naar de wc moeten. Pup terug in de bench en een hoefje er bij en "geen gezeur".
Een hoefje vind ik één van de veiligste knaagdingen voor een pup.
In de auto zat mevrouw ook vanaf het begin in de bench, niet bij de andere honden en dat was en is geen probleem. Soms is het verstandig om te doen en vooral niet te veel nadenken.
Heel veel plezier met de kleine Pippa en meer succes met het zindelijk laten worden, dan wij hier hebben. Ooit komt het goed, daar gaan we maar van uit.

Hanny
Ik heb toch wel verschil gemerkt in wat hier is geboren en hier is gebleven en de honden die met 8 a 9 weken bij ons zijn komen wonen. Die laatste gingen in een bench naast het bed en die wilde toch nog wel eens op standje 10 piepen omdat ze een plasje moesten. Dat wat hier geboren is, is altijd hier beneden geweest, nooit naast ons gelegen (natuurlijk) en daar hoefde ik ook nooit mijn bed voor uit. Die waren het hier gewend. Had ik wel weer 1 klein draakje die het met 9 en 10 en 11 en 12 weken nog wel zelf heel OK vond om midden in de kamer te piesen, daar waar ze als pup ook had gepiest. Kwam ze naar binnen rennen (als ze buiten aan het spelen was) om binnen ff te pissen en vloog ze daarna weer naar buiten. Volgens mij heb ik daar toen nog iets over geschreven op Barfplaats en toen schreef jij nog Hanny "maak je niet druk, gaat vanzelf over" :biggrin2: . En inderdaad :biggrin2: . Maar sowieso hoefde ik nooit lang 's nachts het bed uit hoor. Eigenlijk altijd een nacht of 2 a 3 en dan bleven ze stil.
Door zurca
#3354694
Ik slaap momenteel ontzettend slecht. Door andere oorzaken dan de komst van Pippa hoor ;)
De fokster gaf aan dat we inderdaad niet te veel phoeha moeten maken wbt het zindelijk worden en de nachten. Zij verwacht dat het vlot zal gaan, misschien een paar nachten ff snel eruit maar inderdaad, dan gewoon weer in de bench. Geen gedoe van maken. Nu ben ik best een stresskip ( :biggrin2: :-X ) maar ik ga echt heel erg mijn best doen relax te doen en er maar geen punt van te maken. (niet alleen het zindelijk worden hoor, gewoon alles wat bij een pup komt kijken) Ik ga gewoon genieten, zo...punt...uit... :P

Inmiddels hebben we echt zo'n beetje alles in huis. Via de ANWBtest had ik een mooie autobench op het oog maar tjeeee die prijzen :-[ Dus besloten daar nog maar even voor te sparen en voor tijdelijk een goede oplossing bedenken. Zie ik via MP exact zo'n bench, jaar oud, nieuwstaat, bieden. Ik een bod gedaan waarvan ik niet veel verwachte....bod geaccepteerd. Mijn vriend kon de bench 2 straten vanaf zijn werk ophalen. Dus nu staat er een super-de-luxe autobench klaar. (Waar ik een mandje voor heb gekocht om de bench wat op te vullen want anders vliegt ze voor nu nog heel die bench door, de uk)
puppiepippa1.jpg
puppiepippa1.jpg (179.29 KiB) 2339 keer bekeken
Kijk Marije, onze Pippa heeft ook "sproetjes" :D
puppiepippa2.jpg
puppiepippa2.jpg (79.85 KiB) 2339 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door pluk
#3354710
Oh wat is ze super schattig en tegelijk al zo'n terriër bekkie :-)

Wij hebben Scott z'n reisbench de eerste week gehalveerd met een plankje triplex. Paar gaatjes en wat tierips voldeed.

