Het grote vuurwerk-klaag-topic

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Barfplaats
Gesponsord bericht

Re: Het grote vuurwerk-klaag-topic

Berichtdoor Barfplaats

Zuzanna
3-sterren

Berichtdoor Zuzanna » Za 30 Dec 2017, 21:39

Ik doe mee! Tot gisteren was het hier te doen. Sinds vandaag aan alle kanten knallen. Ziva durft niet eens meer naar buiten, wil zelfs in de voortuin niet plassen. Gaan zo even een paar minuten met de auto naar buitengebied om haar uit te laten, 't is toch van de zotte. Ze heeft sinds 9 uur vanochtend niet geplast of gepoept.
kluifje
2-sterren

Berichtdoor kluifje » Za 30 Dec 2017, 21:49

Zuzanna schreef:Ik doe mee! Tot gisteren was het hier te doen. Sinds vandaag aan alle kanten knallen. Ziva durft niet eens meer naar buiten, wil zelfs in de voortuin niet plassen. Gaan zo even een paar minuten met de auto naar buitengebied om haar uit te laten, 't is toch van de zotte. Ze heeft sinds 9 uur vanochtend niet geplast of gepoept.

ahhh sneu he :(
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Zo 31 Dec 2017, 08:11

Doranto en Monique77, jullie berichten zijn verwijderd. Gaarne deze zaak buiten barfplaats houden :-*
devillovesangel
2-sterren

Berichtdoor devillovesangel » Zo 31 Dec 2017, 10:04

Hier valt het nog mee..sinds gisteren neemt het geknal wel wat toe, maar het is nog niet vervelend. Ik verwacht dat het vandaag, ondanks de regen, toch wel erger zal worden :-\

Het is Astor zijn eerste jaarwisseling die we door gaan brengen bij mijn schoonouders, en dus ook bij zijn broertje. We hopen dat het spelen met elkaar voor afleiding zorgt, daarnaast is het bij hun in de buurt altijd redelijk rustig.

Tot nu toe reageert hij tijdens het uitlaten niet echt...hij hoort het wel maar loopt rustig door. Maar binnen en in de tuin is een ander verhaal. Gisteravond waren ze hier achter bezig en daar reageerde hij wel op... niet bang maar meer waarschuwend blaffen naar dat vreemde geluid. Ik hoor wat maar ik zie het niet, dus het is vreemd....
Spikkelneus
5-sterren

Berichtdoor Spikkelneus » Zo 31 Dec 2017, 10:24

Qua knallen valt het hier wel mee, maar toch wel een paar keer per uur.
Milou en Dali zijn totaal niet bang gelukkig. Nuria en Diego vinden het buiten wel een beetje eng, maar het gaat.
Tungsten is een ander verhaal. Die wil al weken niet meer mee lopen, alleen ´s ochtends om 07.30 als al die rotjongen nog in hun bed liggen.
Sinds eergister is er wel echt meer vuurwerk en nu is Tungsten aan 1 stuk door aan het trillen en hij zit aan me vast geplakt. Gaat zelfs mee naar de wc en de douche (niet onder de douche, hij wacht op het badmatje). Die arme hond heeft inmiddels een enorm slaaptekort, want hij slaapt al dagen nauwelijks.
Ik ben wel heel blij dat we inmiddels in het buitengebied wonen, ik moet er niet aan denken om met zo´n bange hond in een meer bebouwd gebied te wonen. Dan zou hij niet eens in de tuin durven plassen.

Het is hoog tijd om explosieven voor minderjarige burgers af te schaffen ::)
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Zo 31 Dec 2017, 11:20

Over de hondjes: Linga reageert nul, niks, nada. Biscuit, Frou en Fritzi blaffen (waaks) als er een keiharde knal echt in de buurt van het huis af gaat (behalve 's nachts, dan reageren ze er helemaal niet op). Alles wat meer op afstand boeit niet. We laten ze ook gewoon overdag en 's avonds uit en ze komen ook in de tuin. Buiten reageren ze totaal niet. Binnen zijn ze goed af te leiden met Kong, snacks en kauwdingen maar als het op een gegeven moment teveel te dichtbij wordt vindt Frou Frou het minder leuk worden. Het geblaf van haar zus, moeder en zichzelf en het geknal dichtbij..., dat is gewoon een beetje veel en dan gaat ze bij het blaffen soms wat janken (wrafwrafoeeeeoeeewrafwrafoeeeeoeee). Nu ligt ze rustig te slapen, ze is vanmorgen ook gewoon lekker los mee geweest naar het bos. Ik vind er dus zelf echt geen hol aan en irriteer me wezenloos :-X . Echt hoor, ik snap niet dat ouders hierin ook NUL opvoedende rol spelen, in dat geknal van hun kroost >:(
eelke
Moderator

