Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Tanna
#3327820
Je was me net voor! Ik had dezelfde titel in gedachten.
Wat een kulverhaal, vanmorgen zag ik ook al een artikel in een Engelse krant. Zuchtzucht..........
Door Elf
#3327822
Serieuze vraag van mij: waarom ‘zucht’ als onderzoek van de universiteit aantoont dat die bacterien en parasieten in het vlees zitten? Dat is dan toch een feit? Voor mij geen reden om niet vers te voeren overigens ;) Als dochter van een pa die bij de Vleeskeuring heeft gewerkt ben ik mijn hele leven op de gevaren van rauw vlees gewezen (mocht geen filet americain eten :'( ). Maar zelfs mijn panstaat achter rauw voeren, mits er goede hygiene heerst :)
Door Lizzy
#3327824
Elf schreef:Serieuze vraag van mij: waarom ‘zucht’ als onderzoek van de universiteit aantoont dat die bacterien en parasieten in het vlees zitten? Dat is dan toch een feit? Voor mij geen reden om niet vers te voeren overigens ;) Als dochter van een pa die bij de Vleeskeuring heeft gewerkt ben ik mijn hele leven op de gevaren van rauw vlees gewezen (mocht geen filet americain eten :'( ). Maar zelfs mijn panstaat achter rauw voeren, mits er goede hygiene heerst :)
Dat hebben ze toch al 100 keer aangetoond en al 100 keer gewaarschuwd? Ik word er een beetje flauw van. Als jij er niet flauw van wordt: prima natuurlijk. Maar na 20 jaar rauw voeren en 10 jaar pogingen van Paul-en-vriendjes om aan te tonen dat het levensgevaarlijk is: ben ik er wel een beetje slap van.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3327828
Aangezien je die bacteriën en parasieten echter maar weinig aantreft in de mest van de honden, wil dat vooral zeggen dat het eigenlijk helemaal geen kwaad kan. Mits je idd hygiëne in acht neemt rond het rauwe vlees.

In rauw vlees voor menselijke consumptie zitten vergelijkbare dingen vermoed ik?
Door Elf
#3327831
pearlsofpassion schreef:Aangezien je die bacteriën en parasieten echter maar weinig aantreft in de mest van de honden, wil dat vooral zeggen dat het eigenlijk helemaal geen kwaad kan. Mits je idd hygiëne in acht neemt rond het rauwe vlees.

In rauw vlees voor menselijke consumptie zitten vergelijkbare dingen vermoed ik?
Precies, die hygiene is heel belangrijk. En ik vind het niet verkeerd om daar op te wijzen. Om te stellen dat rauw vlees voeren levensgevaarlijk is uiteraard nogal overdreven.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3327832
Elf schreef:Precies, die hygiene is heel belangrijk. En ik vind het niet verkeerd om daar op te wijzen. Om te stellen dat rauw vlees voeren levensgevaarlijk is uiteraard nogal overdreven.
Blijft wel het feit dat ze maar op 1 deel van het verhaal focussen, de context vergeten en de zaken op die manier lichtjes vertekend voorstellen.
Niet iedereen kan daar kritisch genoeg naar kijken en heeft de achtergrond om dat in perspectief te plaatsen.
Ze zouden gewoon de hele waarheid moeten vertellen en niet een deel verzwijgen en de rest opkloppen tot iets wat niet meer klopt. Want als dat wel waar was, lagen we met zn allen ( en niet enkel barfers, maar gewoon vleeseters ) allang dood neer.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3327833
pearlsofpassion schreef:Aangezien je die bacteriën en parasieten echter maar weinig aantreft in de mest van de honden, wil dat vooral zeggen dat het eigenlijk helemaal geen kwaad kan. Mits je idd hygiëne in acht neemt rond het rauwe vlees.

In rauw vlees voor menselijke consumptie zitten vergelijkbare dingen vermoed ik?
Er zijn ook wel onderzoeken naar vlees voor menselijke consumptie en daar worden ook veel bacteriën op gevonden dus hygiëne is de sleutel ;)
Door Kuikuhnek
#3327837
Dus dan ook maar geen kip meer eten, want rauwe kip zit ook vol ziektes.
Hoor je niemand over.
Heel Nederland steekt in de zomer vlees in de fik, of het is zwart en kanker verwekkend of nog niet gaar en dan gaat het ook naar binnen.
Gebruikersavatar
Door pike
#3327838
En als er in een produkt voor menselijke consumptie een bacterie of andere ziekteverwekker wordt aangetroffen dan staat dat produkt met naam en toenaam in de krant en wordt alles teruggeroepen. Hier zegt men dat in zoveel en zoveel van de merken dit en dat is aangetroffen. Als het dan werkelijk zo gevaarlijk is, dus ook voor de mensen die het aan hun honden voeren, waarom wordt dat dan niet teruggeroepen?
Alle kip voor menselijke consumptie die in de supermarkt en daarbuiten ligt zit onder de salmonella. Dat is toch algemeen bekend. Dus het zou raar zijn als het niet in de kip voor de honden zit.
Dat er poepbacteriën in pens of boekmaag zitten is toch logisch. Daarom voeren we het juist ::)
Laat toch gaan. Volg gewoon je eigen weg.
Door *Gabriëlle*
#3327847
Och jee, rauw vlees bacteriën. Uhm denk dat dan de hond en kat maar de deur uit moeten... de kat gaat op de kattenbak en loopt daarna echt niet alleen maar over de grond en Bella werkt allerlei ranzigheid naar binnen en heeft een vooral een grote voorliefde voor vogelpoep zowel in als uitwendig.
Waar kan ik die vieze beesten heensturen :D .
Afbeelding

Brokken bevatten ook vaak genoeg schadelijke bacteriën bevatten en gedroogde dierenwinkelsnacks lijken mij ook niet altijd even fris. In de supermarkten in Nederland zijn bijna altijd wel muizen te vinden en die wassen echt niet hun pootjes en kont voor ze over de verpakkingen lopen, die wij daarna vrolijk op ons schoongemaakte aanrecht zetten..

Dat er nog mensen leven is zo langzamerhand een wonder ;D .
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3327868
Heel eerlijk, als je erbij stilstaat hoe vaak we ons eigen immuunsysteem omzeilen door ontsmetten en medicatie, vind ik het soms een wonder dat we nog leven.
Vragen jullie je soms af hoe het komt dat geen enkele diersoort zoveel ziek is als de mens? Misschien omdat ons immuunsysteem niet meer werkt...
Natuurlijk ook omdat er gewoon meer mensen zijn en dan worden ziekten eenvoudiger doorgegeven. Maar toch...
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3327870
pearlsofpassion schreef:Heel eerlijk, als je erbij stilstaat hoe vaak we ons eigen immuunsysteem omzeilen door ontsmetten en medicatie, vind ik het soms een wonder dat we nog leven.
Vragen jullie je soms af hoe het komt dat geen enkele diersoort zoveel ziek is als de mens? Misschien omdat ons immuunsysteem niet meer werkt...
Natuurlijk ook omdat er gewoon meer mensen zijn en dan worden ziekten eenvoudiger doorgegeven. Maar toch...
Nou ook omdat we iedereen oplappen. Van jongs af aan. In de natuur ging je dood einde verhaal. Heel veel jonge dieren overleven niet....Nou is dat verder geen oordeel hoor.
Maar ja mens is niet meer te vergelijken met dieren.
Laatst gewijzigd door Kaio op za 13 jan 2018, 11:27, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door