Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3328006
Sinds twee weken ben ik echt verschrikkelijk verkouden en hoest ik me helemaal de krampen. Niet fijn maar het gaan vanzelf wel weer over. Maar goed, ik heb echt een knetter droge prikkelhoest waar ik nachtenlang niet van slaap en da's irri. Dus eerst Dr. Vogel droge hoest genomen, leuk maar dat doet niks. Manuka honing. Nada. Daarna Natterman Noscasan tabletten genomen met de werkzame stof noscapinehydrochloride. En dat hielp nada en toen codëine en dat hielp ook nada.

Maar nou komt het: dit is nu de derde keer dat ik met een knetter droge prikkelhoest hoestonderdrukkers neem en daar hartstikke ziek van word! Buiten dat ik ontstoken ogen krijg (staat op de bijsluiter van Natterman) word ik echt hondsberoerd. Niet van de bijwerkingen als wel dat ik echt griepachtige verschijnselen krijg en ook verhoging, terwijl ik dat daarvoor niet had. Ook de hoest lijkt er iedere keer door te verergeren. Ik was echt benieuwd of er meer mensen zijn die daar last van hebben. En of er mensen zijn die weten hoe dit kan...?

Zou dit de eerste keer zijn dat ik dat ervaar, zou ik denken "toeval, het zij zo" maar dit is nu dus echt de zoveelste keer. Raar toch?
#3328009
Bijzonder.
Nee, ik zou het niet weten...

Tegen droge hoest neem ik een aantal keer per dag een goede lepel olijfolie. Zo zuiver mogelijk zodat het goed prikkelt. :P
En als ik niet zwanger ben of borst geef, zweer ik bij de dennen- propolis-olie van A Vogel. Geen idee of daar ook rommel inzit, maar ik voel me er beter door....

Gewoon een kop hete thee met wat citroen en een lepel honing werkt ook niet verzachtend? Gewoon voor eventjes?
#3328013
Omdat hoestonderdrukkers niet bestaan? Codeïne is morfine, het neemt inderdaad de hoestprikkel weg, maar hierdoor kan je lichaam ook niet van de troep af. Wat je dus moet doen is je afvragen waarom je hoest. Zit er zeker weten niets in je longen vast? Of zijn Zijn je stembanden/slijmvliezen geïrriteerd door het vele hoesten? Je slijmvliezen willen vocht om te herstellen en verschonen, dus veel drinken. Zorg dat je ook je longtoppen gebruikt, dit kan door in een bak koud water te springen, maar een avond komedie is fijner.. . :)

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
#3328022
Dan weet je iig dat je niet tegen Natterman kunt.
En weet je zeker dat er echt niets zit? Als je ook maar iets van slijm ergens ophoest en dit onderdrukt, kun je daar ook goed ziek van worden. Heb je Isla Moos? Niet voor het hoesten maar wel om je keel te verzachten. Werkt als een trein.
#3328024
sam28 schreef:Dan weet je iig dat je niet tegen Natterman kunt.
En weet je zeker dat er echt niets zit? Als je ook maar iets van slijm ergens ophoest en dit onderdrukt, kun je daar ook goed ziek van worden. Heb je Isla Moos? Niet voor het hoesten maar wel om je keel te verzachten. Werkt als een trein.
En dus niet tegen codeïne.

Nee, die heb ik niet die tabletjes maar da's misschien wel lekker ja!
#3328029
Fenixjuh schreef:Omdat hoestonderdrukkers niet bestaan? Codeïne is morfine, het neemt inderdaad de hoestprikkel weg, maar hierdoor kan je lichaam ook niet van de troep af. Wat je dus moet doen is je afvragen waarom je hoest. Zit er zeker weten niets in je longen vast? Of zijn Zijn je stembanden/slijmvliezen geïrriteerd door het vele hoesten? Je slijmvliezen willen vocht om te herstellen en verschonen, dus veel drinken. Zorg dat je ook je longtoppen gebruikt, dit kan door in een bak koud water te springen, maar een avond komedie is fijner.. . :)

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
Ja geen idee. Hoe weet ik dat zeker, zoiets? Ik bedoel, ik hoest uren en uren en zonder dat er ook maar iets van slijm lost komt. Nou, volgens mij heet dat droge prikkelhoest, toch?

