Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaio
#3328324
Kaela schreef:Ik ben eens gaan lezen over kokoswater, want er wordt gezegd dat zodra het van concentraat is, je ook de goede stoffen er in kwijt bent. En aangezien dat nou juist de reden is om het te drinken, baal ik daar wel van.

Ik heb die jij laat zien ook geprobeerd, smaakte prima. Maar daar wordt twijfels bij gezet of dat wel echt zonder concentraat is. Uiteindelijk werd op meerdere sites de Dr Martins het beste aangeraden. Die is dan ook gelijk loeiduur, maar hier wel in de ekowinkel te krijgen. Dus die ga ik halen als het pak inocent op is.
Er staat wel op never form concentrate, dus voor die claim moet het wel kloppen anders heb je zo iets aan je broek hangen.
Misschien dus wel dat het proces van steriliseren uitmaakt.
Verder zie ik in een artikel waar het over vita coco gaat dat er van 2% suiker 20 gram gemaakt wordt ( per liter), zo werkt dat niet . Dat hangt af van de dichtheid van een stof, water mag je zo omrekenen, suiker niet. Weet zelf niet wat de dichtheid is wel interessant om uit te rekenen. Maar dan moet je ook weer zien in het licht van hoeveel er in kokoswater zelf aan natuurlijke suikers zitten.

Ml krijgt in India trouwens gewoon een rietje in een groene noot :biggrin2:
Door hannabelgje
#3328332
Kaela schreef:Ik ben eens gaan lezen over kokoswater, want er wordt gezegd dat zodra het van concentraat is, je ook de goede stoffen er in kwijt bent. En aangezien dat nou juist de reden is om het te drinken, baal ik daar wel van.

Ik heb die jij laat zien ook geprobeerd, smaakte prima. Maar daar wordt twijfels bij gezet of dat wel echt zonder concentraat is. Uiteindelijk werd op meerdere sites de Dr Martins het beste aangeraden. Die is dan ook gelijk loeiduur, maar hier wel in de ekowinkel te krijgen. Dus die ga ik halen als het pak inocent op is.
Ik vind de argumenten wel erg zwak die ze aanhalen. Omdat ze zo'n groot bedrijf zijn zal het toch wel van concentraat zijn. Beetje rare gedachtengang.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3328335
hannabelgje schreef:Ik vind de argumenten wel erg zwak die ze aanhalen. Omdat ze zo'n groot bedrijf zijn zal het toch wel van concentraat zijn. Beetje rare gedachtengang.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Vind je? Er zit een extreem groot verschil in kosten voor het vervoer van water en van siroop. Dus ik vind het niet zo heel raar. En ik heb geen idee of je snel een claim aan je broek krijgt als je zegt dat het niet van concentraat is, als dit het wel is. Ik heb nou ook weer niet bijster veel vertrouwen in de voedingsindustrie.

Maar neemt niet weg dat ik verder natuurlijk geen idee heb wat waar is en wat niet. Punt voor mezelf is, dat ik het echt alleen maar drink voor de goede eigenschappen. En dan baal ik toch als een stekker als het limonadesiroop van 3 a 4 euro per liter blijkt te zijn. Dus ik vind het een lastige, maar denk dat ik dan toch liever kies voor een merk waar positief over gesproken wordt.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3328339
Tja misschien omdat het een groot bedrijf is kan het wel juist de vervoerskosten betalen, waar dat bij een klein bedrijf juist impact heeft.
Als ik gewoon andersom denk ;)
Vind ik toch vaak het moeilijke van websites, wat zijn feiten en wat is stemmingmakerij ? De beweren het is een groot bedrijf dus het zal wel....dat is laatste categorie. Wil niet zeggen dat ze geen gelijk kunnen hebben maar het is wel zomaar een snel gemaakte bewering uit wantrouwen, en dat hoeft niet te kloppen. Zelf heb ik geen idee , is ook erg lastig om te achterhalen natuurlijk ::) . En ik snap dat je geen 3 a 4 wilt betalen voor nepspul, zag bij de ah ook bio natural , was ook zo duur en van concentraat, nou dat laat ik dan zeker staan.
Door eelke
#3328397
Inge en Bono schreef:Dat hele geblend stijgt naar m'n hoofd.... Er staat hier een potentiële pompoensoep te pruttelen :o :D
;D groot gelijk!

