Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaio
#3327886
pearlsofpassion schreef:Maar ook mensen die niet dood zouden gaan als kind, worden heel vaak ziek als je het vergelijkt met andere dieren.
Weet ik niet eerlijk gezegd. Maar die mensen hebben wellicht ook medicatie gehad? Maar ook wordt een mens meer aan chemicalieen bloodgesteld dan ieder ander dier .Maar mensen worden ook steeds ouder.
Of bedoel je met ziek ook griep en verkoudheid? Ja dat is wel iets menselijks eigenlijk :g:

EDIT: ik zie dat er een lachsmiley bij stond bij mijn vorige quote van jou, die is dus per ongeluk erbij neergekomen, die ga ik verwijderen die staat zo l*llig :-[
Gebruikersavatar
Door doranto
#3327888
Hier wordt er eigenlijk nooit iets ontsmet en wordt er hooguit afwasmiddel (ecover) en handzeep (werfzeep) gebruikt. Vaak ook alleen gewoon schoon water. Wij zijn nooit ziek, zelfs niet verkouden als iedereen om ons heen (collega's, vrienden, kennissen) lopen te snotteren. Kan me niet herinneren dat ik ooit griep had.
Ik denk ook dat je juist eerder ziek wordt door overdreven hygiëne.
Door Siberienne
#3327900
pearlsofpassion schreef:Maar ook mensen die niet dood zouden gaan als kind, worden heel vaak ziek als je het vergelijkt met andere dieren.
De mens heeft nog 1 grote handicap. Hij komt zoveel in contact met andere dieren, de meeste virussen komen van dieren af, oorspronkelijk. Neem influenza; vogel virus van watervogels, die worden er niet echt zoek van meestal, maar stapt het over naar andere diersoorten (varkens, kippen en mensen) dan wel. En mensen komen vaker in nauw contact met andere diersoorten dan veel diersoorten.

Dieren en mensen kunnen virussen en bacteriën en parasieten zonder daar ziek van te worden, ziektesymptomen zijn juist uitingen van afweer, misschien heeft de mens soms wel een te goed afweersysteem ;) ;) ;)
Door Eef+Stippels
#3327904
Siberienne schreef:
Dieren en mensen kunnen virussen en bacteriën en parasieten zonder daar ziek van te worden, ziektesymptomen zijn juist uitingen van afweer, misschien heeft de mens soms wel een te goed afweersysteem ;) ;) ;)
Ja inderdaad, op sommige gebieden te goed/actief. We zijn tegenwoordig overal allergisch voor...

En als je als kind heel steriel bent opgegroeid, ben je ook van het kleinste beetje bacterieen van de leg.
Plus alle stress is denk ik ook niet goed voor je weerstand.
Door hannabelgje
#3327908
In de fb groep van de corgi's wordt er zelfs verteld dat er complete nesten met pups gestorven zijn door vers vlees. Is door sectie aangetoond zeggen ze.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3327916
pearlsofpassion schreef:Maar ook mensen die niet dood zouden gaan als kind, worden heel vaak ziek als je het vergelijkt met andere dieren.
Met wilde dieren misschien. Maar wij mensen leven wat ziekte aangaat meer onder bio industrie omstandigheden. Onnatuurlijk dicht op elkaar en onnatuurlijke (werk)stress. En in de bioindustrie zie je om die reden ook veel ziekte en uitval.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3327926
Kaela schreef:Met wilde dieren misschien. Maar wij mensen leven wat ziekte aangaat meer onder bio industrie omstandigheden. Onnatuurlijk dicht op elkaar en onnatuurlijke (werk)stress. En in de bioindustrie zie je om die reden ook veel ziekte en uitval.
Niet alleen daardoor he. Er wordt ook veel te veel preventief AB gebruikt en ontsmet, idd net als bij de mens.
Ik heb het idd over dieren in normale omstandigheden. Zelfs onze honden en katten zijn merkbaar minder ziek.
Doranto schreef:Hier wordt er eigenlijk nooit iets ontsmet en wordt er hooguit afwasmiddel (ecover) en handzeep (werfzeep) gebruikt. Vaak ook alleen gewoon schoon water. Wij zijn nooit ziek, zelfs niet verkouden als iedereen om ons heen (collega's, vrienden, kennissen) lopen te snotteren. Kan me niet herinneren dat ik ooit griep had.
Ik denk ook dat je juist eerder ziek wordt door overdreven hygiëne.
Dat is inderdaad wat ik bedoelde.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3327933
Doranto schreef:Hier wordt er eigenlijk nooit iets ontsmet en wordt er hooguit afwasmiddel (ecover) en handzeep (werfzeep) gebruikt. Vaak ook alleen gewoon schoon water. Wij zijn nooit ziek, zelfs niet verkouden als iedereen om ons heen (collega's, vrienden, kennissen) lopen te snotteren. Kan me niet herinneren dat ik ooit griep had.
Ik denk ook dat je juist eerder ziek wordt door overdreven hygiëne.
Klopt ook niet helemaal. Wij ontsmetten ook nooit iets en ik werk op flexibele werkplekken. Die worden heel slecht schoongemaakt en iedereen hoest en niest er overheen. Ik ben aan de lopende band ziek sinds ik 2 jaar terug de griep heb gehad.

