Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3335551
Spannend! Wat gaaf allemaal! De voorpret is zooo leuk!

Met Biscuit had ik een aantal mensen op de wachtlijst die niet ergens op de wachtlijst wilde. Bij Frou Frou heb ik tegen iedereen gezegd "ze zeggen in Eersel dat de kans op dracht even groot is met bevroren sperma als met een normale dekking maar voor de zekerheid: zet jezelf bij een andere fokker op de wachtlijst". De meeste wilde dat niet, die wilde toch eerst Frou afwachten. Frou bleef helaas leeg en de meeste hebben bij andere fokkers een pup gekocht. Er wordt voldoende gefokt momenteel dus ze hoefde allemaal niet te lang te wachten voor ze toch hun langverwachte pup hadden. Dus je bij andere fokkers op de wachtlijst laten zetten: het hangt er vanaf hoe graag je bij een specifieke fokker een pup wilt. Voor Linga stond alleen bij Erna op de wachtlijst en voor Biscuit alleen bij Stephanie. Ik wilde van specifiek deze fokkers een hond en van een specifieke teef een pup dus ik peinsde er niet over om me ergens anders ook op de wachtlijst te laten zetten.
#3335558
Wat spannend allemaal !!

Als pupkoper heb ik nooit op meerdere wachtlijsten gestaan, en moet heel eerlijk bekennen dat wij toen alleen de "eis" hadden voor een gele labrador reu bij een fokker die goed voor haar honden is !
We hadden een fokker op het oog (puur en alleen nav de website trouwens) maar haar wachtlijst was vol en zij gaf een adres door van een collega fokker die ook pups verwachten.
Na het bekijken van de website hadden we een goed gevoel, en toen daar 1 geel reutje was geboren naast allemaal teefjes, wisten we gelijk dat dat onze Kay zou worden :biggrin2:

Bij de volgende 3 hebben wij wel iets meer eisen gesteld, en zijn wij via shows gaan kijken welke honden wij mooi vonden qua looks en gedrag (honden die snauwen in de ring of haantje de voorste zijn heb ik zelf weinig mee) en zo zijn wij in contact gekomen met diverse fokkers
1 teef had direct mijn hart gestolen, maar ja ... Dat teefje was pas een jaar, dus dat duurde nog even
Omdat overige labjes in het niets vielen bij haar hebben we gewacht op haar 1e nestje

En zo ging het eigenlijk ook bij de 2 jongste draakjes die hier rondlopen .... Verliefd geworden op de teef/combinatie die gemaakt werd nav de achterliggende lijnen en daar wilde wij graag op wachten.
Nu hadden wij natuurlijk wel al 2 honden, dus of nummer 3 (of 4) nu een jaar of 3 jaar later kwam maakte ons niet zoveel uit, als het maar van die teef was ;)

Als beginnend fokker adviseer ik mensen om toch eens verder te kijken dan alleen ons, want wij hadden veel aanvragen voor de combinatie die wij in januari gemaakt hebben, maar ik heb altijd gezegd ... Het kan fout gaan, ze kan leegblijven/de pups kunnen resorberen/de pups kunnen dood geboren worden enz enz
Veel mensen deden dat niet, en 1 persoon wel en was daar eerlijk over (en sprak ook uit dat als Rox drachtig zou zijn ze voor Rox haar pup zou gaan)

Helaas is Rox haar 1e keer leeg gebleven. Nu gaan we het de volgende loopsheid wederom proberen, en sommige mensen willen wachten hierop (want die zijn echt op zoek een show/werk combinatie, en die wordt in labradorland nog niet veel gemaakt)
Andere hadden zich zo ingesteld op een pup rond juni, dus die gaan verder kijken

Ook bij een volgende poging bij Rox zal ik pupkopers adviseren om bij meerdere fokkers te gaan kijken, want misschien komen ze er dan wel achter dat wij helemaal niet zo leuk zijn als dat ze denken met onze richtlijnen qua voer/enten/sterilisatie-castratie enz enz :D

Het enige wat ik vraag is of mensen hier open en eerlijk over willen zijn richting ons, maar of dat altijd gebeurd dat is voor ons nog een raadsel, want de pupkopers die bij ons interesse hadden getoond hebben allemaal gewacht tot de echo en er heeft niemand tussendoor afgebeld dat ze al een andere pup hadden

* sorry voor de lap tekst *
#3335563
Leuk zurca, spannend allemaal. Ben je iig de zomer lekker onder de pannen met kraaminkopen doen, naampje bedenken enz. Veel plezier met alle voorpret en natuurlijk duim ik stevig voor je dat er een lief mooi meisje voor je wordt geboren.
#3335579
Wat leuk. Veel plezier met de voorpret. En sterkte met het ongeduldig wachten tot okt.