En qua zindelijk... de eerste avonden deden we rond 22:30 de laatste ronde. Vervolgens slapen en rond 03:00 opstaan voor een plas. En dan rond 08:00 weer. Dat hebben we een paar dagen volgehouden. Toen vertikte Scott t al om midden in de nacht op te staan dus dat hadden we snel bekeken.
#3354745
Wat een cutie :smitten:
pluk schreef:
En qua zindelijk... de eerste avonden deden we rond 22:30 de laatste ronde. Vervolgens slapen en rond 03:00 opstaan voor een plas. En dan rond 08:00 weer. Dat hebben we een paar dagen volgehouden. Toen vertikte Scott t al om midden in de nacht op te staan dus dat hadden we snel bekeken.
Astor was(is) ook zo'n luilak. Die vond het echt niet fijn om wakker gemaakt te worden midden in de nacht, dus na een paar dagen zijn we daar mee gestopt. De eerste weken heeft arthur hem nog laten plassen als hij de deur uit ging om 0600 maar ook dat ging niet van harte. Dat werd al snel 0700 en tegenwoordig blijft hij het liefts tot 0900 /0930 liggen(hij is my een jaar oud) We laten hem savonds nog een keer plassen voor we naar bed gaan (22.30/2300)..

Dus wie weet valt het allemaal wel hartstikke mee :)
Door eelke
#3354748
Joep was echt de allermakkelijkste, die deden we de eerste nacht in de bench en die sliep gewoon. Eerste nacht was de bench sochtends wel nat, daarna niet meer. Nooit binnen gepoept ofzo en plasjes alleen als wij zelf te laat waren met naar buiten gaan, bij de voordeur (het was winter, dus jas, schoenen etc).

Appeltje eitje.

Dus met Gijs was ik zeker ook relaxt. Ik dacht, dat doen we gewoon weer zo. Dat liep een beeeeeetje anders. ::)

Wat ik wil zeggen, zelf relaxt zijn is dus ook niet heilig, daar zijn wij wel de mist mee in gegaan. Blijf dus ook wel goed naar je hondje kijken, soms is er wel gewoon meer nodig. En dat is dan ook geen schande.
#3354757
Wat een zaaaalig snuitje heeft Pippa! Heel veel sterkte met de laatste dagen wachten, en dan… fotobommen! :D





@Devillovesangel: ik heb het al vaker geroepen, maar wat is Astor toch een prachtige boxer!
#3354802
zurca schreef:Ik slaap momenteel ontzettend slecht. Door andere oorzaken dan de komst van Pippa hoor ;)
De fokster gaf aan dat we inderdaad niet te veel phoeha moeten maken wbt het zindelijk worden en de nachten. Zij verwacht dat het vlot zal gaan, misschien een paar nachten ff snel eruit maar inderdaad, dan gewoon weer in de bench. Geen gedoe van maken. Nu ben ik best een stresskip ( :biggrin2: :-X ) maar ik ga echt heel erg mijn best doen relax te doen en er maar geen punt van te maken. (niet alleen het zindelijk worden hoor, gewoon alles wat bij een pup komt kijken) Ik ga gewoon genieten, zo...punt...uit... :P

Inmiddels hebben we echt zo'n beetje alles in huis. Via de ANWBtest had ik een mooie autobench op het oog maar tjeeee die prijzen :-[ Dus besloten daar nog maar even voor te sparen en voor tijdelijk een goede oplossing bedenken. Zie ik via MP exact zo'n bench, jaar oud, nieuwstaat, bieden. Ik een bod gedaan waarvan ik niet veel verwachte....bod geaccepteerd. Mijn vriend kon de bench 2 straten vanaf zijn werk ophalen. Dus nu staat er een super-de-luxe autobench klaar. (Waar ik een mandje voor heb gekocht om de bench wat op te vullen want anders vliegt ze voor nu nog heel die bench door, de uk)

puppiepippa1.jpg

Kijk Marije, onze Pippa heeft ook "sproetjes" :D

puppiepippa2.jpg
Cute!!! Een een Pippa bench! Tenminste ik denk dat je voor de ProLine bent gegaan?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door