Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Tobi Kooiker
#3325996
Wat een drama... al dat vuurwerk :(
Mijn kooikerteefje schoot aan het einde van de middag totaal in de stress van vuurwerk in de straat en kwam niet meer tot bedaren.
Toen heb ik een sjaal omgedaan zoals op dit plaatje:
Afbeelding
Ik zou het nooit geloven als iemand het verteld had, maar ze ging van trillen als een rietje, enorm hijgen en hele grote angstige ogen naar dit
Afbeelding
Deze foto is genomen na 12 uur met nog steeds vuurwerk in de straat.
Door smulpaap
#3326001
Iedereen de beste wensen ;)

Ja , het is een drama als ze er zo bang van zijn .

Amber en Tessa werden bang naarmate ze ouder werden , Milo en Noa waren nooit bang
Thara is ook om 24.00 uur heel rustig geweest , zo nu en dan even een oogje open . Maar ze viel steeds weer snel in slaap
Door fransbulletje
#3326005
Iedereen een gelukkig nieuwjaar!

Heerlijk er is weer rust in de tent en vanmorgen lekker gewandeld.
Oliver is weer helemaal happy nu er niet meer geknald wordt.
Hoop dat het vanavond ook zo is want vooral in donker duurde het vorig jaar een ruime week voor hij het vertrouwen weer had dat het echt over was.
Binnen ging het wel goed gisteravond wel hard blaffen als er harde knallen dichtbij waren.
Er was geen aandacht voor zijn nieuwe bot, te veel innerlijke onrust.
Om twaalf uur naar het vuurwerk gekeken en stond hij gewoon bij ons voor het raam te kijken.
Buiten was drama, helemaal in elkaar duiken, liggen en geen stap zetten.
Gelukkig deed hij toch snel een grote plas en de grote boodschap heeft hij bewaard tot vanochtend.
#3326010
Tobi Kooiker schreef:Wat een drama... al dat vuurwerk :(
Mijn kooikerteefje schoot aan het einde van de middag totaal in de stress van vuurwerk in de straat en kwam niet meer tot bedaren.
Toen heb ik een sjaal omgedaan zoals op dit plaatje:
Afbeelding
Ik zou het nooit geloven als iemand het verteld had, maar ze ging van trillen als een rietje, enorm hijgen en hele grote angstige ogen naar dit
Afbeelding
Deze foto is genomen na 12 uur met nog steeds vuurwerk in de straat.
Wat goed! Waarom werkt dat zo goed, die manier van inpakken? Waarom wordt een hond daar rustig van?
Gebruikersavatar
Door kiara
#3326029
Tobi Kooiker schreef:Wat een drama... al dat vuurwerk :(
Mijn kooikerteefje schoot aan het einde van de middag totaal in de stress van vuurwerk in de straat en kwam niet meer tot bedaren.
Toen heb ik een sjaal omgedaan zoals op dit plaatje:
Afbeelding
Ik zou het nooit geloven als iemand het verteld had, maar ze ging van trillen als een rietje, enorm hijgen en hele grote angstige ogen naar dit
Afbeelding
Deze foto is genomen na 12 uur met nog steeds vuurwerk in de straat.
Dat doen ze of deden volgens mij bij onrustige baby's ook,ik lag ook als een mummie in mijn bedje vroeger ;D
Mooi dat het werkt
Door Tobi Kooiker
#3326037
Dit vond ik als beschrijving:
Voor angstige honden bij vuurwerk kan deze tip heel goed helpen. Je kunt je hond 'inwikkelen' in een half-way wrap. Dit kan met bv drukverband of een sjaal. De bedoeling is dat de hond ingepakt wordt zodat er een bepaalde druk op het lijf komt. Dit helpt net als bij babies inbakenen voor een veilig gevoel. Let goed op dat het aansluitend maar niet te strak is en dat de knoop niet op de ruggegraat ligt.
Door - pien -
#3326082
O help, dit had ik opgeslagen voor Joep en Rocco, en ben 't helemaal vergeten :-[ Zat ik daar met m'n Bach-voor-dieren, CBDolie en advocaat, snuffeldoos en snuffelkleed.