Ik heb om eerlijk te zijn ook niet echt de indruk dat mensen zo aan de lopende band alles ontsmetten. Dat willen reclames ons doen geloven, maar ik ken niemand die dat doet. Gewoon een sopje hier en daar, komt niet eens in de buurt van hoe er vroeger schoon werd gemaakt volgens strak schema en schrobben en boenen.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3327948
Kaela schreef:Klopt ook niet helemaal. Wij ontsmetten ook nooit iets en ik werk op flexibele werkplekken. Die worden heel slecht schoongemaakt en iedereen hoest en niest er overheen. Ik ben aan de lopende band ziek sinds ik 2 jaar terug de griep heb gehad.

Ik heb om eerlijk te zijn ook niet echt de indruk dat mensen zo aan de lopende band alles ontsmetten. Dat willen reclames ons doen geloven, maar ik ken niemand die dat doet. Gewoon een sopje hier en daar, komt niet eens in de buurt van hoe er vroeger schoon werd gemaakt volgens strak schema en schrobben en boenen.
Ja maar een toetsenbord schijnt ook het meest ranzige van alles te zijn, je kunt beter met je handen in de plee hangen. ::)
Of heb je een eigen ? Maar ja die tafels waar iedere dag een ander zijn snot, bacterien en virussen op achterlaat zullen ook niet alles zijn ::) Als het telkens je eigen zijn gaat het wel ....
Maar hier zaten toch ook mensen met een dettol-fettish op het forum :biggrin2: Ok zwaar in minderheid dat wel
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3327949
Kaio schreef:Ja maar een toetsenbord schijnt ook het meest ranzige van alles te zijn, je kunt beter met je handen in de plee hangen. ::)
Of heb je een eigen ? Maar ja die tafels waar iedere dag een ander zijn snot, bacterien en virussen op achterlaat zullen ook niet alles zijn ::) Als het telkens je eigen zijn gaat het wel ....
Maar hier zaten toch ook mensen met een dettol-fettish op het forum :biggrin2: Ok zwaar in minderheid dat wel
Nee niet ieder een eigen. Heel smerig. Maar tot 2 jaar terug was ik niet vaak ziek, na die griep dus steeds wel. Uiteindelijk is wel of niet ziek worden een grote optelsom van weerstand en infectiedruk en alle factoren die daarop van invloed zijn. Te schoon is zeker niet goed, maar dat wil niet zeggen dat “niet te schoon” zorgt voor veel minder ziek zijn. Dat is van teveel factoren afhankelijk.
Door Nikass
#3327951
Ik ben overtuigd voorstander van vers vlees en ik geloof ook niet in overdreven hygiëne en toch vind ik het soms wel lastig om een duidelijk weerwoord te geven als je naar je hoofd krijgt dat rauw voeren gevaarlijk is ivm alle bacteriën enzo... Iemand een tip hoe je dan het beste kan reageren? (Vooral als je geen zin hebt in een ellenlange discussie ;) )

Ik denk dat wij ons vooral zorgen zouden maken over het feit dat vrijwel alle ernstige ziekten hier in het westen (gedeeltelijk) voortkomen uit onze welvaart.
Zo geloof ik dat suiker (ik hou er ook van :-[ ) een veel groter gevaar voor de volksgezondheid is dan de bacteriën waar het in het artikel omgaat. En ook een hele belangrijke is stress!