Ik drink de hele dag door allerlei soorten thee (ook thee voor de luchtwegen). Dat is lekkerder dan in een bak koud water springen ;D . Nee even serieus, wat moet daar het effect van zijn?
#3328037
Waarom je er ziek van wordt, geen idee. Er zit dus iets in waar je niet tegen kunt.
Maar goed, ik zou het dus in een andere hoek gaan zoeken. Tot die conclusie was je zelf ook al gekomen. Wat bij mij werkt is slikken. Slikken, slikken, slikken, de hele dag door. Dus veel drinken, want ik heb weinig zin om de hele dag speeksel te zitten slikken. Er is volgens mij discussie mogelijk of je warme of koude dingen moet drinken. Ik ga voor koud: de theorie is dat het de zwelling in je keel wat doet afnemen. Het voordeel van water boven thee vind ik, dat je bij thee eerst moet wachten tot het drinkbaar is en het dan op moet drinken voor het koud wordt. Oftewel in zo'n 10 minuten tijd moet je die kop thee op drinken en buiten die tijd heb je niets om te drinken. Met water kun je tenminste een slok nemen wanneer je wil.

Verder ben ik, ook vanwege het slikken, meer van tabletjes dan van drankjes. Strepsil en trachitol kunnen misschien helpen. Strepsil werkt (schijnbaar) ontstekingsremmend. Trachitol is verdovend. Als ik die een gehad heb voel ik echt dat mijn tong en wangen verdoofd zijn. Bij mij is dat echter na een half uurtje alweer weg. Misschien dat het bij jou beter werkt.

Waar ik ook fan van ben is yoghurt met honing. Heel langzaam slikken zodat het zo lang mogelijk achterin je keel blijft hangen. O, dat is zo fijn. En honingmelk (dat dan wel warm). Omdat melk zorgt voor speeksel- en slijmaanmaak wat erg fijn is als je droge hoest hebt.

En als het lang door blijft gaan zou ik naar de huisarts gaan. Voor het geval het een longontsteking blijkt te zijn ipv een flinke verkoudheid.
#3328039
Je lijkt allergisch te reageren op een of meerdere (hulp)stoffen in de middelen die je gebruikt. En elke keer dat je die gebruikt sensibiliseer je jezelf en worden de reacties erger. Daar kan heel goed ook die steeds erger wordende prikkelhoest en de koorts bij passen.
Alle allergische reacties kunnen gepaard gaan met algemene klachten als moeheid, lichte koorts of gewrichtsklachten. Er zijn 3 soorten specifiekere klachten, namelijk klachten van de luchtwegen, klachten van het spijsverteringskanaal en huidklachten. Blijkbaar staan bij jou de klachten aan de luchtwegen voorop.
#3328109
Ik geloof niet zo in onderdrukkers. Je word ziek omdat je lichaam iets kwijt moet. Dan kan je inderdaad beter dat ijsbad nemen om je longen te stimuleren, of even al dan niet onder begeleiding de zee in. In Kijkduin word er momenteel gezwommen onder begeleiding.
Vinden je dallies ook wel geinig denk ik.

Verder lekker veel frisse lucht, veel theetjes al dan niet met honing en van die snoepjes waarvan ik nooit de naam weet. Op de verpakking staan de alpen.
#3328117
Els&Flow schreef:Ik geloof niet zo in onderdrukkers. Je word ziek omdat je lichaam iets kwijt moet. Dan kan je inderdaad beter dat ijsbad nemen om je longen te stimuleren, of even al dan niet onder begeleiding de zee in. In Kijkduin word er momenteel gezwommen onder begeleiding.
Vinden je dallies ook wel geinig denk ik.

Verder lekker veel frisse lucht, veel theetjes al dan niet met honing en van die snoepjes waarvan ik nooit de naam weet. Op de verpakking staan de alpen.
Antaflu? http://www.antaflu.nl
Ik vind strepsils altijd fijn verzachtend en tegenwoordig heb je ook strepfen waar ibuprofen in zit volgens mij?
#3328153
Ik ga vandaag maar weer eens shoppen voor hoestbonbonnetjes enzo. Vannacht van 1 tot 2 beneden gezeten, me een keelpijn zitten hoesten. Het lijkt er toch op dat ik van het onderdrukken van de hoest zelf (maakt niet uit met welk middel) niet goed word. Maar tot nu toe: ik hoest niks op en hoest de hele dag door. Lekker verkoudheidje, dit ::)
#3328156
Lizzy schreef:Ik ga vandaag maar weer eens shoppen voor hoestbonbonnetjes enzo. Vannacht van 1 tot 2 beneden gezeten, me een keelpijn zitten hoesten. Het lijkt er toch op dat ik van het onderdrukken van de hoest zelf (maakt niet uit met welk middel) niet goed word. Maar tot nu toe: ik hoest niks op en hoest de hele dag door. Lekker verkoudheidje, dit ::)
Dat klinkt niet goed. Pas je op dat het geen longontsteking is.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door