Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Zuzanna
#3326967
Oei, we hebben Ziva pas net een jaar dus 2017, dat is zo'n beetje haar hele leven.

Even denken... beste aankoop toch wel de vriezer. Gekocht bij de makro, met 20% korting vanwege een voucher in mijn kerstpakket. In gebruik voor de kvv en wat spullen van ons. Hoewel de voedseldroger óók hoog op de lijst staat en Ziva waarschijnlijk stemt voor een van dd vele kauwsnacks die ze gehad heeft, of een van haar vele balletjes. O, en natuurlijk die mooie nieuwe halsband die we voor haar hebben. En de standaard voor aan de fiets, zodat ze mee kan rennen. Het kussen voor in de bench zodat ze daar ook meer in ligt. Maar de koelkast staat toch op nummer 1.

Op de laatste plek staan denk ik de laatste paar touw speeltjes die we voor haar gekocht hebben. Op een gegeven moment had ze ze binnen 5 minuten kapot en ging dan de touwtjes (20 cm lang of zo) op zitten eten. Dat vond ik toch te gevaarlijk dus de laatste paar heb ik al héél snel weg gedaan en geen nieuwe meer gekocht. Ook laag op de lijst staan de vele kauwsnacks ('die van mij doen daar gerust een uur/uren/dagen mee!') die ze binnen 5 - 10 minuten op had. Of in ieder geval véél sneller dan mijn bedoeling was.
Door - pien -
#3326998
Gabi was onze beste aankoop in 2017 :smitten:
Afbeelding

De slechtste aankoop is misschien het mooie-kussen-met-memory-foam waar hij pertinent niet op wil liggen. De kleintjes liggen er af en toe wel op en Gabi heeft een heel lilluke divan gekregen die hij fantastisch vindt ::) :biggrin2:
En soms neemt hij ook genoegen met de mensenbank ;D
Laatst gewijzigd door - pien - op zo 07 jan 2018, 17:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3327001
De beste aankoop is by far het kunstgras in de tuin.
Twee jaar lang over getwijfeld want misschien vindt Scott het niet fijn ::) :biggrin2:
Maar vanaf dag 1 is hij er dol op! Bijna dagelijks wil hij even naar buiten om over het gras te rollen en er z'n bek aan af te vegen ;D
En we hebben expres lang gras dus het is ook een heel grote snuffelmat :D

De slechtse aankoop: een honden rugzak.
Wij vinden markten en zo leuk om te bezoeken tijdens vakanties. Maar Scott wordt door z'n formaat nog weleens omver gelopen dus dan dragen we hem. Maar ruim 7 kilo dragen is best zwaar en je hebt geen handen vrij. Dus ik vond dat er een rugzak moest komen...
We hebben hem precies 0x gebruikt ::)
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3327006
Ik ben een ontaarde mama, Snow is namelijk niet de beste maar de slechtste aankoop voor honden.. Het eet Jacy's eten op, steelt zijn speelgoed en eist onze aandacht XD
De beste aankoop was een echt huis met tuin :) Jacy vindt het grasveld echt geweldig :)

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3327025
Beste aankoop: de auto (motor had ik al eerder gekocht :P ); weliswaar net zo oud als de vorige auto, maar met 200.000 minder kilometers. En dat scheelt.
Slechtste aankoop: Dove Men+Care douche-spul; wat een bocht!
Door Elvira
#3327034
Doranto schreef:Beste aankoop een complete afwerpstang van een damhert voor Phemke. Phemke kauwt er meerdere malen per dag aan en inmiddels is hij al voor bijna de helft verdwenen.
Slechtste aankoop een keukenweegschaal die nogal 'ruimdenkend' met het aangeven van de gewichten omgaat (ging, want is inmiddels vervangen). Dezelfde hoeveelheid woog de ene keer zomaar vele grammen zwaarder of lichter dan de andere keer. >:(
Ik heb dat ook steeds met weegschalen. Of ze doen het helemaal niet meer, of ze geven teveel of te weinig aan ((voor de kerst ging ik cake maken en ik had 200 gram boter nodig. Een pakje is 250 gram dus ik haal er ongeveer 1/5 vanaf en gooi de rest op de weegschaal : te weinig, uiteindelijk heel het pakje erop en nog geen 2 ons >:( ) Dus ik houd me aanbevolen voor een goede weegschaal
Gebruikersavatar
Door doranto
#3327035
Elvira schreef:Ik heb dat ook steeds met weegschalen. Of ze doen het helemaal niet meer, of ze geven teveel of te weinig aan ((voor de kerst ging ik cake maken en ik had 200 gram boter nodig. Een pakje is 250 gram dus ik haal er ongeveer 1/5 vanaf en gooi de rest op de weegschaal : te weinig, uiteindelijk heel het pakje erop en nog geen 2 ons >:( ) Dus ik houd me aanbevolen voor een goede weegschaal
Ik heb nu deze: http://www.blokker.nl/nl/blknl/koken-en ... oma-silver
Die weegt héél precies (zoals het hoort). Ik vind voor weegschalen Soehnle sowieso een goed merk.
Deze weegt in het midden. Ik had eerst zo'n platte, die op vier dopjes staat. Kennelijk moeten die heel erg vlak staan. Stond er één puntje op bijvoorbeeld een broodkruimeltje ofzo, gaf hij weer een heel ander gewicht aan. Ook als je dat wat erop stond, of de weegschaal zelf, een klein stukje verschoof....hup weer een ander gewicht. Ik weet niet of het aan de platte vorm lag, of dat het een exemplarische afwijking was, maar die wil ik dus nooit meer.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3327065
Denk dat ik wel kan zeggen dat de auto de beste aankoop is geweest. Was erg praktisch toen dinky 4 keer in korte tijd naar DA moest. Dinky vond de auto echter maar niets en gaf hele concerten tot aan huilende wolf aan toe ::) Dinky is zelf wel blij met doos bedekt met kleedje ;D

