Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door El_Kato
#3326244
Ik wil graag CBD olie proberen om te kijken of het wat rustiger in mijn hoofd en lijf kan worden. VL heeft ook behoorlijk wat onrust in beide en misschien dat het wat voor ons doet. Heb er wat op gegoogled maar je wordt doodgegooid met de merken en de sites die weten wat echt de beste merken zijn maar ik kom er niet helemaal uit. Volgens mij zitten er best wat mensen op BP die ook CBD gebruiken en nu ben ik benieuwd naar welk merk heb je en wat zijn je ervaringen ermee?
#3326247
Ik gebruik die van decbdsite (4%) en dat bevalt goed. Dat spul zorgt dat ik kan slapen als ik last van mijn rug heb, zonder dat ik NSAIDs of opiaten hoef slikken. De pijn zakt weg en je slaapt beter en er zijn geen bijwerkingen - perfect.
Afgelopen jaar heb ik gordelroos gehad (een ontsteking van je zenuwen vanuit je ruggemerg) en dat doet gruwelijke pijn. Ook toen was de enige manier om te kunnen slapen cbd-olie.
De honden hebben het met oud en nieuw gehad, en 4 van de 5 waren aperelaxed. Nummer 5 is zo bang, daar helpt niks tegen helaas. Hoewel ik natuurlijk niet weet hoe hij zou zijn geweest zonder cbd, misschien wel veel erger....
#3326253
Ik gebruik al jaren de CBD olie van Jacob Hooy en die vind ik prima. Ik gebruik ook al jaren de CBD + THC olie van Polder Cannabis. Zij hebben nu ook een CBD olie ontwikkeld en daar ga ik op overstappen, omdat mijn ervaring met hun olie gewoon perfect is. Ze zitten op facebook. En hun email adres is: [email protected].
#3326260
Eddie heeft inderdaad eerst ook de olie van polder cannabis gebruikt, maar sinds een maand of 4 gebruikt hij olie die door een kennis gemaakt wordt en die bevalt nog beter. Is ook CBD+THC en dat doet het voor hem dus echt. Daar heb je niets aan, want dat wordt niet en masse verkocht, maar die van Polder Cannabis is echt heel goed!
#3326262
Hier ook ervaring met Polder Canabis en de CBDsite. Beide voor de hond, dat wel. En hoewel het niet de uitwerking had waarop we hadden gehoopt heeft het wel wat gedaan.
Als ik weer nodig zou hebben dan zou ik zo weer bij 1 van deze bestellen.
#3326331
Hier gebruiken we de 4% biologische CBD olie van Zamnesia.
Die helpt goed tegen zenuwpijnen en partiële epilepsie bij de honden en bij migraine en onrust bij mezelf.
Levering is snel en correct, en geregeld hebben ze aanbiedingen.
Hou er wel rekening mee dat sommige mensen in eerste instantie juist extra wakker en alert worden van CBD. Als je het wilt gebruiken om goed te slapen kan het in dat geval verstandig zijn om het begin van de avond te nemen in plaats van vlak voor het slapen. Als je het inneemt aan het begin van de avond, dan is tegen bedtijd de kalmerende werking weer van kracht.
#3326344
Ik ga het zelf maken. Bij 'mediwiet' geven ze cursussen en informatie. Er zijn zoveel soorten planten. Ik denk dat het heel persoonlijk is welke het beste werkt. Ieder mens en iedere klacht of reden van gebruik is anders
#3326417
Dank voor de reacties! Heb contact opgenomen met Polder Canabis en een vlotte reactie terug gekregen. Toevallig moesten we gisteren ook met Dex naar de da om te titteren en ik zag dat zij ook CBD olie had staan. Heb daar een flesje van meegenomen en gisterenavond 3 druppels onder mijn tong gedaan. Maar man man wat is dat spul smerig zeg :o Werd er misselijk van.... Vanavond houd ik het bij 1 druppel :-[ Wel goed geslapen, gelukkig niet actief geworden :P , maar niet super fit wakker geworden. Nou ja was de eerste keer en begreep dat je het eerste een aantal dagen/weken moet proberen voor je wat merkt.
#3326418
El_Kato schreef:Dank voor de reacties! Heb contact opgenomen met Polder Canabis en een vlotte reactie terug gekregen. Toevallig moesten we gisteren ook met Dex naar de da om te titteren en ik zag dat zij ook CBD olie had staan. Heb daar een flesje van meegenomen en gisterenavond 3 druppels onder mijn tong gedaan. Maar man man wat is dat spul smerig zeg :o Werd er misselijk van.... Vanavond houd ik het bij 1 druppel :-[ Wel goed geslapen, gelukkig niet actief geworden :P , maar niet super fit wakker geworden. Nou ja was de eerste keer en begreep dat je het eerste een aantal dagen/weken moet proberen voor je wat merkt.
Dat verschilt ook wel per merk hoor, de smaak. Die van Jacob Hooy is echt uitermate goor ook. Die van Polder niet. Maar, ik moet zeggen dat het went. Ik word er niet meer misselijk van maar werd dat in het begin ook. Bij mij duurde het wel 3 weken voordat ik iets merkte. En nu neem ik twee keer per dag een druppel of 5 en op dagen dat ik veel pijn heb 3 keer per dag.
#3326436
Lizzy schreef:Dat verschilt ook wel per merk hoor, de smaak. Die van Jacob Hooy is echt uitermate goor ook. Die van Polder niet. Maar, ik moet zeggen dat het went. Ik word er niet meer misselijk van maar werd dat in het begin ook. Bij mij duurde het wel 3 weken voordat ik iets merkte. En nu neem ik twee keer per dag een druppel of 5 en op dagen dat ik veel pijn heb 3 keer per dag.
Helemaal in het begin had ik de golyoli. 2 druppels onder mijn tong gedaan maar man,man wat smerig! Ik ben de hele nacht misselijk geweest door de smaak van vieze asbakken (nooit geproefd maar dat moet echt zo smaken :P ) Later deed ik het op een klein stukje roggebrood, dat neutraliseert de smaak goed. Beetje yoghurt kan ook geloof ik. Ik heb meerdere merken cbd geprobeerd maar die hielpen allemaal niet tegen spier/ zenuwpijnen. Ik gebruik wel slaapolie van PCO maar dat druppel ik eerst in een plantaardige capsule. Dan werkt het wel wat later maar dat komt goed uit want dooslapen is bij mij het probleem. Aiuto krijgt ook cbd van jacob hooy hij likt met graagte een halve theelepel schoon. Overdag krijgt hij ook 1 druppel slaapolie erbij tegen zijn onrust. Ik geef hem niet de sterkste variant want daarvan zakt hij langzaam door zijn achterpoten ;D
#3326460
Ah yoghurt, dan ga ik dat eens proberen bij Kleintje.
Haar acceptatie van een balletje paté met een druppel in is al over. En als het echt zo vies is en de smaak lang blijft hangen, wil ik het ook niet in haar mondje druppelen...

