Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3328158
Als ik de kriebelhoest heb slaap ik met citroen of andere verfrissende (speelselopwekkende) snoepjes in mijn mond (Vicks, Ricola...) ergens weggeduwd tegen mijn wang. Een paar extra kussens in bed of halfzittend in de zetel zodat je niet helemaal plat ligt en proberen om in dezelfde houding te blijven liggen. 't Is natuurlijk gevaarlijk maar ik kan tenminste een uurtje ofzo aan mekaar slapen EN mijn keel krijgt rust zodat die sneller geneest. Als het hoesten komt van een verkoudheid waarbij ook je neus dicht zit kan je ook Vicks vaporub gebruiken. Ik smeer het niet altijd op de huid want er zijn er hier die er huiduitslag van krijgen maar doe wat op een stuk stof (reep katoen) plooi het dubbel en wikkel dat om de blote torso zodat de dampen toch in de neus kruipen. Hopelijk ben je snel beter
#3328211
Hoestonderdrukker klinkt mij ook eng. Echt vervelend, dat de boel zo overwerkt is. Want dat is het eigenlijk, denk ik.
Een arme ellendige keel, waar je aardig voor moet zijn. Wat een ellende.
Veel zuigen op wat dan ook. Ben nu net flink verkouden en miezerig te pas.
Ik neem een isla moos tabletje in mijn mond, plakt wel ergens vast en kom zo een deel van de nacht goed door.
Ik heb de eerste dagen propolis druppels met wat honing ingenomen en kamille thee met salie blad gemaakt. Grote beker vol een steeds een beetje gorgelen, of een slokje nemen.

Voor manlief met wat slechte longen, kan een paracetemol bij een niet ophoudende hoest goed helpen. We vragen ons maar niet af, waarom, maar het is gewoon zo.
In vroeger tijden, heel vroeger, kregen we wel een natte lap om onze keel, dat werkte ook goed, Wel even nakijken hoe dat ook al weer moet.

Succes, op naar een goede nachtrust,
Hanny
#3328250
Nou, vandaag maar eens Isla Moos, Ricola met honing en Bronchostop Hoestpastilles gekocht en die leg ik vannacht maar naast mijn bed :biggrin2: . Daarnet even een uurtje mijn bed ingekropen met een Paracetasnolletje dus ik ga vast een rustige nacht hebben. Hoop ik. Hartstikke lief, al die hints en tips van jullie :-*

Beterschap Hanny! Ik hoop niet dat je getroffen bent door hetzelfde virus.....
#3328459
Ik heb jaren na iedere verkoudheid of zelfs minimaal gesnotter, maanden giga moeten hoesten.
een paar jaar geleden kreeg ik van een natuurgeneeskundige de tip dat als je luchtwegklachten hebt, vaak ook je darmen kwetsbaar zijn. Zij adviseerde me daarvoor o.a. l-glutamine te nemen.
Ik heb dat gedaan, gebruik het geregeld, en sinds die tijd geen hoestklachten meer gehad. Misschien ook een optie om te proberen. Het werkt niet direct, maar toen ik begon hiermee (ik neem de 500mg. van Bohusan)zat ik net in een kriebelhoest periode, en na een aantal dagen was het net of er letterlijk een knop om werd gezet. Van continue kriebelhoest naar helemaal niets.

Tegen griep en verkoud in algemeenheid neem ik de Annual Virus en Bacteria Solution van Perelandra.Ik bestel dat bij de Engelse website van Panosun, scheelt toch in de verzendkosten. Sinds twee jaar geen griep of verkoudheid meer gehad; in een tijd dat er op mijn werk flink gesnotterd werd heb ik misschien 2 dagen een griepachtig gevoel gehad, maar was er toen weer doorheen. In tegenstelling tot andere jaren. Dan was ik echt ruim een week ziek zwak en zielig. ;)
#3328476
Lizzy pak een grote ui snijd daar het kapje van af en ook van de onder kant
en dan een beetje uithollen je zet de ui op een glas doe in de ui bruine suiker en het sap wat in het glas druppelt dat moet je dan een paar keer per dag een theelepeltje van innemen
#3328481
nikèdog2000 schreef:Lizzy pak een grote ui snijd daar het kapje van af en ook van de onder kant
en dan een beetje uithollen je zet de ui op een glas doe in de ui bruine suiker en het sap wat in het glas druppelt dat moet je dan een paar keer per dag een theelepeltje van innemen
Hihihi, geinig Rita, dit heeft Leo al gemaakt voor me van de week! Hoe staat het met jouw griep?
#3328482
hamada schreef:Ik heb jaren na iedere verkoudheid of zelfs minimaal gesnotter, maanden giga moeten hoesten.
een paar jaar geleden kreeg ik van een natuurgeneeskundige de tip dat als je luchtwegklachten hebt, vaak ook je darmen kwetsbaar zijn. Zij adviseerde me daarvoor o.a. l-glutamine te nemen.
Ik heb dat gedaan, gebruik het geregeld, en sinds die tijd geen hoestklachten meer gehad. Misschien ook een optie om te proberen. Het werkt niet direct, maar toen ik begon hiermee (ik neem de 500mg. van Bohusan)zat ik net in een kriebelhoest periode, en na een aantal dagen was het net of er letterlijk een knop om werd gezet. Van continue kriebelhoest naar helemaal niets.

