Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door boskat
#3328089
Werd tussen kerst en oud en nieuw gebeld door iemand ,die haar hond ,een jaar of 8a 9 uit Spanje bleek allergisch voor graan kip en rund,die at brok, dus had de stichting gebeld ,waar de hond bemiddeld was,werd haar gezegd de hond vlees (kvv) te geven,
Affijn ze kwam hier om kvv,blijkt dat de hond nu wat opknapt minder jeuk,minder rode plekken,
Ze geeft de hond nu s’ochtends brok en s’avonds kvv ,wel verteld nu dat je of vlees of brok moest geven ,dat dat de bedoeling is van een allergiedieet,ja snapte ze wel maar ja 50euro per 20dagen kon voor een keer wel maar niet altijd ,word te duur, dus nu doen ze er 40dagen mee,
Vindt dit zo jammer,dat het zo gaat ,snap het ook wel ,maar zo loop je de kans dat de hond straks weer erger jeuk krijgt ,zo blijf je toch naar de DA lopen ,om medicatie oid ,
Moest ff afreageren hier,weet niet hoe ik dit verder netjes brengen moet ,om haar er van te overtuigen dat dit geen goede oplossing is,dat ze hier de hond w’s mee te pakken heeft ,
Denk ,probeer het dan eerst 6 weken ,de kvv en gaat dat goed,geef dan er weer brokken bij ,als het te duur wordt
Gebruikersavatar
Door kira
#3328090
kost brok geen 50 euro per 20 dagen dan? Als ze naar de dierenarts gaat schat ik in dat er een speciaal allergiebrokje komt dat zeker 50 euro per 20 dagen gaat kosten.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3328106
Kan je 2 dingen mee doen.

a. energie er in steken, de kosten op papier zetten en met een goed en vooral duidelijk plaatje komen. Brok vs vlees, kosten brok, kosten kvv, kosten dierenarts..

b. niks meer aan doen, ze gaat toch haar eigen plan trekken en dan kan je praten als brugman maar die strijd verlies je bij voorbaat.

Het is jammer voor het dier, maar zo'n eigenaresse ga je niet zomaar overtuigen en eerlijk gezegd vind ik dat ook zonde van mijn tijd tegenwoordig.
Door boskat
#3328108
kira schreef:kost brok geen 50 euro per 20 dagen dan? Als ze naar de dierenarts gaat schat ik in dat er een speciaal allergiebrokje komt dat zeker 50 euro per 20 dagen gaat kosten.
Juist , maar dat wordt niet gerekend op een of andere manier,ook de DA kosten niet
Door boskat
#3328113
Els&Flow schreef:Kan je 2 dingen mee doen.

a. energie er in steken, de kosten op papier zetten en met een goed en vooral duidelijk plaatje komen. Brok vs vlees, kosten brok, kosten kvv, kosten dierenarts..

b. niks meer aan doen, ze gaat toch haar eigen plan trekken en dan kan je praten als brugman maar die strijd verlies je bij voorbaat.

Het is jammer voor het dier, maar zo'n eigenaresse ga je niet zomaar overtuigen en eerlijk gezegd vind ik dat ook zonde van mijn tijd tegenwoordig.
Ik denk dat ik het maar laat lopen inderdaad ,vindt het wel erg jammer voor het dier,maar heb mijn energie wel voor andere dingen nodig.
Door Lizzy
#3328154
Ja, dit soort dingen gebeuren en het is zo sneu voor de hond :-\ . De afgelopen jaren heb ik 1 ding geleerd: ik begin er echt nooit meer uit mezelf over. En als mensen het vragen aan me, geef ik ze advies en laat ik het daarna subiet weer los. Het is me te vaak gebeurd dat mensen niet doen of half doen wat ik adviseer en dan loop ik met een steen op mijn maag en zij gaan zelf fluitend door het leven.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3328164
Lizzy schreef:Ja, dit soort dingen gebeuren en het is zo sneu voor de hond :-\ . De afgelopen jaren heb ik 1 ding geleerd: ik begin er echt nooit meer uit mezelf over. En als mensen het vragen aan me, geef ik ze advies en laat ik het daarna subiet weer los. Het is me te vaak gebeurd dat mensen niet doen of half doen wat ik adviseer en dan loop ik met een steen op mijn maag en zij gaan zelf fluitend door het leven.
Dit is (helaas) zóóó herkenbaar! In de tijd dat ik nog een trimsalon runde (en dus regelmatig met mijn neus op de feiten werd gedrukt: stinkende, slechte huid/vacht).
Tóen begon ik er wel uit mezelf over omdat ik dacht; al gaan er maar een paar een beter leven krijgen dan is dat toch winst! Maar tegenwoordig begin ik er inderdaad nooit meer uit mezelf over maar kijk ik (uit zelfbescherming) maar liever de andere kant op :-[
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3328423
Oh, moeilijk he!?

