Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Aquillo
#3329588
zurca schreef:Geeft niets, ik had in dat topic niet meer geschreven dat Ziggy inmiddels overleden is :-*
We hebben haar in de week voor kerst in laten slapen, het was gewoon genoeg geweest.
Leuke herinneringen zijn dat aan de "windhondenwandelingen", was altijd gezellig!

En nu dan inderdaad heel iets anders. Wie weet dat ik in de toekomst toch weer overstag ga hoor, ze zitten diep in mijn hart die Podencootjes en de Galgootjes. Maar voor nu, nee ik wil graag iets minder zorgen ;)

Ik ben mij er overgens goed van bewust hoor dat een JRT ook jachtinstinct heeft maar wat ik zo lees en gehoord heb is dat meer "controleerbaar" is. Laat ik het zo zeggen er zijn vele JRT's die gewoon los kunnen lopen en misschien in bepaalde situaties aangelijnt moeten worden. Het is in ieder geval een ander jachtinstinct dan een Podenco. Ik bedoel....die is zodra die buiten stapt op jacht ;D
Dat is idd het geval.. ze zijn beter trainbaar. Maar is de noorse buhund niets voor jullie? Die zijn ook niet zo groot en goed te trainen. vrij sterk heb ik begrepen.
Maar hoe oud is Ziggy geworden? Mijn ouwetjes zijn ook al behoorlijk oud hoor. maar altijd veel makkelijker geweest dan die twee van jou. Ik heb ze altijd los kunnen laten als er maar geen wild in de buurt was. En ze vonden muizen veel spannender.. zelfs nu nog.. :)
Gebruikersavatar
Door pike
#3329590
zurca schreef:Geeft niets, ik had in dat topic niet meer geschreven dat Ziggy inmiddels overleden is :-*
We hebben haar in de week voor kerst in laten slapen, het was gewoon genoeg geweest.
Leuke herinneringen zijn dat aan de "windhondenwandelingen", was altijd gezellig!

En nu dan inderdaad heel iets anders. Wie weet dat ik in de toekomst toch weer overstag ga hoor, ze zitten diep in mijn hart die Podencootjes en de Galgootjes. Maar voor nu, nee ik wil graag iets minder zorgen ;)

Ik ben mij er overgens goed van bewust hoor dat een JRT ook jachtinstinct heeft maar wat ik zo lees en gehoord heb is dat meer "controleerbaar" is. Laat ik het zo zeggen er zijn vele JRT's die gewoon los kunnen lopen en misschien in bepaalde situaties aangelijnt moeten worden. Het is in ieder geval een ander jachtinstinct dan een Podenco. Ik bedoel....die is zodra die buiten stapt op jacht ;D
Ja daar heb ik helemaal beeld bij. Hier gaat dat net zo. Het zijn dan officieel wel neusjagers, maar Armagnac trekt zich daar niets van aan en speurt ook met zijn ogen de omgeving af. En als de hazen 100 meter voor je de weg oversteken, tja :-X dan mag je 12,5 zijn en leverziek maar dan ga je toch echt compleet uit je dak. En dan weet ik weer waarom hij al dat tuig heeft omhangen. Zo'n klein hondje, zo veel geweld ...
En wild is hier overal. Loslaten is absoluut onmogelijk. Als het wild niet ter plekke zit gaan ze er wel naar op zoek. In Purmerend, op de dijk langs de ringvaart, daar konden ze zoeken zo veel ze wilden, er was behalve muizen(nestjes) en dooie vissen niets te vinden. En er was een buffer in de vorm van de ringvaart. Daar gingen ze niet over. Dus kwamen ze alle drie braaf als ze geroepen werden. Maar hier in de Achterhoek, echt niet.
Hier komt er geen Fauve meer in, hoe geweldig ik deze honden ook vindt. Een opvolger heb ik nog niet gevonden.
Door Siberienne
#3329617
Weet je wat ik ook leuke kleinere hondjes vind? De Ierse terriër, bij ons in de straat woont er 1 en da’s echt een leukerd, en ze kan los zelfs met allen wild hier,