Tegen griep en verkoud in algemeenheid neem ik de Annual Virus en Bacteria Solution van Perelandra.Ik bestel dat bij de Engelse website van Panosun, scheelt toch in de verzendkosten. Sinds twee jaar geen griep of verkoudheid meer gehad; in een tijd dat er op mijn werk flink gesnotterd werd heb ik misschien 2 dagen een griepachtig gevoel gehad, maar was er toen weer doorheen. In tegenstelling tot andere jaren. Dan was ik echt ruim een week ziek zwak en zielig. ;)
OK, dank je wel voor de tips. Ik ga ff goegelen en de darmen aandacht geven!
#3328483
Ingeborg1958 schreef:Ik zweer echt bij strepfen ( strepsels met ibuprofen) Wanneer ik een zere keel aan voel komen sabbel ik er twee per dag weg. Dat kan ik serieus ergere klachten mee voorkomen.
Maar dat is voor keelpijn, toch?
#3328484
Ondertussen gaat het hier uien :-\ . Ik hoest me helemaal te pletter, mijn ogen zitten 's morgens helemaal dicht met bagger en uit mijn neus komt opnieuw bagger (dat was nou net een 2 dagen wat beter en da's opnieuw k met p). Zo uien zelfs dat ik me ziek heb gemeld :-X :-[ :-\ . Ik baaaaaal, echt niet normaal meer. Mijn 2de werkweek :-X
#3328485
Lizzy schreef:Ondertussen gaat het hier uien :-\ . Ik hoest me helemaal te pletter, mijn ogen zitten 's morgens helemaal dicht met bagger en uit mijn neus komt opnieuw bagger (dat was nou net een 2 dagen wat beter en da's opnieuw k met p). Zo uien zelfs dat ik me ziek heb gemeld :-X :-[ :-\ . Ik baaaaaal, echt niet normaal meer. Mijn 2de werkweek :-X

Oooooh dat had ik ook bij mijn vorige baan... zo balen

Naar de huisarts jij, klinkt niet goed. Want zal wel begonnen zijn als virus, maar ik zou toch effe laten checken of je geen kaakholte ontsteking oid erbij hebt.


En die troep uit je neus, daar ga je ook van hoesten he? Er bestaat zoiets als post-nasal drip. Desnoods die er van voren uit kont, daarvan kunnen kleine druppeltjes ook via je huig In je keel lekken en dat geeft continu hoestprikkel en vaak erger als je gaat liggen.
Dan helpt otrivin oid beter dan dingen voor je keel

Strepfen is trouwens een nsaid in zuigtablet, dis soort brufen. Geen snoepjes in mijn ogen.
#3328488
Siberienne schreef:Oooooh dat had ik ook bij mijn vorige baan... zo balen

Naar de huisarts jij, klinkt niet goed. Want zal wel begonnen zijn als virus, maar ik zou toch effe laten checken of je geen kaakholte ontsteking oid erbij hebt.


En die troep uit je neus, daar ga je ook van hoesten he? Er bestaat zoiets als post-nasal drip. Desnoods die er van voren uit kont, daarvan kunnen kleine druppeltjes ook via je huig In je keel lekken en dat geeft continu hoestprikkel en vaak erger als je gaat liggen.
Dan helpt otrivin oid beter dan dingen voor je keel

Strepfen is trouwens een nsaid in zuigtablet, dis soort brufen. Geen snoepjes in mijn ogen.
Ja nee, met kaak en bijholteontstekingen ben ik zeer bekend :-X . Dat heb ik nu definitief niet. Ik spoel wel met m'n Rhino horn dus ik houd het wel "schoon" daar. Maar Otrivin is een hele goeie tip. Maar welke moet ik hebben want daar heb je er tegenwoordig ook 1000 van.... (ik heb nu een zoutwater met calendula spray van het Kruidvat).

Ik had net een hoestaanval.... Ik dacht dat ik er in zou stikken :-X

Echt he, ik baal als een enorme stekker dat ik me nu al ziek heb moeten melden. Lekkere indruk geeft dat :-X :-X :-X
#3328489
Mijn kindjes zijn altijd ziek een week na de vakantie. Dan doen ze weer allemaal nieuwe virussen op.
Ik denk dat je iets soortgelijks hebt Lizzy, omdat je op een school werkt. Je bent nog niet bestand tegen alles wat daar rondwaart...

Beterschap, zorg goed voor jezelf, en bedenk vooral dat je werkgever niks aan je heeft als je toch gaat werken. Goed uitzieken dus :-*
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door