Als het onwetendheid is, kan ik het me voorstellen en zou ik er energie in steken.
Maar als ze wéten dat dit niet goed is voor de hond en er toch mee doorgaan, dan kan je het alleen maar laten rusten. Wel vreselijk voor het hondje hoor!
Door boskat
#3328443
Het is echt moeilijk ,moest op mijn handen gaan zitten om niet weer terug te appen,had het voor mijn doen heel netjes uitgelegd ,(ipv waar ben je mee bezig ;) )
Ze gaf aan dat ze het begrijpt wat ik bedoelde maaar enz enz
Vandaar na lang overdenken (met oa de aanbieding dat ik het wel wilde betalen voor de eerste 6 weken,)dat ik toch besloten heb om het maar te laten gaan,heeft geen zin als je snapt waarom en dan toch doorgaan .
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3328445
Héél verstandig!

As it net kin sa't it moat,
dan moat it mar sa't it kin
Door smulpaap
#3328451
Ik ben daar in een ver verleden ook twee keer ingetrapt .... maar helaas :-X

Zodra ik tegenwoordig hoor
Wat kost dat
Wat een gedoe
En dat voor de rest van zijn leven

Dan weet ik (vaak ) genoeg . Dus dan is het zonde van de tijd , maar sneu voor een dier
Door El_Kato
#3328455
Triest voor de hond maar ook heel herkenbaar. Ik kap het tegenwoordig ook af het oooh wat een gedoe, oooh nee gatver pens is zo vies, oooh daar heb ik helemaal geen tijd voor zijn erg herkenbaar. Ook iemand die brokken is gaan voeren omdat dat goedkoper is. Dat laatste snap ik ergens nog wel ik ken zijn financiele situatie en die houd niet over. Hij is kvv gaan voeren door mij maar ondanks duidelijke uitleg en verwijzing naar BP hoorde ik hem op een gegeven moment vertellen dat hij 1 merk, 1 smaak voerde en dat dat prima was want er zat een premix in. Was op advies van de dierenwinkel waar hij het haalde. Tja met een jonge opgroeiende tervurense herder toch maar geadviseerd om dat anders te doen. Die hond zat toen ook niet goed in haar vel dus denk dat het voor haar misschien wel beter is om brokjes te krijgen :-\

Een vriendin van me had een heel heel dikke kat en wilde ook wel vers gaan voeren. Uren uitleg gegeven tot in detail. Heel nadrukkelijk naar BP verwezen. En ergens onderweg verteld ze me doodleuk dat ze erg goed bezig is en de kat dagelijks een stukje karbonade of een stukje ham geeft. Wel naast zijn brokjes he want ze was nog niet helemaal zeker. Heb er toen weer tijd in gestoken en zelfs aangeboden om dan complete zakjes voor haar te maken tot ik me ergens besefte dat ze dan nog steeds geen flets idee heeft van wat ze voert waar ze op moet letten etc. Dus nog een keer naar hier verwezen en uitgelegd dat ze zich eerst goed moet gaan inlezen en dat we dan wel weer een keer verder praten. Dat moment moet nog steeds komen ::) Praten over vanalles maar niet meer over kattenvoer :)

Ik begin er niet meer over als ze wat willen weten prima maar heb ook al een paar keer gemerkt dat je het uitlegt en ze iets totaal anders doen.