En ja Pike, ik heb beeld. Ze klinken bijna erger dan mijn meneren ...
Door zurca
#3329618
Aquillo schreef:Dat is idd het geval.. ze zijn beter trainbaar. Maar is de noorse buhund niets voor jullie? Die zijn ook niet zo groot en goed te trainen. vrij sterk heb ik begrepen.
Maar hoe oud is Ziggy geworden? Mijn ouwetjes zijn ook al behoorlijk oud hoor. maar altijd veel makkelijker geweest dan die twee van jou. Ik heb ze altijd los kunnen laten als er maar geen wild in de buurt was. En ze vonden muizen veel spannender.. zelfs nu nog.. :)
Noorse Buhund hebben we kort naar gekeken maar is niet een hond waar we naar bleven kijken, sprak niet genoeg aan.
Ziggy is een jaar of 13 geworden maar wij denken zelf dat ze wel iets ouder is geweest. Al is ouderdom niet echt de reden van haar overlijden. Ziggy had de laatste 2.5 jaar veel te verduren gehad. Twee zware operatie, het overlijden van Tous, veel stress in bepaalde (niet uit de weg te gaane) situaties. Dit alles maakte haar een andere hond. Al jaren was ze slechter gaan eten maar die laatste periode van haar leven was het helemaal drama. En alles, zeker ook het eten, begon haar steeds meer tegen te staan. En toen kwam daar die dag dat wij besefte dat het genoeg was geweest, ze heeft het ons zelf "verteld". Het maakt me verdrietig dat ze die laatste paar jaar zo heeft doorgemaakt. Maar wij bleven hoop houden op verbetering en die Ziggy gaf ons ook redenen om voor haar te blijven vechten maar ze had het opgegeven en wij konden niet meer doen dan haar de rust te geven die ze verdiende.
Had ze dit niet gehad dan ben ik er van overtuigt dat ze er nu nog was geweest.
Door zurca
#3329619
pike schreef:Ja daar heb ik helemaal beeld bij. Hier gaat dat net zo. Het zijn dan officieel wel neusjagers, maar Armagnac trekt zich daar niets van aan en speurt ook met zijn ogen de omgeving af. En als de hazen 100 meter voor je de weg oversteken, tja :-X dan mag je 12,5 zijn en leverziek maar dan ga je toch echt compleet uit je dak. En dan weet ik weer waarom hij al dat tuig heeft omhangen. Zo'n klein hondje, zo veel geweld ...
En wild is hier overal. Loslaten is absoluut onmogelijk. Als het wild niet ter plekke zit gaan ze er wel naar op zoek. In Purmerend, op de dijk langs de ringvaart, daar konden ze zoeken zo veel ze wilden, er was behalve muizen(nestjes) en dooie vissen niets te vinden. En er was een buffer in de vorm van de ringvaart. Daar gingen ze niet over. Dus kwamen ze alle drie braaf als ze geroepen werden. Maar hier in de Achterhoek, echt niet.
Hier komt er geen Fauve meer in, hoe geweldig ik deze honden ook vindt. Een opvolger heb ik nog niet gevonden.
Ik begrijp je helemaal.... jij hebt je hart verloren aan de Fauve maar dat eeuwige gejaag beperkt de hond zo. En dat in combi met de omgeving waar je nu woont...
Ben benieuwd wat de toekomst jou zal brengen ;)
Door zurca
#3329620
Siberienne schreef:Weet je wat ik ook leuke kleinere hondjes vind? De Ierse terriër, bij ons in de straat woont er 1 en da’s echt een leukerd, en ze kan los zelfs met allen wild hier,

En ja Pike, ik heb beeld. Ze klinken bijna erger dan mijn meneren ...
Ierse terrier....ik gaat is googlen ;)
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#3329628
zurca schreef:Noorse Buhund hebben we kort naar gekeken maar is niet een hond waar we naar bleven kijken, sprak niet genoeg aan.
Ziggy is een jaar of 13 geworden maar wij denken zelf dat ze wel iets ouder is geweest. Al is ouderdom niet echt de reden van haar overlijden. Ziggy had de laatste 2.5 jaar veel te verduren gehad. Twee zware operatie, het overlijden van Tous, veel stress in bepaalde (niet uit de weg te gaane) situaties. Dit alles maakte haar een andere hond. Al jaren was ze slechter gaan eten maar die laatste periode van haar leven was het helemaal drama. En alles, zeker ook het eten, begon haar steeds meer tegen te staan. En toen kwam daar die dag dat wij besefte dat het genoeg was geweest, ze heeft het ons zelf "verteld". Het maakt me verdrietig dat ze die laatste paar jaar zo heeft doorgemaakt. Maar wij bleven hoop houden op verbetering en die Ziggy gaf ons ook redenen om voor haar te blijven vechten maar ze had het opgegeven en wij konden niet meer doen dan haar de rust te geven die ze verdiende.
Had ze dit niet gehad dan ben ik er van overtuigt dat ze er nu nog was geweest.
Jeetje als ik dit lees worden mijn hondjes redelijk rustig oud. Wel met de ouderdomskwalen natuurlijk en ook versleten door jarenlang klauteren en muizengraven en rennen. En ja als ze het opgegeven heeft, dan is niets beter dan haar te laten gaan. En weet ze heeft ondanks het feit dat ze vaak aan de lijn moesten blijven, bij jullie een prachtig leven gehad.
Ik snap dat je nu goed nadenkt welke type nog meer bij jullie past. En ja als het niet blijft hangen is het niet de hond die bij je past.
nb heb je mijn opvangertje gezien? (In Nederland zwervend aangetroffen).. ;D
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#3329630
zurca schreef:Ierse terrier....ik gaat is googlen ;)
Ja die zie niet vaak, niet kapot gefokt en net iets groter dan de JR.. wel leuke intelligente honden.. en lekker actief en sterke binding met de mens. Ik ken er ook eentje die hier in de buurt woont ;)
Door Siberienne
#3329632
IMG_0083.JPG
IMG_0083.JPG (4.11 MiB) 2202 keer bekeken
fullsizeoutput_916.jpeg
fullsizeoutput_916.jpeg (2.83 MiB) 2206 keer bekeken

