Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Envie
#3327178
nikèdog2000 schreef:goh wat hebben jullie het moeilijk :D
ik geef elke dag wild en daar hoef je bijna niets aan te doen alleen een beetje knippen :D :D :D
elke dag een ander dier en klaar
Klinkt best goed. Wat voer je dan?
Door Nikass
#3327194
Spikkelneus schreef:Ik vind eten maken leuk. Ik kook voor mezelf 3x per dag. En voor de honden maak ik 2x per dag eten. En de kippen, konijnen, cavia´s en kwartels krijgen ook allemaal 2x per dag een portie gesneden groenten. En dat kost heel veel tijd. Maar het is een soort hobby, dus het maakt mij niks uit.
Ik maak ook elke dag een foto van de maaltijd van de honden, omdat het zo mooi is. Geen mens die dat in zijn hoofd haalt bij een bak brokken.
Maar goed, ik val wel in de categorie ´foodie´ - ben de hele dag met eten bezig.
Kun je een paar foto's plaatsen en daarbij vermelden wat het is? Lijkt me wel heel leuk om te zien.

Ik geef zelf deels kvv, deels Barf.
Ik vind het niet vreselijk veel werk maar heb ook nog niet echt een duidelijk systeem. Ik vind het namelijk wel onhandig om grotere hoeveelheden diepgevroren binnen te krijgen die ik niet meteen kan portioneren. Het duurt lang voordat het zover is ontdooid dat ik het kan snijden en ik moet tegelijkertijd in de gaten houden dat het niet te veel ontdooid omdat het weer terug de vriezer in moet.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3327195
nikèdog2000 schreef:goh wat hebben jullie het moeilijk :D
ik geef elke dag wild en daar hoef je bijna niets aan te doen alleen een beetje knippen :D :D :D
elke dag een ander dier en klaar
Dat is natuurlijk niet inherent aan wild, dan koop je kennelijk (bijna) hele dieren en dat kun je ook van industriedieren doen.

Maar dan voer je strikt gezien NRV en geen BARF. Wat uiteraard prima is hoor, maar er zit wel verschil tussen de methodes aan percentages en bereidingswijze. Dus is een beetje appels met peren vergelijken qua klaarmaak tijd.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3327208
Nikass schreef:Kun je een paar foto's plaatsen en daarbij vermelden wat het is? Lijkt me wel heel leuk om te zien.

Ik geef zelf deels kvv, deels Barf.
Ik vind het niet vreselijk veel werk maar heb ook nog niet echt een duidelijk systeem. Ik vind het namelijk wel onhandig om grotere hoeveelheden diepgevroren binnen te krijgen die ik niet meteen kan portioneren. Het duurt lang voordat het zover is ontdooid dat ik het kan snijden en ik moet tegelijkertijd in de gaten houden dat het niet te veel ontdooid omdat het weer terug de vriezer in moet.
Daar zijn redelijk wat topics over te vinden... ergens... barfvoerbakkenfoto's. En filmpjes van barfende honden.
Maar waar ze verzeild zijn, dat is een goede vraag...
Door src_esther
#3327222
pearlsofpassion schreef:Daar zijn redelijk wat topics over te vinden... ergens... barfvoerbakkenfoto's. En filmpjes van barfende honden.
Maar waar ze verzeild zijn, dat is een goede vraag...
Het topic "De barf-hap in beeld" bedoel je denk ik.
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3327249
Nikass schreef:Kun je een paar foto's plaatsen en daarbij vermelden wat het is? Lijkt me wel heel leuk om te zien.

Ik geef zelf deels kvv, deels Barf.
Ik vind het niet vreselijk veel werk maar heb ook nog niet echt een duidelijk systeem. Ik vind het namelijk wel onhandig om grotere hoeveelheden diepgevroren binnen te krijgen die ik niet meteen kan portioneren. Het duurt lang voordat het zover is ontdooid dat ik het kan snijden en ik moet tegelijkertijd in de gaten houden dat het niet te veel ontdooid omdat het weer terug de vriezer in moet.
Heb je FB? Word lid van Raw and Holistic Dog and Cat Support Group en dan kan je de hele dag meekijken naar de kunstwerkjes die men van eten maakt. Leuk en leerzaam.
Gebruikersavatar
Door Does72
#3327250
Spikkelneus schreef:Heb je FB? Word lid van Raw and Holistic Dog and Cat Support Group en dan kan je de hele dag meekijken naar de kunstwerkjes die men van eten maakt. Leuk en leerzaam.
Wat een leuke tip! Ik wist niet dat er zulke groepen op Facebook waren. Ik heb me meteen aangemeld.
Door Envie
#3330342
Spikkelneus schreef:Heb je FB? Word lid van Raw and Holistic Dog and Cat Support Group en dan kan je de hele dag meekijken naar de kunstwerkjes die men van eten maakt. Leuk en leerzaam.
Ga ik ook eens bij kijken. Misschien een idee voor mijn vraag in dit topic:
viewtopic.php?p=3330307#p3330280
Door smulpaap
#3330454
Nikass schreef:Kun je een paar foto's plaatsen en daarbij vermelden wat het is? Lijkt me wel heel leuk om te zien.

Ik geef zelf deels kvv, deels Barf.
Ik vind het niet vreselijk veel werk maar heb ook nog niet echt een duidelijk systeem. Ik vind het namelijk wel onhandig om grotere hoeveelheden diepgevroren binnen te krijgen die ik niet meteen kan portioneren. Het duurt lang voordat het zover is ontdooid dat ik het kan snijden en ik moet tegelijkertijd in de gaten houden dat het niet te veel ontdooid omdat het weer terug de vriezer in moet.
Welke producten wil je (nog ) zien ?
Gebruikersavatar
Door sam28
#3330481
Eens per 31 dagen sta ik anderhalf uur in de keuken voor de katten. Bakjes maken, zodat ik savonds het uit de vriezer kan halen en de volgende dag geven.
Voor Ziva sta ik eens per 3 a 4 maanden 3 uur in de keuken om zakjes te maken. Die kan ik dan savonds ook uit de vriezer halen om de volgende dag te geven. Ik vind het op die manier goed te doen en ook niet erg om te doen. Brokken is sneller maar ook junkvoer en Ziva en de katten zijn alle drie kerngezond, glimmen als een malle en zijn superzacht. Nee, ik heb het er graag voor over. :)
Door Nikass
#3330586
smulpaap schreef:Welke producten wil je (nog ) zien ?
Niet speciaal iets, ik was gewoon nieuwsgierig omdat Spikkelneus schreef dat ze vaak foto's maakt van het honden eten, omdat het er zo mooi uit ziet.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door