Ik had lunch op mijn werk (broodje kroket ::) ) maar ik heb er in ieder geval geen koffie bij gepakt. Vanavond dan weer een blend, maar ik werk dan nog tot 7.
Nu eerst weer aan een halve liter thee :)
Door Anne in Zweden
#3328411
Inge en Bono schreef:Dat hele geblend stijgt naar m'n hoofd.... Er staat hier een potentiële pompoensoep te pruttelen :o :D
O, mjam! Heb ik laatst ook gemaakt, met Thaise specerijen en kokosmelk. Vult goed en lekker verwarmend door de gember!
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#3328418
Ik heb 'm even getest (hij was bedoeld voor avonddiensten, dus ik heb 'm ingevroren) maar nomnomnom!
Ik had er een fikse schep Surinaamse chutney en een fikse schep kurkuma doorgeroerd. Kokosmelk houd ik in m'n achterhoofd (googelt op Thaise specerijen ;D )
Moet niet gekker worden; Inge maakt soep..... En die is nog lekker ook ;D ;D ;D
Door Anne in Zweden
#3328420
Inge en Bono schreef:Ik heb 'm even getest (hij was bedoeld voor avonddiensten, dus ik heb 'm ingevroren) maar nomnomnom!
Ik had er een fikse schep Surinaamse chutney en een fikse schep kurkuma doorgeroerd. Kokosmelk houd ik in m'n achterhoofd (googelt op Thaise specerijen ;D )
Moet niet gekker worden; Inge maakt soep..... En die is nog lekker ook ;D ;D ;D
Wahaha, mijn soepjes zijn ook altijd weer een verrassing; ik heb een bepaalde smaak in mijn hoofd en daar moet het dan op gaan lijken. Als dat niet zo is, kan de soep nog zo lekker zijn (volgens meneer Anne), mij smaakt hij dan niet. Tut. ::)

Als ik het me goed herinner had ik een basis van een gesneden uitje, iets van 4 tenen knof (gesneden), een stuk gember (gesneden) en een stengel citroengras (in stukken van een cm ongeveer). Even laten bakken, dan een miniflessenpompoen in blokjes erdoor, even meebakken, dan een halve liter groentebouillon (blokje), een kartonnetje kokosmelk en een paar blaadjes kaffir limoen erbij > laten koken tot de pompoen zacht is. Op smaak brengen met tamari of sojasaus. Normaal zou ik er ook een scheut vissaus door doen voor het Thaise effect, maar vanwege de juice challenge doen we het vegaan dezer dagen. :biggrin2: Als de pompoen gaar is alles staafmixeren en daarna door een zeef halen - wordt de soep heerlijk romig van! Plus je vermijdt stukjes citroengras tussen je tanden zo.

Surinaamse chutney klinkt goddelijk! Zelf gemaakt? Wat zit daar allemaal in?
Door hannabelgje
#3328427
Zometeen richting school dus alvast de blends voor morgen klaargezet.
Morgen weer een speciale gekozen:
Hand ijs
1 banaan
Hand bosbessen
250 ml amandelmelk
1/2 theelepel kaneel.

Ik hoop dat ie lekker is.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3328466
hannabelgje schreef:Zometeen richting school dus alvast de blends voor morgen klaargezet.
Morgen weer een speciale gekozen:
Hand ijs
1 banaan
Hand bosbessen
250 ml amandelmelk
1/2 theelepel kaneel.

Ik hoop dat ie lekker is.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Soort van blueberry muffin idee
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door