Berichtdoor eelke » Zo 31 Dec 2017, 11:25

Zo gaat dat hier dus. Kindjes lopen met rotjes voorbij en Joep vind het geloof ik wel een soort van leuk, iets om naar te kijken.Afbeelding
eelke
Moderator

Berichtdoor eelke » Zo 31 Dec 2017, 11:30

Ik ben er dus echt wel een soort van panisch mee. Ik durf vandaag niet zelf met de auto te rijden, want ik knijp dus mijn ogen dicht als er wat gegooid wordt ::) ik ben al een week niet op mijn gemak als Joep uitgelaten wordt. Joep mag al een maand niet naar zijn uitlaatveldje door het gangetje hier. Ik laat hem al een paar dagen niet alleen thuis. Ik ben echt verschrikkelijk voorzichtig, waarschijnlijk heel overdreven in ogen van anderen. Maar het lijkt me zo vreselijk als je hond er bang van wordt...

En ik ben het dus zelf ook al, bang. Joep is dus eigenlijk mijn therapie-hond. Blijft de omgekeerde wereld. Maar ik ben dus zo blij dat hij er niet bang van is, want hij kan wel een bange hond zijn (hij is bang van vuilnisbakken, fietsen en beelden).
Ingeborg1958
1-ster

Berichtdoor Ingeborg1958 » Zo 31 Dec 2017, 11:40

Mijn vriendinnetje Fleur is zelf echt panisch voor knallen. Ze heeft Joy eergisteren al naar de fokker gebracht omdat ze zelf niet meer naar buiten durft met de rolstoel.
Vanmiddag waagt ze de rit met de auto naar ons toe en zullen wij ons best doen om haar een gezellige avond te bezorgen. Hopend dat ze vannacht na tweeën weer veilig naar huis durft.
Anders kan ze altijd nog tussen ons in blijven slapen ;D
fransbulletje
5-sterren

Berichtdoor fransbulletje » Zo 31 Dec 2017, 12:03

Gisteravond Oliver 3 CBD druppels gegeven en hij was zo fijn relaxed.
Om 22.30 uur met uitlaten was hij veel rustiger en reageerde absoluut minder op het geknal.
Overdag binnen heeft hij er weinig last van of het moet heel dichtbij zijn en echt hard geknal.
Vanavond weer 3 CBD druppels en heb nog nieuwe nylabones voor ze als afleiding.
Dreetje
5-sterren

Berichtdoor Dreetje » Zo 31 Dec 2017, 12:13

Ik geef al een paar weken CBD olie en het lijkt dat de scherpe randjes eraf zijn.
Net een 2e lange ronde gelopen, we zien vanmiddag wel verder of ik nog een rondje
kan lopen.
Voor nu gaat het goed met Rocky.
hannabelgje
5-sterren

Berichtdoor hannabelgje » Zo 31 Dec 2017, 12:35

Hier al een paar weken de combi van puur nervo en cbd olie. De cbd olie langzaam opgevoerd. Het is hier nog gewoon stil. Vanmorgen ook gewoon een uurtje kunnen wandelen en alleen een tweetal geweerschoten gehoord en daar reageert ze sowieso niet op.
Vanavond zorg ik dat alle denkspellen gevuld zijn en die zet ik dan klaar om 23.55. Kan ze zichzelf bezig houden. Voor de katten strooi ik snoep over de grond om ze af te leiden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Monique77
5-sterren

Berichtdoor Monique77 » Zo 31 Dec 2017, 13:00

Hier hele relaxte huisdieren gelukkig !

De honden doen gewoon hun eigen ritueel, en kijken bij een knal omhoog (als ze buiten zijn) maar hebben er verder weinig van
Ook de katten en konijnen hebben er weinig last van, rond middernacht gaan de konijnen wel in hun binnenhok zitten, maar verder zie ik ze heel de dag buiten hoppen door hun ren

En als ik al die afschuwelijke verhalen/filmpjes zie op internet prijs ik me enorm gelukkig dat ik geen bange dieren heb, want wat lijkt me dat moeilijk om je dier zo angstig te zien :'(
judith1967
5-sterren

Berichtdoor judith1967 » Zo 31 Dec 2017, 13:26

Hier knallen ze er ook lekker op los.Dorian geef ik voor het eerst dit jaar CBD olie(7%). De 2.75 van Jacob hooy had totaal geen werking.
Ben een week of 2 geleden ermee begonnen.
Maar het lijkt wel te werken.
Laika
4-sterren

Berichtdoor Laika » Zo 31 Dec 2017, 13:45

Onze vorige hond was doodsbang en nu ben ik bang dat mijn andere honden dat ook worden. Wij zitten vanaf vanmorgen 9 uur (toen begonnen de buurkinderen weer af te steken) met de radio keihard aan en straks gaat ook de vuurwerkcd zachtjes aan op repeat. Die cd gaat steeds harder tot we elkaar bijna niet meer kunnen verstaan om 12 uur. Had ik al gezegd dat ik een hekel heb aan vuurwerk?
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Bar-plaats”