Nog iemand die weet wat de smaak neutraliseert?
Brood, dat eet ze als poes ook echt niet hoor... cake misschien wel. ::)
#3326791
pearlsofpassion schreef:Ah yoghurt, dan ga ik dat eens proberen bij Kleintje.
Haar acceptatie van een balletje paté met een druppel in is al over. En als het echt zo vies is en de smaak lang blijft hangen, wil ik het ook niet in haar mondje druppelen...

Nog iemand die weet wat de smaak neutraliseert?
Brood, dat eet ze als poes ook echt niet hoor... cake misschien wel. ::)
Lukt het niet als je de cbd op haar pootje druppelt? Mijn katten likten dan toch hun pootje schoon.
#3326829
Laika schreef:Lukt het niet als je de cbd op haar pootje druppelt? Mijn katten likten dan toch hun pootje schoon.
Nee, ze likt het niet meteen af. En das ook wel echt pesten he.
Dan nog liever rechtstreeks in haar mondje en daarna eten...

Yoghurt ging ook niet. Ze likte nog niet eens... ::)
Tis gewoon ook geen gemakkelijke in die dingen.
#3326864
pearlsofpassion schreef:Nee, ze likt het niet meteen af. En das ook wel echt pesten he.
Dan nog liever rechtstreeks in haar mondje en daarna eten...

Yoghurt ging ook niet. Ze likte nog niet eens... ::)
Tis gewoon ook geen gemakkelijke in die dingen.
Mijn katten gingen vechten als je iets in hun bekje moest geven. Dan maar liever pesten ;)
Het blijft bij de meeste katten moeilijk om iets naar binnen te krijgen wat ze niet lusten (sommige honden ook ervaar ik nu).
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door