Ik heb bij Dorian best wel wat voorwerk gedaan. Shows/clubmatches aflopen. Ook ging ik mee met de Hollander wandelingen zodat ik ze ook eens anders dan op een show zou meemaken. Totdat ik wist van welke fokker ik een pup wilde en ook van welke teef ik graag een pup wilde. Dus ik heb mij niet bij meerdere fokkers op de lijst laten plaatsen omdat ik ging voor dit type en kleur.
Gebruikersavatar
Door Dian
#3335684
Wat leuk! Spannend hoor.... Terriërs zijn gewoon leuk, wat ze in de kop hebben, hebben ze niet in de kont. Dat zie ik bij allebei die van mij, je kunt ze afleiden, leuk, leuk, leuk, maar als ik stop gaan ze weer terug naar waar ze gebleven waren. Hier wordt alleen geblaft als de bel gaat, mijn vader binnen komt en nog een paar goede bekenden. Verder was het met een paar x waarschuwen afgeleerd. Ze hebben een uitzichtplaats op de parkeerplaats voor, zitten ze graag te kijken, zien ze mensen, fietsen, auto's, kinderen, honden.... nooit wordt er geblaft gelukkig. Nu heb ik dan wel een Westie en een Cairn. Katten laten ze met rust, alleen toen ze echt nog pups waren, kenden ze het liedje: alle eendjes zwemmen in het water...... die werden dus de sloot in gejaagd. Maar dat was er ook zo uit. Laddy is gekomen, omdat ik geen westie meer wilde en toen bij de cairn uitkwam. Die is met 4,5 mnd op mijn pad gekomen (morgen is hij exact 5 jaar bij mij). Voor een eventuele opvolger van Rakker (wordt volgende maand 14) zit ik wel bij fokkers te kijken, ben ook al bij fokkers geweest, gewoon om te zien hoe ze met hun honden zijn, hoe hun honden onderling zijn..... Ik heb alleen wel een voorkeur voor een bepaalde kleur (en graag en grote, net als Laddy). Maar goed, zolang Rakker nog zo rondhuppelt als hij nu doet, dan hoeven we gelukkig nog niet verder te kijken..........
Door zurca
#3335717
Wat leuk om al jullie reacties te lezen! En ook jullie verhalen hoe jullie het met de zoektocht hebben aangepakt! Het is voor ons allemaal nieuw, ik volg maar vooral mijn gevoel en probeer te lezen op internet maar ik moet zeggen dat ik van hier ook best al wat heb opgepikt!

We hebben inmiddels best wat contact gehad met de fokker. En dat verloopt prettig. De insteek was om meerdere fokkers te gaan bezoeken en eventueel ook nog bij een ander op de wachtlijst. Maar voor nu vinden we het goed zo. Mocht blijken dat de loopsheid uitblijft (na juni zal ze niet meer gedekt worden) of er is een andere reden dat een pup omstreeks eind september niet gaat lukken, dan heeft de fokker aangeboden om ons (als wij dat willen) te helpen via bevriende fokkers. Of/en we gaan zelf eens verder rondkijken.
De honden krijgen er ook vers vlees, erg prettig.

Over een week of 9 verwacht ze een nestje en zodra het kan mogen we komen kijken. Er komt nog een kenneldag aan en we gaan binnenkort eens gezellig mee wandelen.

Ohja er werd gevraagt welke fokker het is geworden, King Bassie's ;)

In mei en begin september gaan we nog een weekje op vakantie, dat zal vreemd worden zonder hond. Maar we zijn van plan om eens dingen te gaan doen die in het verleden met onze honden niet mogelijk waren. En dat vind ik aan de ene kant verdrietig (want ohoh...wat zou ik ze nog graag bij me hebben) maar aan de andere kant ook leuk. Kunnen we gelijk bedenken hoe we dat in "puppietraining" gaan omzetten want in de toekomst zijn er zeker dingen die vroeger niet konden maar best mogelijk zijn met hond.
Dan moet ik in september drie weken invallen voor een collega Dat is ook de reden dat we daarna pas een pup willen. Ik wil niet net een pup in huis hebben en die dan gelijk voor zo'n lange tijd naar de oppas moeten doen. En mijn vriend kan geen drie weken vrij nemen...)en dan....?! Pfff hopen maar.

Kwam gisteren dit tegen en moest zo lachen;
Afbeelding
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door