Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3362020
zurca schreef:Nou....het bleek inderdaad om een "geldprobleem" te gaan :biggrin2: ::)
Waarschijnlijk had ik, onbewust, er niet altijd meer erg in om met een snoepje klaar te staan. Nu ik daar weer goed oplet en met het "zitcommando" weer even van begin af aan ben begonnen (dus echt beloning voor dr neus en die over de kop naar achteren bewegen zodat ze gaat zitten) gaat ze nu weer keurig zitten als ik daarom vraag. Moet ook even opletten dat ik het niet vraag als ze net te veel met de omgeving bezig is.
"Geldprobleem" hahaha ;D ;D

Wat een klein boefje ;D ;D ;D
#3363171
Mmmm niet helemaal gelukt geloof ik. Maar de link even via Google zoeken doet het wel geloof ik.
Het komen als ze los loopt gaat goed. Gisteren en vandaag kwamen we mensen tegen, op redelijke afstand, mooi moment voor een nieuwe stap in het trainen. We hebben de lijn lis gelaten. Gisteren nam ze een spurt, ik riep en ze kwam als een speer. Ook vandaag keek ze de wandelaars met interesse na maar zodra ik riep kwam ze. Op deze manier nu maar verder gaan en steeds de afstand tussen wandelaars gaan verkorten om haar te roepen. We willen mensen een keer aanspreken of ze bereid zijn om te "helpen". Dat zij door wandelen, wij pippa los laten en dat ze dan dus komt als we roepen. Zoniet of de mensen dan even willen wachten zodat wij haar op kunnen halen. :)
#3363181
zurca schreef:Mmmm niet helemaal gelukt geloof ik. Maar de link even via Google zoeken doet het wel geloof ik.
Het komen als ze los loopt gaat goed. Gisteren en vandaag kwamen we mensen tegen, op redelijke afstand, mooi moment voor een nieuwe stap in het trainen. We hebben de lijn lis gelaten. Gisteren nam ze een spurt, ik riep en ze kwam als een speer. Ook vandaag keek ze de wandelaars met interesse na maar zodra ik riep kwam ze. Op deze manier nu maar verder gaan en steeds de afstand tussen wandelaars gaan verkorten om haar te roepen. We willen mensen een keer aanspreken of ze bereid zijn om te "helpen". Dat zij door wandelen, wij pippa los laten en dat ze dan dus komt als we roepen. Zoniet of de mensen dan even willen wachten zodat wij haar op kunnen halen. :)
Opgelost. Ik heb dat weggehaald.

De meeste mensen vinden het heel erg leuk om mee te helpen een puppy wat te leren!
#3363183
zurca schreef:Hopelijk lukt het mij om een filmpje te uploaden.

Oh sjeesus, wat knap zeg :o :o :o . Zo goed doen mijn volwassen honden het niet eens!!! (die komen wel hoor, maar gaan echt niet voor mij zitten en me aan zitten kijken. Die vinden dat ze gekomen zijn al echt te knap van zichzelf :biggrin2: ).
#3363210
Lizzy schreef:Oh sjeesus, wat knap zeg :o :o :o . Zo goed doen mijn volwassen honden het niet eens!!! (die komen wel hoor, maar gaan echt niet voor mij zitten en me aan zitten kijken. Die vinden dat ze gekomen zijn al echt te knap van zichzelf :biggrin2: ).
+1! Super knap! Komt wel goed!
#3363236
Hihi wat leuk, jullie reacties :-*

Het grappige van dit alles is dat wij haar dit eigenlijk niet echt geleerd hebben. Ze kwam vanaf dag 1 vaak zelf naar ons toe en ging dan zitten. Wij zijn dat gedrag gaan belonen, elke keer als ze dat deed een snoepje er in. Later ben ik er het woord "voor" bij gaan zeggen. En zo is ze het op commando gaan doen.
Ze komt ook als een speer als je door je knieën zakt, maar dan moet ze wel net naar je kijken. Als mijn vriend fluit komt ze ook gelijk. Maar alleen bij hem, ik fluit anders en daar reageert ze niet zo op.

We hopen dat ze blijft reageren ook als er verleiding is om naar toe te gaan. Of iig dat dit een goede basis is. Want ze zal best in een fase komen dat de oortjes niet zo goed meer werken ::) We zijn ook begonnen met wat nieuws, we zeggen "pippa daaagggg" en rennen dan van haar weg. In de hoop dat als ze eens ergens achteraan wil en wij dit roepen ze toch voor ons kiest. Uiteraard krijgt ze nu grote beloning als ze komt als wij dit roepen

Verder kan ze niet veel, zit/af en dus hier. Maar die laatste is voor ons het allerbelangrijkste. En daar richten we ons ook het meest op ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door