Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door boskat
#3328671
Eef+doggies schreef:+1
Er kan wat op je pad komen waardoor het je ineens aan financiele middelen ontbreekt, en dan houdt het op.

Maar het wordt frustrerend als mensen liever op vakantie gaan dan hun dier(en) goed te verzorgen :(
Het komt helaas toch best vaak voor, dat mensen hun huisdieren als bijzaak zien...

Hoeveel gram kvv eet de hond @Boskat?
Het is een boxer,komt op ong 500gram op een dag
Snap het ook wel ,lijkt ook veel voor vlees ,vooral,als je er w’s niks van afweet ,over het hoe en waarom ,als je er vanuit gaat dat honden hondenbrokken krijgen en verder dat ze het er gewoon goed op doen
Als je dan aangeraden wordt vlees te geven en misschien denkt ach voor 1a2weken en dan is het over,tja als iemand dan vertelt dat je het toch minimaal 6 weken of langer soms nog moet geven ,dan ga je wel even denken over de kosten,enz
Dat het dan wel kostbaar wordt.
Ik weet ook niet wat voor brokken de hond krijgt,heeft er al verschillende soorten gehad,ging even goed en dan weer mis.
Maar goed ,je kunt ze niet allebei tegelijk geven en vlees en brok ,om uit te proberen ,het is of, of
Om uit te vissen wat werkt voor de hond
Door boskat
#3328672
[quote="boskat"]Het is een boxer,komt op ong 500gram op een dag
Snap het ook wel ,lijkt ook veel voor vlees ,vooral,als je er w’s niks van afweet ,over het hoe en waarom ,als je er vanuit gaat dat honden hondenbrokken krijgen en verder dat ze het er gewoon goed op doen
Als je dan aangeraden wordt vlees te geven en misschien denkt ach voor 1a2weken en dan is het over,tja als iemand dan vertelt dat je het toch minimaal 6 weken of langer soms nog moet geven ,om te zien of vlees werkt tegen de allergie ,dan ga je wel even denken over de kosten,enz
Dat het dan wel kostbaar wordt.
Ik weet ook niet wat voor brokken de hond krijgt,heeft er al verschillende soorten gehad,ging even goed en dan weer mis.
Maar goed ,je kunt ze niet allebei tegelijk geven en vlees en brok ,om uit te proberen ,het is of, of
Om uit te vissen wat werkt voor de hond.
Heb het naast me neergelegd al ,kan en wil er verder geen energie insteken meer,zijn andere dingen waar ik mijn energie voor moet bewaren,als iemand er voor gaat ,dan wil ik best meedenken
Door Eef+Stippels
#3328675
boskat schreef:Het is een boxer,komt op ong 500gram op een dag
Snap het ook wel ,lijkt ook veel voor vlees ,vooral,als je er w’s niks van afweet ,over het hoe en waarom ,als je er vanuit gaat dat honden hondenbrokken krijgen en verder dat ze het er gewoon goed op doen
Als je dan aangeraden wordt vlees te geven en misschien denkt ach voor 1a2weken en dan is het over,tja als iemand dan vertelt dat je het toch minimaal 6 weken of langer soms nog moet geven ,dan ga je wel even denken over de kosten,enz
Dat het dan wel kostbaar wordt.
Ik weet ook niet wat voor brokken de hond krijgt,heeft er al verschillende soorten gehad,ging even goed en dan weer mis.
Maar goed ,je kunt ze niet allebei tegelijk geven en vlees en brok ,om uit te proberen ,het is of, of
Om uit te vissen wat werkt voor de hond
Voor 42,- per 20 dagen is KB complete sensitive een optie, zonder rund, kip of graan...

Ze hebben de da kosten en al die verschillende speciale brokken er zo uit..
Door Anne in Zweden
#3328691
Hou er rekening mee dat boxers actieve honden zijn en dat 500 gram wellicht niet voldoende is. Mijn ene boxy (9) krijgt 800 gram barf per dag, de andere (3) maar liefst 1200 gram. En dan zijn het allebei echt slanke dames, bij die hoeveelheden. Kvv is natuurlijk wel vetter, dat zou nog kunnen schelen.

Maar je hebt gelijk dat je het loslaat. En als de hond niet de allerergste goedkope meuk krijgt qua brok, zal hij het best overleven. En voor een ex-Spaanse-asielhond is de allerergste goedkope meuk waarschijnlijk al een hele verbetering. :-X
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3328707
Ook in de zomer?
In Nl vriest het doorgaans geen zweedse minima. Dat scheelt nog wel. :biggrin2:
Iets doet mij vermoeden dat iemand die liever naar de DA blijft lopen ipv de hond full time kvv te geven, geen urenlange wandelingen gaat maken met de hond. Dus dat scheelt ook in energieverbruik. Ik kan er natuurlijk naast zitten...
Door Anne in Zweden
#3328708
pearlsofpassion schreef:Ook in de zomer?
In Nl vriest het doorgaans geen zweedse minima. Dat scheelt nog wel. :biggrin2:
Iets doet mij vermoeden dat iemand die liever naar de DA blijft lopen ipv de hond full time kvv te geven, geen urenlange wandelingen gaat maken met de hond. Dus dat scheelt ook in energieverbruik. Ik kan er natuurlijk naast zitten...
Ja hoor, ook in de zomer. Er zit hier geen verschil tussen de hoeveelheid winter-zomer - nog niet. Dit is de eerste volledige winter die we hier doorbrengen, eens kijken hoe het gaat.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3328712
Anne in Zweden schreef:Ja hoor, ook in de zomer. Er zit hier geen verschil tussen de hoeveelheid winter-zomer - nog niet. Dit is de eerste volledige winter die we hier doorbrengen, eens kijken hoe het gaat.
Meen je dat?
Wat gek!
Door Eef+Stippels
#3328716
Ik zou denken dat ze een hond uit Spanje halen om hem een beter leven te geven en niet om hem gewoon alsnog te laten verrekken op goedkope meuk waarvoor hij allergisch is :-\
Gebruikersavatar
Door sam28
#3328824
Jeetje en herkenbaar. Ik begin er zelf ook nooit meer over omdat ik me dan rot voel.
En redenen als geen tijd of geen geld snap ik ook niet echt. Ik moet rondkomen van net onder de bijstand maar mijn dieren eten vers. Ziva barf en de katten kvv. En ja, das duur, maar eet zelf liever minder of boterhammen met pindakaas dan dat ik mn dieren brokken voer. Uiteindelijk blijven ze zo gezonder en scheelt dat weer kosten. ;)
Het geen tijd verhaal, tja, ik heb een jaar getracht weer te werken en deed dat te enthousiast. Maakte ineens weken van 40+ uren. Zelfs toen had ik tijd voor het vlees. Keuzes, keuzes.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door