Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaio
#3331202
En ineens luste ik van de week geen bananen meer. Gewoon echt niet meer, bij de geur al heb ik zoiets van :puke:
Zo raar, dus ook in een smoothie niet meer.
En alleen maar behoefte aan zout, zout, zout en zout.
Dus deze week niet gesmoothied.
Ik heb gewoon een ontzettend raar lijf ::)


En Oli is wel blij met zijn banaantje iedere dag :biggrin2:
Door eelke
#3332399
Oooohhhhh bah! Iets in mijn smoothie is bedorven :-X :-X :-X :-X :-X ik denk de amandelmelk? Oooohhh ieeeuw. Ik dacht, ik doe zo weer na de vakantie weer een paar dagen blenderen. Nou dat start goed.
Door hannabelgje
#3332400
Ja dat is echt vies als het bedorven is.
Hier vandaag ook braaf 2 blends. Geen boodschappen gedaan dus ik had geen spinazie meer. Ipv spinazie nu een lepeltje tarwegraspoeder erin gedaan. Ik hoop dat het smaakt. In mijn lunchpauze maar braaf boodschappen gaan doen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door eelke
#3332401
Ja ik wil eigenlijk weer 3 of 4 dagen volledig blenderen. Maar oohhh iieuwww. Nu heb ik een banaan op, want verder heb ik niks, ik moet inderdaad ook straks boodschappen doen.
Door eelke
#3332415
hannabelgje schreef:Nou ik proef toch wel echt tarwegraspoeder en er zit maar heel weinig van in.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Vies?
Door Anne in Zweden
#3332423
Tarwegraspoeder moet je inderdaad niet in je eten stoppen als je eens lekker wilt genieten. ;D

Hier drinken we iedere ochtend nog een smoothie, maar de rest van de dag eten we normaal (wel gezond). Ben dankzij dit alles wel lekker in de juiste mindset gekomen van gezonde dingen zelf maken; zo meteen ga ik notenboters maken van amandelen en cashews (na een dagje inweken en een paar uur in de droger, zodat ze 'geactiveerd' zijn), ik heb nog amandelprut van amandelmelk over waar ik in de droger meel van ga maken, en er ligt nog een batterij uitgedroogde dadels die ik tot suiker wil verwerken. Zo leuk om het allemaal zelf te doen! En o ja, ik wil vandaag zelf vanille-extract gaan maken. Stelletje vanillestangen in een potje rum, negen weken wachten, kijken wat er gebeurt.
Door hannabelgje
#3332721
Vandaag weer braaf twee blends mee naar het werk. Eentje met banaan, spinazie, mango, ananas en havermelk. En eentje met banaan, framboos, bosbessen, melkkefir en havermelk.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3341694
nope, te zoet.
En na mijn vorige blend actie heb ik zo'n vreetbuien gekregen. Ergens iets tekort aan gehad.
Heel soms blender ik een choco drankje of zo, dat wel :biggrin2:
Door hannabelgje
#3341697
Regelmatig als ontbijt en ik ben beginnen met gingershots iedere dag. Met appel, gember en citroen en mijn volgende batch wordt ook met kurkuma erbij. Ik vries het in in ijsblokzakjes en neem iedere dag twee porties mee naar het werk. 1 voor mezelf en 1 voor collega met erge hooikoorts.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door El_Kato
#3341720
Ik doe vaak nog een blend als lunch of ontbijt maar niet meer 3x per dag. En verzin nu zelf iets, ben overigens nog steeds heel dankbaar voor de tips dat avocado, spinazie, boerenkool, banaan etc in de vriezer kunnen. Heb van alles wat ingevroren en pak de avond van te voren van het eea eruit. 's Morgens blend ik dat dan :)

Vraagje over de appel, gember en citroen shots, pak je dan elke dag de hoeveelheid van 1 ijsklontje? Vind de shots nl erg lekker maar maak ze nooit vers, te veel werk ::) maar dit kan ik natuurlijk ook prima doen. Heb ijsklontzakjes, appels en gember in huis. Van de week citroen scoren en sappen maar :)

Bedenk me ook dat ik nog van die plastic bekers heb waarin wel eens noten of gedroogd fruit worden geleverd. Sommige met een ingoud van 500 ml maar ook een slag kleiner. Daar zou ik ook vers sap in kunnen doen en dan invriezen. Dan is het kant en klaar voor de grijp zeg maar, leuk krijg weer inspiratie :) Had vorige week al bedacht dat we weer bewuster moeten gaan eten lopen nu veel te vaak naar de buurtsuper en dan is het vaak sla met iets van een vleesje erbij maar in het kader van budgettering en afwisseling heb ik voor deze week weer een menu gemaakt en voor volgende week kunnen sapjes daar ook prima in.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door