Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door eelke
#3329693
Kaio schreef:Haha mijn nette mensen kleine kinderen vloekwoord ;D dat al helemaal gewoon is geworden voor mij , niet het meest handige topic :P


En 7 kilo is ondanks een smokkelkilo toch een heel knappe prestatie al.
Mij lukt het al een hele tijd niet, hopelijk nu wel
Zelfs een van mijn clienten merkte vandaag op dat ik afgevallen ben.

Zo morgen kan ik weer overdag blenden, banaan was op dus maar 1 blend vandaag. Vanavond pompoensoep, als toetje zo'n kant en klare fruit salade, en als latere snacks kip-frietjes voor in de magnetron ( ::) ) maar daarmee kom ik vandaag op totaal 949 cal dus er moet eigenlijk nog wel wat bij, anders is het iets te gortig.
Door hannabelgje
#3329713
Vandaag overdag 2 blends en tussendoor een halve komkommer met wat hummus. Vanavond een mazltijd van kipfilet, champignons, sperziebonen, courgette, roomkaas en quinoa.
Ik val helaas niet af. Ben zelfs bijgekomen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door hannabelgje
#3329723
eelke schreef:Dat is wel balen dan Hanna...misschien krijg je dan tocht te veel calorieën binnen?
Ik zit onder de 1500 kcal per dag. Dat is toch niet teveel lijkt mij. Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door eelke
#3329724
hannabelgje schreef:Ik zit onder de 1500 kcal per dag. Dat is toch niet teveel lijkt mij. Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Nee dat lijkt mij zeker niet.
Door marina
#3329766
Ik ben geen calorienteller dus geen idee of 1500 kcal veel of weinig is.
Schommelt jouw gewicht niet ook gewoon gedurende de maand Hanna? Rond mijn eisprong ben ik altijd het zwaarst, nu dus ook bijna een kilo zwaarder dan vorige week vrijdag, maar ruim 2 kilo lichter dan vorige maand rond dezelfde periode.
Buiten om wat de weegschaal voel ik me gewoon veel beter, dat is me meer waard dan gewicht. Maar goed ik hoef dan ook niet (veel) af te vallen dus mischien is het voor mij ook wel makkelijk praten. Als er nog 2 kilo afgaat dan zit ik op mn droom gewicht, als het zo blijft is het ook prima.

Vanmorgen die met Peer, wow lekker :D ! Wel met wat eiwitpoeder en een schepje cacao erbij :D
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3329770
Dat is vervelend Hanna, maar helaas heb je het "geluk" dat je klein bent, dan kun je gewoon minder calorieën hebben :-\
Als ik mijn BMR uitreken kom ik op ongeveer 1300 calorieën uit. Dan ligt het eraan hoe veel ik nog per dag beweeg hoeveel ik ongeveer verbruik. Als ik niet drastisch veel beweeg wel wandel zit ik op 1700 calorieën per dag ( heb een horloge die dat meet). Om af te vallen mag je max -500 calorieën, en niet onder de 1200. Maar een dagje heel weinig zoals een soort vastendag hoeft ook weer niet slecht te zijn bijv. Ligt er maar aan wat je bevalt.
Op actieve dagen waarop ik ook sport kom ik vaak tussen de 2000 en 2200 uit met uitschieters tot 2700


Hoeveel quinoa eet je er trouwens erbij?
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3329776
Geen idee wat een zappotje van lassie is ?. :???: :???: wat is dat?

Ik weet trouwens nooit als er staat zoveel gram rijst oid of dat de gekookte of ongekookte waarde is .....gekookt wegen is lastiger , nou ja geeft meer zooi.

Maar de portie wat ze vaak voor 1p aanhouden is 75 gram. Ongekookt vind ik dat dus heel veel, zou dat dus gekookt zijn?

Heb je ook al eens gekeken naar de hoeveelheid eiwitten die je binnenkrijgt op een dag? Als die te hoog liggen dan val je ook slecht af, maar te laag mag ook weer niet.
Door src_esther
#3329790
Kaio schreef:Geen idee wat een zappotje van lassie is ?. :???: :???: wat is dat?

Ik weet trouwens nooit als er staat zoveel gram rijst oid of dat de gekookte of ongekookte waarde is .....gekookt wegen is lastiger , nou ja geeft meer zooi.

Maar de portie wat ze vaak voor 1p aanhouden is 75 gram. Ongekookt vind ik dat dus heel veel, zou dat dus gekookt zijn?

