Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3325742
2017 is bijna ten einde, 2018 staat te trappelen voor de deur. :groupwave2:

Ikzelf heb dit jaar grote plannen gesmeed voor komend jaar en de jaren die volgen. Ik speelde er al een tijdje mee, maar het afgelopen jaar heeft me doen inzien dat uitstellen niet langer een optie is.

Sinds 2014 worstel ik met een gekke aandoening in mijn bloed die zo nu en dan opspeelt en voor klachten zorgt. Het is niet direct dodelijk, maar wel chronisch en een genezing is vooralsnog niet in zicht. In juli is een jonge nicht van me overleden op 18-jarige leeftijd. In juni is een van mijn broers plotseling overleden. De familie kwam er pas in oktober achter en de omstandigheden waren triest. Dit alles heeft me weer eens aan het denken gezet.

Ik heb het afgelopen jaar besloten dat ik niet tot mijn 68e wil doorwerken. Het leven is gewoon te kort om zo lang door te blijven gaan (al besef ik me heel goed dat ik wat pensioensvoorzieningen betreft in een luxe situatie verkeer). Ik werk al vanaf mijn 17e. Sinds mijn 20e in een ziekenhuis in diverse functies en met lange werkdagen. Ik heb een heel goed pensioen opgebouwd en daarnaast in het verleden nog enkele andere voorzieningen voor na mijn 65e getroffen. Ik ben dus eens gaan rekenen en ik ben tot de conclusie gekomen dat het nu economisch gezien een mooie tijd is om mijn toekomstplannen naar voren te halen.

Dus ga ik in 2018 mijn huis in Amsterdam verkopen en een kleiner appartementje terugkopen, hopelijk wel met een tuintje of anders een groot balkon. Ik verlaat mijn geboortestad en grote liefde Amsterdam voor iets kleiners in de omgeving Zeist.

En ik ga een huisje met een stuk land kopen in het buitenland, in het Toscane van Hongarije: de Baranya. Ik blijf nog wel werken in Amsterdam, voor nog maximaal 5 jaar, maar het zouden er ook wel eens drie kunnen worden. Daarna ga ik met vervroegd pensioen en wil ik me in Hongarije gaan vestigen. Mijn appartement in Nederland hou ik vooralsnog aan. En ik koop een campertje om heen en weer te reizen.

Ik heb er zin in! Hebben jullie kleine voornemens of grootse plannen voor 2018?
#3325756
Wow wat een mooie plannen Millymol!

Ik wil komend jaar mijn fotografie op zakelijk gebied op een hoger niveau gaan tillen. Na 5 jaar het als veredelde hobby te hebben gedaan, wil ik gaan ontwikkelen naar een deel inkomen. Zodat ik minder afhankelijk ben van mijn vaste baan, daar wat uren kan gaan minderen en zo een nieuwe balans kan zoeken tussen zekerheid, ondernemen, solo aan het werk zijn en in een team werken. Het moeilijke vind ik nog dat ik nog niet helder heb waar mijn grootste krachten liggen, maar daar mag ik nu dus achter gaan komen en die gaan ontwikkelen.

Op privegebied ga ik vooral genieten van al het moois. Dat heb ik altijd al gedaan en het helpt om door de moeilijke tijden te komen. Dus op naar alle kleine pareltjes van 2018!
#3325777
dinky89 schreef:Grootse plannen millymol!
Pensioen klinkt wel erg ver weg voor mij met mijn 28 jaar ::)

Wel heb ik grootse plannen voor het komende jaar maar die moeten nog wat meer vorm krijgen voordat ik ze openbaar deel ;)
Ik ben ook nog ‘maar’ 54 hoor. ;D Maar ik ben wel al rond jouw leeftijd begonnen met het treffen van voorzieningen. Ik wens je succes met het vormgeven van je plannen en kijk uit naar je openbaarmakingen wanneer je daar aan toe bent.
#3325782
Kaela schreef:Wow wat een mooie plannen Millymol!

Ik wil komend jaar mijn fotografie op zakelijk gebied op een hoger niveau gaan tillen. Na 5 jaar het als veredelde hobby te hebben gedaan, wil ik gaan ontwikkelen naar een deel inkomen. Zodat ik minder afhankelijk ben van mijn vaste baan, daar wat uren kan gaan minderen en zo een nieuwe balans kan zoeken tussen zekerheid, ondernemen, solo aan het werk zijn en in een team werken. Het moeilijke vind ik nog dat ik nog niet helder heb waar mijn grootste krachten liggen, maar daar mag ik nu dus achter gaan komen en die gaan ontwikkelen.

Op privegebied ga ik vooral genieten van al het moois. Dat heb ik altijd al gedaan en het helpt om door de moeilijke tijden te komen. Dus op naar alle kleine pareltjes van 2018!
Succes met de zoektocht! Gaat vast goed komen.
#3325783
Spikkelneus schreef:Wow Millymol, dat zijn zeker grootse plannen!