Ha ook wel eens de terugkoppeling van iemand uit de buurt gehad dat ik wel leuk verwezen had naar dogmeat.nl maar dat die helemaal niet in Alkmaar bezorgen… toevallig hadden ze net die dag bij mij geleverd… Ehm geen idee waar zij gekeken had maar er kwam een vaag verhaal achteraan wat ik afgekapt heb en waarna ik doorgelopen ben.
Door smulpaap
#3328518
Ik heb er ook begrip voor als iemand het geld echt niet (meer ) kan missen
We kunnen allemaal in een situatie terechtkomen ...... vandaag gaat het me goed en volgend jaar kan dat geheel anders zijn

Maar bij mij begint het wel te kriebelen als mensen overal geld aan uitgeven , maar niets voor hun huisdier over hebben
Vroeg of laat komen we allemaal een keer aan de beurt , het zijn net als wij levende wezens die mankementen kunnen krijgen
En iedereen die ook maar een beetje nadenkt kan wel verzinnen dat een huisdier geld kost / geld kan gaan kosten
Spaarrekening voor je huisdier ? Je lijkt wel gek
Verzekering voor je huisdier ? Idem
Ga je niet op vakantie omdat je oude bessen inmiddels een strippenkaart bij de d.a hebben ?
Nee , ik wil mijn inmiddels aardig slinkende spaarrekening aanvullen . Want mijn dieren hebben recht op welzijn
En ik weet het . Wat ik doe daar kan een ander minder ver in gaan . Prima , maar soms is alles teveel , te duur etc
Dus dan ben ik klaar . En dan zet ik het maar van me af
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3328521
Eigenlijk is het heel simpel, je kunt niemand opdringen om er zo over te denken als jij. Net zo min als iemand anders dan bij jou kan ( ofwel brokken, geloof of whatever). Je hebt er over gesproken en je mening gegeven, je kunt goed zeggen dat een eliminatie van half half totaal geen zoden aan de dijk zet, maar daarna wat ze doen is hun ding. Daar kun je niks aan doen, je hebt je best gedaan in deze en daarmee is het afgelopen.
Door Eef+Stippels
#3328595
smulpaap schreef:Ik heb er ook begrip voor als iemand het geld echt niet (meer ) kan missen
We kunnen allemaal in een situatie terechtkomen ...... vandaag gaat het me goed en volgend jaar kan dat geheel anders zijn

Maar bij mij begint het wel te kriebelen als mensen overal geld aan uitgeven , maar niets voor hun huisdier over hebben
Vroeg of laat komen we allemaal een keer aan de beurt , het zijn net als wij levende wezens die mankementen kunnen krijgen
En iedereen die ook maar een beetje nadenkt kan wel verzinnen dat een huisdier geld kost / geld kan gaan kosten
Spaarrekening voor je huisdier ? Je lijkt wel gek
Verzekering voor je huisdier ? Idem
Ga je niet op vakantie omdat je oude bessen inmiddels een strippenkaart bij de d.a hebben ?
Nee , ik wil mijn inmiddels aardig slinkende spaarrekening aanvullen . Want mijn dieren hebben recht op welzijn
En ik weet het . Wat ik doe daar kan een ander minder ver in gaan . Prima , maar soms is alles teveel , te duur etc
Dus dan ben ik klaar . En dan zet ik het maar van me af
+1
Er kan wat op je pad komen waardoor het je ineens aan financiele middelen ontbreekt, en dan houdt het op.

Maar het wordt frustrerend als mensen liever op vakantie gaan dan hun dier(en) goed te verzorgen :(
Het komt helaas toch best vaak voor, dat mensen hun huisdieren als bijzaak zien...

Hoeveel gram kvv eet de hond @Boskat?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door