Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3328694
Zuzanna schreef:Be careful what you wish for!

In mijn studententijd had ik eens een stevige verkoudheid. Ik hoestte de longen uit mijn lijf leek het wel, was soms echt non stop aan het hoesten zodat ik nauwelijks de tijd had adem te halen tussendoor. Achteraf denk ik dat het een longontsteking was maar ja, ziek zijn is studie vertraging oplopen dus dan ga je daarmee niet naar de HA. Ondanks hoestdrankjes, tabletjes en pijnstilling heb ik mezelf na twee weken in mijn slaap een gekeusde rib gehoest!

Daarna nog 'vrolijk' twee weken door gehoest met mijn gekneusde rib en vervolgens duurde het nog 6 weken voordat die weer beter was. Het heeft een half jaar geduurd voor ik niet meer naar die rib greep als ik moest hoesten, om hem te stabiliseren zodat het iets minder pijn deed. Ik zou het niemand aanraden, die ervaring, dus zorg asjeblieft goed voor jezelf! Goed dat je al met de HA gebeld hebt en codeïne hebt!
Jeetje............ Wat een drama zeg :-X :-X :-X . Je had gewoon aan de AB gemoeten? Maar had je geen koorts dan?
#3328697
mizzsylver schreef:Heb je de Daro retard al eens geprobeerd? Is een andere werkzame stof, misschien kun je daar wel tegen. Is te koop bij de apotheek.
Nope, die heb ik nog niet geprobeerd. Ja, ooit wel in een heel ver verleden. Zijn capsules met balletjes erin, toch? Ik houd 'm in gedachten. Heb voor nu codeine tabletten en vond een pot Luchtwegkruiden Forte van de Groene Os, die ik ooit voor Leo had gekocht dus die ben ik vandaag ook gaan innemen. GOOR :-X :-X . Ik snap nu wel dat honden hun eten niet meer vreten als dit erdoorheen zit :-X
#3328715
Beterschap voor alle zieken. Hoop dat je gauw opknapt Lizzy.

Anti-histamine (zorgt dat de slijmvliezen uitdrogen waardoor je dus minder snot produceert en minder hoestprikkel hebt), vitamine C en zink doet het hier goed voor Eddie (die helaas door zijn IGA-deficiëntie de afweer van een 1-jarige heeft). Ook merken we direct dat als zijn darmen goed zijn (en dat zijn ze op het moment) dat hij dan veel minder vatbaar is. Eigenlijk moet ik dit afkloppen, op zijn werk loopt iedereen te hoesten en te proesten maar hij heeft nog nergens last van.
#3328736
Lizzy schreef:Jeetje............ Wat een drama zeg :-X :-X :-X . Je had gewoon aan de AB gemoeten? Maar had je geen koorts dan?
Vast wel, op allebei. Ik zat in een nogal grote ontkenningsfase want ik kon geen studievertraging gebruiken. Met de manier waarop onze studie was opgebouwd had ik op zijn vroegst pas na een jaar lessen in kunnen halen. Herkansen wel eerder, maar zonder de lessen gehad te hebben ging ik dat niet redden.

In ieder geval... been there, done that. Doe het jezelf niet aan. Dat ga ik ook niet een tweede keer doen.
#3328916
Zo dan, na 18 dagen begint er eindelijk verbetering op te treden. Ik heb nu 2 nachten op codeine geslapen en dat heeft wel iets verbetering gegeven. Maar allemachtig, wat was dit een kloterig verkoudsheidsvirus zeg :-X !! Leo heeft 3 weken lopen kloten (en hoest ook nog steeds maar niet meer zo erg) en ik dus 18 dagen. Is toch niet normaal zeg?!?! Maar goed, eindelijk minder groene snot en minder hoest dus. He he.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door