Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3328491
Ga toch maar 's langs je huisarts.


Ow,.. jij werkt tussen kinderen........onderschat die kindervirussen niet hoor 't zijn duiveltjes...... toen ik interims deed in een kinderdagverblijf was ik vanaf dag twee steevast verkouden. Onze kleinzoon van bijna 2 deelt ook heel graag zijn verkoudheden met al z'n grootouders, mama en papa krijgen ook regelmatig wat van hem.
#3328492
Ik ben tegenwoordig vrijwel de hele tijd door af en aan verkouden. De ene is nog niet geheel weg en de volgende komt alweer op. 2 peuters in verschillende kinderopvangs overdag, dat gaat goed rond. En ze geven natuurlijk alles door.
En mijn huidige lichamelijke toestand zorgt dat ik er ook niet meteen weer vanaf ben...

Daarom dat ik echt hoop dat je iets vind dat werkt tegen je hoest. Dat je tenminste als een verkoudheid weer wat wegtrekt, niet daarmee blijft zitten of je keel helemaal stuk gaat. :-\
#3328493
Lizzy schreef:Ja nee, met kaak en bijholteontstekingen ben ik zeer bekend :-X . Dat heb ik nu definitief niet. Ik spoel wel met m'n Rhino horn dus ik houd het wel "schoon" daar. Maar Otrivin is een hele goeie tip. Maar welke moet ik hebben want daar heb je er tegenwoordig ook 1000 van.... (ik heb nu een zoutwater met calendula spray van het Kruidvat).

Ik had net een hoestaanval.... Ik dacht dat ik er in zou stikken :-X

Echt he, ik baal als een enorme stekker dat ik me nu al ziek heb moeten melden. Lekkere indruk geeft dat :-X :-X :-X

Echt joh, daar wordt je niet op afgerekend, iedereen ziet toch dat je ziek benten snapt dat. En ik sluit me helemaal aan bij Kim, over juist ziek worden door tussen al die snotneuzen te lopen.

Welke otrivin? Ik heb als ik iets nodig heb die met Xylomethazoline (als zout water dus niet meer genoeg is)

In de preventie sfeer; sinds ik vitamine D slik heb ik veel minder verkoudheden. Maar ik nam aan dat jij dat ook al deed?
En vandaag rustig aan, veel drinken en goed uitrusten en niet teveel piekeren over je werk. Ziek is ziek, je kunt moeilijk iedereen daar nog eens aan gaan lopen steken ;)

Sterkte!
#3328516
Ik zou toch ff een bloedje laten trekken om te kijken of je niet met een bacterie zit ipv een virus. Dat had ik vorig jaar ook en ben pas naar de huisarts gegaan toen ik de boel helemaal kapot gehoest had. Was minder handig zeg maar.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
#3328626
Ik heb geen tips, alle tips staan er al. Misschien toch even naar de huisarts om een longontsteking uit te sluiten?
Maar wat zal jij je uitgeput voelen door al dat gehoest!
Heel veel sterkte en vooral beterschap :-*
#3328641
Dit klinkt toch niet goed. Dat je niet tegen die pillen ed kan is dan maar jammer. Maar zolang zo blijven hoesten is niet goed. Het klinkt als bronchitis. Ik zou naar de huisarts gaan. Voordat je het weet heb je een longontsteking.
#3328642
Ik heb vanmorgen even contact gehad met de HA. Half NL schijnt ziek, zwak en misselijk te zijn met hoesten die langer duren dan 2 weken. Ze stelde allerlei vragen over of ik het benauwd had, koorts had, etc. en ze leggen codeïne klaar bij de apotheek. Soms moet je gewoon de vicieuze cirkel doorbreken zei ze. Want van het hoesten krijg ik ook keelpijn en van de keelpijn ga ik weer hoesten. Dus codeïne erin en een smerig keeltabletje erin. En dan maar weer ff kijken.
#3328643
Ik heb ooit eens in mijn leven langdurig gehoest, had enorme pijn aan mijn buikspieren en ribben opgelopen en mijn middenrif deed ook zeer. Op een gegeven moment kon mijn lichaam de hoestprikkel niet meer onderdrukken en ging ie hoesten van het minste geringste dus. Ik ging hoesten om het hoesten zo ongeveer. Had er geen longontsteking oid. bij. Maar goed bij mij hielp codeine wel, had geen bijwerkingen behalve dat ik enorm haai was. ::)
Maar ik denk dat je niet wilt wachten tot ieder spiertje die meedoet bij het hoesten pijn doet, kan ik je echt afraden, of ben je al zover?. Wellicht is er nog iets anders tegen de hoest?
#3328646
Kaio schreef:Ik heb ooit eens in mijn leven langdurig gehoest, had enorme pijn aan mijn buikspieren en ribben opgelopen en mijn middenrif deed ook zeer. Op een gegeven moment kon mijn lichaam de hoestprikkel niet meer onderdrukken en ging ie hoesten van het minste geringste dus. Ik ging hoesten om het hoesten zo ongeveer. Had er geen longontsteking oid. bij. Maar goed bij mij hielp codeine wel, had geen bijwerkingen behalve dat ik enorm haai was. ::)
Maar ik denk dat je niet wilt wachten tot ieder spiertje die meedoet bij het hoesten pijn doet, kan ik je echt afraden, of ben je al zover?. Wellicht is er nog iets anders tegen de hoest?
Ja, zover ben ik al. En ik krijg dus ook ontzettende keelpijn van hele dagen en nachten hoesten.... Ik hoef voorlopig even geen buikspieren te trainen, dat is dan wel weer een voordeel :biggrin2:
#3328690
Lizzy schreef:Ja, zover ben ik al. En ik krijg dus ook ontzettende keelpijn van hele dagen en nachten hoesten.... Ik hoef voorlopig even geen buikspieren te trainen, dat is dan wel weer een voordeel :biggrin2:
Be careful what you wish for!

In mijn studententijd had ik eens een stevige verkoudheid. Ik hoestte de longen uit mijn lijf leek het wel, was soms echt non stop aan het hoesten zodat ik nauwelijks de tijd had adem te halen tussendoor. Achteraf denk ik dat het een longontsteking was maar ja, ziek zijn is studie vertraging oplopen dus dan ga je daarmee niet naar de HA. Ondanks hoestdrankjes, tabletjes en pijnstilling heb ik mezelf na twee weken in mijn slaap een gekeusde rib gehoest!

Daarna nog 'vrolijk' twee weken door gehoest met mijn gekneusde rib en vervolgens duurde het nog 6 weken voordat die weer beter was. Het heeft een half jaar geduurd voor ik niet meer naar die rib greep als ik moest hoesten, om hem te stabiliseren zodat het iets minder pijn deed. Ik zou het niemand aanraden, die ervaring, dus zorg asjeblieft goed voor jezelf! Goed dat je al met de HA gebeld hebt en codeïne hebt!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door