Heb je ook al eens gekeken naar de hoeveelheid eiwitten die je binnenkrijgt op een dag? Als die te hoog liggen dan val je ook slecht af, maar te laag mag ook weer niet.
Volgens het voedingscentrum:
Voedingscentrum schreef:De hoeveelheid 4 opscheplepels (200 gram) gekookte pasta of rijst is de ondergrens van de aanbeveling voor de gemiddelde eter van 4 tot 5 opscheplepels (200 tot 250 gram). Deze aanbeveling houden we aan voor de groepen vrouwen en mannen (19-50 jaar), jongens (9-13 jaar) en meisjes (9-18). Oudere mannen hebben ook ongeveer 4 opscheplepels nodig. Oudere vrouwen wat minder (3 tot 4 lepels) en jongens (14-18 jaar) wat meer: 6 opscheplepels.
200 gram gekookt! :o Dat is bizar veel! Voor pubers kan ik me daar nog wat bij voorstellen, maar verder alleen als er heel veel fysiek werk wordt gedaan en zeker niet bij het passieve werk wat er tegenwoordig wordt gedaan. Wij zitten meestal tussen de 100 tot 150 gram gekookt en een enkele keer daarboven, soms niets, en daarmee zijn we geen dunne sprieten, nouja, ik denk dat we beide aan de onderkant van een gezonde BMI zitten. Ik eet liever heel veel groente dan zoveel aardappelen, rijst, etc.

Gezond afvallen doe je door gezonde voeding (dus zonder potjes en pakjes), 3x per dag een maaltijd, kleinere hoeveelheden van met name koolhydraatrijke producten dan door het voedingscentrum aangeraden en af en toe iets lekkers want afvallen moet wel leuk blijven. Het duurt even, maar als het goed is, is blijvend het eetpatroon aangepast.
De laatste keren dat ik afviel, was niet nodig en verliep helaas niet op een gezonde wijze en het resultaat was dat ik ook nog eens te licht was. Het lukte toen bijna niet om op een gezond gewicht te komen hoeveel ik ook aan extra tussendoortjes naar binnen werkte. Uiteindelijk lukte het, opvallend genoeg door dezelfde discipline te beachten als bij het willen afvallen, maar dan met iets meer koolhydraatrijke producten (wat ik in eerst instantie niet wilde). Lange tijd moest ik aanhoren dat ik zo dun was, nou dat viel best mee, zat net onder gezonde BMI. Ik vond het ook gek want toe ik iets te dik was, zei nooit iemand dat tegen me...
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3329816
Tja het voedingscentrum....graan graan graan graan. Als ik zoveel brood had gegeten als die aanbevelen was ik net zo breed als lang. ::) ;D
Ik eet ook liever meer groenten.

Maar die 100 gram gekookt, weet jij hoeveel dat ongekookt is, ik ben gewoon nieuwsgierig.
En vraag me dus af in recepten wordt dus vaak 75 gram rijst gezegd. Als ik het voedingscentrum aanhoud zou dat ongekookt moeten zijn.
Die 4 tot 5 opscheplepels vind ik ook serieus veel :o Ok kan evt bij een puur rijstgerecht of zo maar niet voor erbij.
Door src_esther
#3329889
Kaio schreef:Tja het voedingscentrum....graan graan graan graan. Als ik zoveel brood had gegeten als die aanbevelen was ik net zo breed als lang. ::) ;D
Ik eet ook liever meer groenten.

Maar die 100 gram gekookt, weet jij hoeveel dat ongekookt is, ik ben gewoon nieuwsgierig.
En vraag me dus af in recepten wordt dus vaak 75 gram rijst gezegd. Als ik het voedingscentrum aanhoud zou dat ongekookt moeten zijn.
Die 4 tot 5 opscheplepels vind ik ook serieus veel :o Ok kan evt bij een puur rijstgerecht of zo maar niet voor erbij.
75 gram ongekookte rijst is ca. 200 gram gekookt en 100 gram pasta ongekookt = 200 gram gekookt, zegt het voedingscentrum.

Wij hebben een kleine maatbeker voor rijst, ene zijde is voor 1 portie rijst andere voor het water. Ik gebruikt 1 portie rijst voor 2 personen ook in een (puur) rijstgerecht en dat is echt ruim voldoende.
Pasta ergens tussen de 100 en 140 gram voor 2 personen, beetje afhankelijk welke gerecht en wat we verder nog eten.
Couscous max. 80 gram voor 2 personen.

Ja, ik weeg het allemaal af, ik wil niet restjes overhouden die ik dan moet weggooien.
Aardappelen lukt meestal op gevoel. Zit geloof ik ongeschild ergens rond de 350 gram voor 2 personen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door