Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door digijaro
#3342614
Ik zit net je topic door te lezen.

Wat leuk een JR van King Bassie's! Ik heb er 2 daar vandaan. De ene is 12 jaar (Diesel), de andere wordt 10 jaar in augustus (Gizmo).

Mijn 2 hebben vanaf pup al niet geblaft. Diesel blaft alleen als hij een kat ziet in de tuin. Gizmo blaft nog weleens mee als een andere hond ook begint te blaffen, bij de postbode of iemand die aanbelt. Diesel heeft wel wat meer jachtinstinct als Gizmo, maar nu Diesel ouder is is hij eigenlijk niet meer weg. Vroeger ging hij nog weleens konijnen zoeken maar kwam redelijk goed uit zichzelf weer terug.
Door zurca
#3342622
Ja we vinden het zo spannend allemaal!! En we zijn zo toe aan een nieuw hondenmaatje! Het hele dagelijkse gebeuren is soms best makkelijker zonder hond maar dat weegt niet op tegen het gemis. We hopen zo dat er een leuk, lief, schattig hondenmeisje voor ons bij zal zijn.
Over een week of vier zal duidelijk zijn of ze drachtig zijn. De fokster laat een echo maken tenzij het voor haar overduidelijk is dat de hond drachtig is. Over een week of vier ben ik jarig....hoe leuk zou het zijn als we dan te horen krijgen dat beide teefjes pups zullen krijgen?!!

Lizzy schreef:Whaaaaaaaaaaaaa, spannend!!! Worden de pups vers afgespeend Zurca?
Ja ze krijgen kvv. Er staan ook wel brokjes bij voor de pups omdat niet elke pupkoper vers vlees wil/kan voeren. Hoewel het voor ons geen must was om een fokker te vinden die vers voert zijn wij er uiteraard wel blij mee ;)

smulpaap schreef:En willen jullie nu een reu of een teefje ?
We gaan voor een teefje :) En dat is eigenlijk puur een beetje gevoelsmatig... Ik ben opgegroeid met honden en zelf natuurlijk een reu en een teef in huis gehad, het karakter van een teefje spreekt meer aan. Misschien soms wat vinnig maar wel duidelijk.
digijaro schreef:Ik zit net je topic door te lezen.

Wat leuk een JR van King Bassie's! Ik heb er 2 daar vandaan. De ene is 12 jaar (Diesel), de andere wordt 10 jaar in augustus (Gizmo).

Mijn 2 hebben vanaf pup al niet geblaft. Diesel blaft alleen als hij een kat ziet in de tuin. Gizmo blaft nog weleens mee als een andere hond ook begint te blaffen, bij de postbode of iemand die aanbelt. Diesel heeft wel wat meer jachtinstinct als Gizmo, maar nu Diesel ouder is is hij eigenlijk niet meer weg. Vroeger ging hij nog weleens konijnen zoeken maar kwam redelijk goed uit zichzelf weer terug.
Wat leuk om hier iemand aan te treffen met 2 honden van King Bassie's!! Goed om te lezen dat jouw ervaringen met het blaffen en het jagen best mee vallen :)
Door smulpaap
#3342634
Hier laatst ook weer een gevalletje ""blaf toch eens ""
Ik was in de gang geweest om iets op te bergen , muppet was blijkbaar ook in de gang
Maar ik had haar even niet gezien . Deur dus dicht gedaan en even op de compuut met een bakkie koffie
Opeens dacht ik waar is de tut nou ? Buiten gekeken in de tuin .... niet in de tuin
Dus ik maak de deur open , en natuurlijk zat de oen nog in de gang
Je zou ook even aan de deur kunnen krabben bv . Maar nee hoor :biggrin2:
Als die al eens blaft dan denk ik , oh je kan het wel
Als er iemand aanbelt dan loopt ze wel richting deur , er is iemand hoor . Maar ze slaat niet aan
Door zurca
#3342642
Ja in zo'n situatie zou een blaf handig zijn :biggrin2:

Ik ben inmiddels ook begonnen met namen op te schrijven die ik leuk vind...ik....want mijn vriend vind niks leuk wat ik bedenk...ik denk dat we haar maar "hondje" gaan noemen :biggrin2: ::)
Ik vind Guusje dus leuk, hij niet... Hij vind Pippa leuk....ik ook maar hij wil het uitspreken als "pieppa" en dat vind ik dan weer niet leuk *zucht* ;D
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3342649
Sterkte met wachten....
Namen vond ik ook verschrikkelijk, had ik iets leuks, vond mijn vriend het niets en andersom... Uiteindelijk hebben we een wit bolletje wol Snow genoemd, is hij na het verlies van puppyvacht nauwelijks...

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door pluk
#3342746
zurca schreef:Ja in zo'n situatie zou een blaf handig zijn :biggrin2:

Ik ben inmiddels ook begonnen met namen op te schrijven die ik leuk vind...ik....want mijn vriend vind niks leuk wat ik bedenk...ik denk dat we haar maar "hondje" gaan noemen :biggrin2: ::)
Ik vind Guusje dus leuk, hij niet... Hij vind Pippa leuk....ik ook maar hij wil het uitspreken als "pieppa" en dat vind ik dan weer niet leuk *zucht* ;D
Wij kwamen er bij Scott ook niet uit. Ik wilde Pluk (vandaar dus...), naar mijn favo kinderboek, maar vl vond dat niks.

Uiteindelijk was Scott al een dag of 2 bij ons toen we zn naam bedachten.
Door El_Kato
#3342747
Met Rana ging het eigenlijk heel leuk :) Samen liggend in het zonnetje allebei om de beurt een naam opnoemen en Rana voelde bij allebei goed. Dex ging vergelijkbaar. Hoewel we het toen lastiger vonden, er zijn heel wat namen voor ij gekomen. Hebben ook echt getwijfeld over Dex omdat we Mexi altijd Mex noemde en het wel heel erg op elkaar lijkt. De vader van Dex heet Rommel en dat vonden we ook een leuke naam maar Dex voegde beter. Heb er ook geen spijt van gehad, Dex past bij hem :) Zijn bijnaam is trouwens grommel omdat hij erg vocaal is ::)
#3343650
zurca schreef:Inmiddels zijn er twee dames loops geworden en gedekt...nu geduldig :-X ::) afwachten...
We zijn inmiddels alweer een week verder, gedragen de dames zich al drachtig? :D

Guusje is een leuke naam!
De namen van onze eerste 2 honden waren goed gelukt, maar met Xindy en Bella had het achteraf wel wat origineler gemogen ;D
Onze buurhond heette ook Cindy (met een C, dat dan wel) en in de wachtkamer van de dierenarts zat ik al eens met 2 Bella's ::)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door