Ik heb ook een groot plan (zij het minder groot dan het jouwe). Maar daarvoor moet het eerst 100% zeker weten doorgaan en dan durf ik dat ook hier te delen.
Succes! Ik ben benieuwd naar jouw grote plan.
#3325799
Mooie plannen, MillyMol!
Wij gaan in januari verhuizen naar Drenthe, na een levenlang Rotterdam. En die Rotterdamse tijd heeft best lang geduurd, mijn lief heeft sinds november AOW :cool: . Als we het nu niet doen komt het er nooit meer van. Vrijdag vertrekken we naar een vakantiehuisje en half januari gaan we in ons nieuwe huis aan de slag!
#3325805
koekje schreef:Ik heb ook voornemens. Ik zou wel eens wat meer willen slapen. Dat hoeft echt niet perse klokje rond, maar gewoon iedere nacht en minimaal 6 uur zou ik al heel prettig vinden.
Ik voel met je mee, ik kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst langer dan 4 of 5 uur heb geslapen.
#3325808
Tanna schreef:Ik voel met je mee, ik kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst langer dan 4 of 5 uur heb geslapen.
Dat klinkt wel alsof het voor jou een interne oorzaak heeft.
Bij mij een externe. Eigenlijk 3 externe oorzaken ::)
#3325812
Mooie plannen Millymol, en ook van de rest leuk om te lezen. Leuk topic, ben benieuwd hoe het eenieder gaat vergaan het komende jaar.

Mijn voornemen voor het komende jaar is vooral ‘go with the flow’. Me minder druk maken op waar ik geen invloed op heb, uit de piekerstand blijven en alert zijn op wat er opdoemt. Wie weet wat 2018 dan allemaal gaat brengen.

Ik wil mij verder ontwikkelen in mijn mozaïeken en ben op zoek naar een cursus/workshop om daarin verder te komen.

Ik heb de afgelopen maanden hard gewerkt om een oude blessure te overwinnen, mijn lichaam is weer fitter en sterker en dat pad wil ik verder opgaan om te zien hoe ver ik kan komen. Ik wil heel graag weer met de mannen kunnen gaan hardlopen en langlaufen en de bergen in.
Op dit moment geniet ik ervan dat mijn 47-jarige lijf nog steeds vooruit kan, nieuwe trucjes kan leren, sterker worden en kan ontspannen in de yoga. Dat wou ik graag zo houden ;) in 2018!

En qua werk; het plezier wat ik er nog steeds in heb, behouden. Hoe wat en waar? We gaan het zien, maar niet op een plek waar ik niet mezelf kan zijn. Dat heb ik mezelf beloofd.

En dat is mijn beste en engste voornemen voor 2018; mezelf laten zien zoals ik ben. Niet zoals ik denk dat ik moet zijn ;)
#3325820
Tanna schreef:Mooie plannen, MillyMol!
Wij gaan in januari verhuizen naar Drenthe, na een levenlang Rotterdam. En die Rotterdamse tijd heeft best lang geduurd, mijn lief heeft sinds november AOW :cool: . Als we het nu niet doen komt het er nooit meer van. Vrijdag vertrekken we naar een vakantiehuisje en half januari gaan we in ons nieuwe huis aan de slag!
Ook een grote verhuizing dus! Succes!
#3325821
koekje schreef:Ik heb ook voornemens. Ik zou wel eens wat meer willen slapen. Dat hoeft echt niet perse klokje rond, maar gewoon iedere nacht en minimaal 6 uur zou ik al heel prettig vinden.
Wie het kleine niet eert… Ik wens je toe dat je slaagt in je voornemens.
#3325824
Siberienne schreef:Mooie plannen Millymol, en ook van de rest leuk om te lezen. Leuk topic, ben benieuwd hoe het eenieder gaat vergaan het komende jaar.

Mijn voornemen voor het komende jaar is vooral ‘go with the flow’. Me minder druk maken op waar ik geen invloed op heb, uit de piekerstand blijven en alert zijn op wat er opdoemt. Wie weet wat 2018 dan allemaal gaat brengen.

Ik wil mij verder ontwikkelen in mijn mozaïeken en ben op zoek naar een cursus/workshop om daarin verder te komen.

Ik heb de afgelopen maanden hard gewerkt om een oude blessure te overwinnen, mijn lichaam is weer fitter en sterker en dat pad wil ik verder opgaan om te zien hoe ver ik kan komen. Ik wil heel graag weer met de mannen kunnen gaan hardlopen en langlaufen en de bergen in.
Op dit moment geniet ik ervan dat mijn 47-jarige lijf nog steeds vooruit kan, nieuwe trucjes kan leren, sterker worden en kan ontspannen in de yoga. Dat wou ik graag zo houden ;) in 2018!

En qua werk; het plezier wat ik er nog steeds in heb, behouden. Hoe wat en waar? We gaan het zien, maar niet op een plek waar ik niet mezelf kan zijn. Dat heb ik mezelf beloofd.

En dat is mijn beste en engste voornemen voor 2018; mezelf laten zien zoals ik ben. Niet zoals ik denk dat ik moet zijn ;)
Ik kijk uit naar hoe het je vergaat, vooral met je laatste voornemen. Daar is zelfvertrouwen voor nodig, misschien zelfs moed. Ik bleef het graag met je mee hier op Barfplaats.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door