Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door eelke
#3326451
Ja, die poten... ik vind het zo'n gedoe, spoelen met water en droogmaken en... Joep komt inderdaad nogal eens zo thuis;

Afbeelding

Maar goed, we gaan gewoon eerst eens kijken wat de normale badjas voor effect heeft. Het is wel zo dat zijn lijf normaal het langzaamst droogt, de poten gaan veel sneller. Dus dan is een badjas om het lijf al fijn. En even pootjes spoelen onder de tuinslang is ook wel makkelijker dan het hele lijf moeten afspuiten.
Als dat dan bevalt kunnen we kijken voor een erbij met poten voor na de modderbadjes.

Het lijkt ons bv echt wel eens leuk om in de winter een wandeling te doen ergens en daarna te lunchen of koffie ofzo, maar dat gaat dus niet met een modderhond ;D
Kaio schreef: gras enzo? uit de lucht bedoel je ::) >:( :biggrin2:

Ik heb een badjas, die was van Kaio na het waterwerk als de temperatuur niet warm genoeg was. Die heeft Maci nu ook wel nodig. Merk dat oudere honden dat slechter regelen, krijgen het naast eerder warm ook eerder koud. Fozzy kan ook wel gebruiken ivm artrose. Maar voor ander gebruik heb ik dat nog niet gebruikt nee. Denk nl. echt dat ze het niet fijn vinden
Van Gijs had ik ook een dodelijke blik gehad denk ik ja. Ik kan me nog voorstellen dat je ze even (kwartiertje) aandoet als je ze gewassen hebt ofzo. Want een normale newfvacht drupt natuurlijk normaal gesproken hartstikke goed uit en wordt bij zwemmen meestal niet tot op de huid nat, en bij het wassen weer wel. Scheelt weer droogblazer. Gijs zijn kapster gebruikt hem ook op die manier. Niet voor Gijs want ze had geen passende ;D
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3326454
eelke schreef:Ja, die poten... ik vind het zo'n gedoe, spoelen met water en droogmaken en... Joep komt inderdaad nogal eens zo thuis;

Afbeelding
;D
Net zo'n zwart schaap met blonde wol. ;D ;D

Ocharme Eelke. :-* :)
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3326459
Dat was het eerste wat ik dacht, schaap! ;D ;D ;D
Tuinslang erop en waterblazer, dat redt je niet met een badjas ;D
(ik lach wel maar bij zwarte en bruine honden zie je het natuurlijk gewoon niet ::) )
Door eelke
#3326461
Tja.
Dit was mijn kerst-onderschrift (snif, dit jaar niet gebruikt omdat ik deze nog niet weg wil halen)

Afbeelding

En dit was mijn vorige onderschrift
Afbeelding


En daarom zitten we dus buiten bij bos-restaurantjes
Afbeelding

Maar da's nu wel te koud ;D
En zo heb ik nog een miljoen-miljard foto's. Het went :cool:
Door MillyMol
#3326510
SuperFurDogs verkoopt tegenwoordig ook een badjas met poten, vooral veel gebruikt door trimsalons maar ook door particulieren: de GROOMCOAT.

Ze zijn gemaakt van hetzelfde material als de Chillcoats.

Ze sluiten op de rug met een brede rits, er is elastiek in de breedte en er zijn 2 koorden in de lengterichting die de Groomcoat kunnen inkorten.
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#3326514
Ik heb altijd het idee dat de poten ook een beetje mee doen met de badjas en ze liggen bij mij op een vetbed ok te drogen of een badmat dat helpt ook.
Door Cindy de Wolf
#3326524
Hier ook allemaal badjassen. Ik heb een paar van furdry maar vind die niet prettig en snel aandoen. Ik gebruik de meeste van Natte neuzen van eq dog en sinds kort heb ik de microvezel droogmantel van zooplus als extra. Het werkt echt. In het begin vond zeker Revy het raar en eng maar nu hij weet wat het inhoudt staat hij voorop. Meestal is het zo'n 20-30min terug rijden naar huis en ze zijn dan echt al wel voor 80-90% droog.
Door Eef+Stippels
#3326528
Ik zal nooit meer klagen als die van mij weer eens modderig zijn, het is niets vergeleken bij Joep ;D
Door eelke
#3326533
Eef+doggies schreef:Ik zal nooit meer klagen als die van mij weer eens modderig zijn, het is niets vergeleken bij Joep ;D
Alles relativeert he ;D

Misschien naai ik gewoon eens een microvezelhanddoek rond, met dan bovenin en onderin een stiekenband. Dan heb ik losse poten. In principe ook alleen nodig voor zijn voorpoten, achter heeft hij buiten zijn broek om, niet zo veel haar, het haar zit daar hoger. En dan valt dan het meest nog binnen de badjas, want die is binnen en heb ik inmiddels gepast :)
Door Aprilsnow
#3326548
eelke schreef:Alles relativeert he ;D

Misschien naai ik gewoon eens een microvezelhanddoek rond, met dan bovenin en onderin een stiekenband. Dan heb ik losse poten. In principe ook alleen nodig voor zijn voorpoten, achter heeft hij buiten zijn broek om, niet zo veel haar, het haar zit daar hoger. En dan valt dan het meest nog binnen de badjas, want die is binnen en heb ik inmiddels gepast :)
Foto?? :biggrin2:
Door miik
#3326694
MillyMol schreef:SuperFurDogs verkoopt tegenwoordig ook een badjas met poten, vooral veel gebruikt door trimsalons maar ook door particulieren: de GROOMCOAT.
Lol, nummer 3 die deze noemt ;p

Ja Marije, dat idee heb ik ook, ze gaan altijd liggen op hun poten, dus de poten drogen dan gewoon mee. Zeker als ik de honden in een bench doe liggen ze op een rolletje met hun poten strak tegen de badjas aan.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3326710
Hier geen badjas, maar een
badjas.jpg
badjas.jpg (167.45 KiB) 1391 keer bekeken
En natte poten, ach.... Dat valt te overzien met een kortpoot.
Door Siberienne
#3326712
Eef+doggies schreef:Ik zal nooit meer klagen als die van mij weer eens modderig zijn, het is niets vergeleken bij Joep ;D
+1
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door