Slechtste aankoop is toch wel de Kong kickeroo geweest, Dinky is er bang voor ::)
#3327068
De beste aankoop (buiten Tungsten en Diego gerekend) was de verdamper voor de EO´s en alle olietjes (inmiddels al een stuk of 40 - dure hobby....). Dali vindt ongetwijfeld de Cozy cave de beste aankoop, maar aangezien we die voor Tungsten hebben aangeschaft, ben ik het daar niet helemaal mee eens. Maar ik ben allang blij dat er tenminste iemand in ligt!

De slechste aankoop - hmmmm, 5 kilo patrijs? 15 kilo ganskarkas? 5 kilo kwartel? Dali moet alles alleen opeten, de rest blieft het niet. Wederom erg blij dat er tenminste iemand is die het vreet....
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3327110
Beste aankoop: een nieuw paar dubarry's. Lang getwijfeld, toch gedaan en elke dag weer zo blij mee.

Slechtste aankoop: goedkope kaarsen van de action, 1 ontplofte en droop over de kast en vloer.
Door eelke
#3327116
De beste is dan denk ik toch de auto. Hoewel niet zo'n hondenauto als een busje, kan Joep er prima in en hij rijd echt fijn. En we hebben airco, bliepafstandbediening (zo fijn als je ergens gaat lopen) en zelfs verwarmde buitenspiegels :cool:

Slechtste aankoop is dan toch de nieuwe poelie, volledige uitlaat en 4 nieuwe banden voor de vorige auto. Aangezien ie er 2 weken later definitief mee ophield ::)

Oh en met de robotstofzuiger ben ik ook blij. En met mijn nieuwe jas. Op zich ook allemaal wel hond-gerelateerd :P
Door Zuzanna
#3327134
Doranto schreef:Ik heb nu deze: http://www.blokker.nl/nl/blknl/koken-en ... oma-silver
Die weegt héél precies (zoals het hoort). Ik vind voor weegschalen Soehnle sowieso een goed merk.
Deze weegt in het midden. Ik had eerst zo'n platte, die op vier dopjes staat. Kennelijk moeten die heel erg vlak staan. Stond er één puntje op bijvoorbeeld een broodkruimeltje ofzo, gaf hij weer een heel ander gewicht aan. Ook als je dat wat erop stond, of de weegschaal zelf, een klein stukje verschoof....hup weer een ander gewicht. Ik weet niet of het aan de platte vorm lag, of dat het een exemplarische afwijking was, maar die wil ik dus nooit meer.
Dit kan ik beamen! Ik heb ooit een kilozak aardappelen van 600 gram gehad. Toen ik er later achter kwam dat deze weegschalen recht moeten staan, bedacht ik me dat hij hier aan één kant op de ribbels van het aanrecht stond. Je weet wel, van die ribbeltjes naast de gootsteen. Dus een kant van de weegschaal stond, wat is dat, 3 mm hoger. En meteen zat hij er 40% naast.
Gebruikersavatar
Door pike
#3327200
Dreetje schreef:Beste aankoop : een flesje cbd olie om Rocky wat rustiger te krijgen tijdens de jaarwisseling - missie meer dan geslaagd :groupwave2:
Slechtste aankoop : een rol houdbare kvv - pffff nooit weer :puke:
Jaaaa dat was hier ook zo. Eens besteld om te proberen voor op kampeervakantie. De honden aten het wel op, maar ze stikten er zowat in. Ik dacht ik geef vast te grote stukken. Maa zelfs toen ik het in hele kleine stukjes sneed stonden ze nog zowat te stikken in dat spul. Goed nat maken hielp een beetje. Ik was verdorie nog meer tijd kwijt aan het in ieniemienie stukjes snijden van zo'n houdbare rol als aan het klaarmaken van een barfmaaltijd. Dat was eens maar nooit meer.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3327215
Hmmmm even denken.
Beste aankoop waren 2 nieuwe matrassen. Eindelijk weer lekker slapen, al is het vaak te kort ::) O, en een luchtontvochtiger. Geweldig ding!
Slechtste aankoop was met stip een duur uitlees-apparaat voor auto's. Die werkte dus echt niet bij onze auto, terwijl dat wel beloofd was >:(
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door