mijn vriendinnetje uit de straat :)
Door smulpaap
#3329667
Wij zijn net weer naar de ""racebaan "" geweest . Daar gaat de freule geheel uit haar stekker . Met een paar andere leuke honden , van haar formaat
Daar kunnen ze echt hard rennen , en hun energie dus prima kwijt . Een JRT die heeft geleerd hoe je met soortgenoten om moet gaan haalt hier ook heel veel voldoening uit
Het zijn vrolijke clowns die tot op hoge leeftijd erg speels blijven . met harde wind achter een frisbee aan is ook een waar feest
Verder zijn de dingen in /onder de grond veel interessanter , als madam iets heeft geroken dan is ze geheel in trance . Voor een muis doe je veel meer moeite dan voor een haas
In de tijd die ze nu bij ons is heeft ze 1 keer een nest muizen vermoord , je ruikt ze wel maar je vind ze niet altijd .
Met onze vorige Russells liepen we ook weleens in de polder , dan zagen wij de hazen door het land gaan . De familie Russell had het veel te druk met muizen en mollen
Of in het voorjaar de kikkers , ik hoor ze wel maar waar zijn ze nou ?
Naar de duinen gingen /gaan wij niet . dat is te onoverzichtelijk , een eenmaal een hol ontdekt . Ik moet er niet aan denken dat ze daar in terecht komen
Maar ook gezien het formaat , de laatste jaren lopen er teveel idioten rond . En ik bedank ervoor dat mijn smurf word aangevallen

Er zijn wel van die typische JRT dingen . Maar ook een JRT moet je opvoeden

Alles wat wappert . Een klein kind met een leuk fel gekleurd wapperend jasje , of trimmers
Mountainbikers , die gaan heel hard aan zee
Paarden idem
En als ik als JRT niets te doen heb dan ga ik mijn eigen ding toch verzinnen , dus dan jaag ik hen maar na
Dergelijk gedrag is prima om te buigen , want mijn baas is de allerleukste
Gebruikersavatar
Door pike
#3329689
zurca schreef:Ierse terrier....ik gaat is googlen ;)
Geweldige honden! En jagen dat ze kunnen ;D ;D ;D ;D ;D

Mijn eerste ontmoeting was een pup tijdens de puppencursus van Duc. Wat was die leuk :D Maar ik heb een keer een meneer ontmoet met twee volwassen Ierse terriers. Wow, daar kwam wat moois aan :cool: Omdat het mij een toffe hond leek voor de toekomst ben ik met die man gaan kletsen. Maar, die zijn dus net zo erg als mijn Fauven ::) Jammer maar helaas.
Door smulpaap
#3329745
Floortje was op tv . En dan hoor je opeens kippen :biggrin2:
Waar zijn de kippen ? Liep eerst naar de tuindeur
Hmm fout , maar ik weet het al . daar zijn de kippen
Heel interessant programma , gelukkig was de stoel niet bezet en kon ik in alle rust kijken :biggrin2:
Door Siberienne
#3330023
pike schreef:Geweldige honden! En jagen dat ze kunnen ;D ;D ;D ;D ;D

Mijn eerste ontmoeting was een pup tijdens de puppencursus van Duc. Wat was die leuk :D Maar ik heb een keer een meneer ontmoet met twee volwassen Ierse terriers. Wow, daar kwam wat moois aan :cool: Omdat het mij een toffe hond leek voor de toekomst ben ik met die man gaan kletsen. Maar, die zijn dus net zo erg als mijn Fauven ::) Jammer maar helaas.

En deze loopt dus los in gebied waar het stikt vd hazen, reeen etc en dat lukt prima... gek he? Ze is in haar jonge jaren echt weleens even ergens achteraan geweest maar deze baas wist dat toch om te buigen...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door