Om 22.30 liet ik de mannen even in de tuin om te plassen, staan ze net buiten, klinkt er weer een KLAP. Gabi was doodsbang en durft nu niet meer in het donker naar buiten :-X De kleintjes gingen wel gewoon plassen maar Gabi wilde meteen naar binnen.
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3326087
Tungsten heeft ook een deel van oudjaarsavond doorgebracht in een halfwrap geknoopt (naast 3 cbd druppels en vuurwerkmix in de verdamper), maar het had maar weinig effect. Hij stond nog steeds te bibberen en onder de tafel te schuilen of tegen een van ons aangeplakt. Om 00.00 zat hij keihard blaffend in mijn armen onder het dekbed - tot ongeveer 00.45, toen werd het rustiger. Hij heeft tussen ons in ´geslapen´ die nacht.
IMG_8761.JPG
IMG_8761.JPG (1.86 MiB) 5188 keer bekeken
Door hannabelgje
#3326089
Blij dat het weer voorbij is. Gisteren was Zoë ontzettend moe en ze heeft echt heel veel geslapen. Vandaag mocht ze weer naar opa en oma. Ik moet weer aan het werk.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door doranto
#3326097
Ach het thundershirt! Dat ik daar niet aan gedacht heb :doh:
Nota bene heb ik er hier 2 liggen die ik voor Harrie gebruikte om zijn grote wond op zijn zij te verbinden. Weliswaar zijn ze flink beschadigd omdat Phemke er steeds in ging hangen tijdens het spelen, maar best nog wel bruikbaar. Volgend jaar ga ik dat zeker gebruiken bij Honyx.
Door Aprilsnow
#3326102
Van mij mogen ze het particulier vuurwerk ook afschaffen. Maar wat voor zin heeft het als er van heinde en verre toch vuurwerk binnen komt. Hier waren er ook al knallen voor dat de officiële verkoop van start ging. Na de verkoop kwam daar nog een portie overheen :(
Tammo is er niet echt bang van maar is wel onrustiger. Moet de boel bewaken.

Met oudjaar waren we met zijn tweetjes thuis en hebben we samen met Tammo in de 'luisterruimte' gezeten. Dit is een soort van bunker achter het huis. Daar hebben we wat documentaires gekeken. Tammo was redelijk rustig. Deze ruimte is goed geïsoleerd. De momenten dat we even naar buiten gingen schrokken we van hoe erg dat het al was.
Om 12 uur was het even zo heftig dat we het geluid niet meer buiten konden houden. Tammo al trillend bij me op schoot genomen en snel wat zoekspelletjes gaan doen.
Rond 1 uur zijn we naar binnen gegaan en gaan slapen. Heeft tot 2 uur geduurd voor er voldoende rust was dat Tammo ook ging slapen.

Gisteren nog wat knallen en vuurwerk in de avond. Hoop dat het voor nu weer klaar is tot aan het einde van het jaar. Al met al viel het mee omdat we een ruimte hebben waar we ons in op kunnen sluiten maar wat heb ik er de schijt aan dat het al dagen los gaat en op de dag zelf niet te harden is.

Maar voor iedereen gelukkig nieuwjaar :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3326142
Ik heb met Didot in de mancave gezeten. Redelijk ver van de bewoonde wereld en goed geïsoleerd.
Hij wilde 's middags al niet meer naar buiten om te piesen, dus dat is het eerste wat hij daar gedaan heeft.

Ik vind vuurwerk nog steeds prachtig, alleen die kutkinderen die overal en naar iedereen met vuurwerk gooien mogen van mij het kanaal in.
Door Lizzy
#3326146
Ronald schreef:Ik heb met Didot in de mancave gezeten. Redelijk ver van de bewoonde wereld en goed geïsoleerd.
Hij wilde 's middags al niet meer naar buiten om te piesen, dus dat is het eerste wat hij daar gedaan heeft.

Ik vind vuurwerk nog steeds prachtig, alleen die kutkinderen die overal en naar iedereen met vuurwerk gooien mogen van mij het kanaal in.
Zo! Ronald heeft gesproken ;D ;D . Volgens mij kwam deze uit je tenen he?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door