Prima dat er aandacht is voor voldoende hygiëne, maar vertel inderdaad het hele verhaal. Benoem ook de positieve kanten en relativeer de risico's tot normale proporties.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3327960
Nikass schreef:Ik ben overtuigd voorstander van vers vlees en ik geloof ook niet in overdreven hygiëne en toch vind ik het soms wel lastig om een duidelijk weerwoord te geven als je naar je hoofd krijgt dat rauw voeren gevaarlijk is ivm alle bacteriën enzo... Iemand een tip hoe je dan het beste kan reageren? (Vooral als je geen zin hebt in een ellenlange discussie ;) )
Dezelfde bacteriën zitten ook op vlees voor mensen. De meeste besmettingen met deze bacteriën worden veroorzaakt tijdens de bbq door verkeerd omgaan met vlees, niet door het leven met huisdieren die rauw vlees eten ;-)
http://www.rivm.nl/Onderwerpen/S/Salmonellose
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3327976
Nikass schreef:Ik ben overtuigd voorstander van vers vlees en ik geloof ook niet in overdreven hygiëne en toch vind ik het soms wel lastig om een duidelijk weerwoord te geven als je naar je hoofd krijgt dat rauw voeren gevaarlijk is ivm alle bacteriën enzo... Iemand een tip hoe je dan het beste kan reageren? (Vooral als je geen zin hebt in een ellenlange discussie ;) )

Ik denk dat wij ons vooral zorgen zouden maken over het feit dat vrijwel alle ernstige ziekten hier in het westen (gedeeltelijk) voortkomen uit onze welvaart.
Zo geloof ik dat suiker (ik hou er ook van :-[ ) een veel groter gevaar voor de volksgezondheid is dan de bacteriën waar het in het artikel omgaat. En ook een hele belangrijke is stress!

Prima dat er aandacht is voor voldoende hygiëne, maar vertel inderdaad het hele verhaal. Benoem ook de positieve kanten en relativeer de risico's tot normale proporties.
Ik denk dat het beste antwoord die was van een vriendin van mij vanmiddag; goh ik zag weer een artikel..... heb jij dat ook gezien? Maar jij voert al heel lang vers toch? Ja sinds we Lola hebben, dus bijna 8 jaar. Ja zie je, en jullie zijn nog nooit ziek geweest. Is dat krantenartikel dus gewoon dik overdreven. Jij hebt toch geen aparte messen enzo?
Nope, mijne gaan door de vaatwasser en als ze dan nog niet schoon zijn, wordt het nooit schoon.....
Dan was het vast een artikel vanuit de brokjes wereld!
Echt mijn vriendin is geen voorstander van vers hoor, ze begrijpt waarom ik er ooit mee begonnen ben, en dat ik absoluut een groot stuk hygiëne in acht neem, maar ik moest vooral lachen om haar laatste opmerking; een artikel vanuit de brokjeswereld....
Door Lizzy
#3327986
In het kader dat ik toch al vind dat er veel te veel honden in Nederland wonen zeg ik standaard "oh maar als je bang bent van bacteriën moet je geen hond nemen! Echt, zulke smerige beesten! Ze ruiken aan elkaars kont en soppen er aan, reuen soppen aan hun pus piemels (staat stijf van de bacteriën), ze eten in het bos goed rotte ranzige lijken liefst waar de maden al uit kruipen, ze eten poep van andere dieren en mensen en na het eten van een forse diarree van een zondagse wandelaar die ie in de struiken achter heeft gelaten willen ze thuis weer met jou zoenen. Ik ben dan altijd vergeten wat er een uur daarvoor is gebeurt.... Ik zou zeggen : begin er niet aan. Want ook als ie Royal Canin brokjes eet is het verder nog steeds een gore viezerik".
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door