Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door hannabelgje
#3328480
Dag 10 alweer!! Ik heb voor morgen al een avondmaaltijd gepland met veel groenten en een stukje vis. Nu al zin in.
Vandaag nog braaf aan de blends en morgen overdag in elk geval ook.
Succes weer vandaag!

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3328496
Ik Moet eh mag nog 2 dagen. Hoeveelheid afvallen valt tegen maar ik kon ook niet erg actief zijn, zeg maar liever alleen maar vrij inactief. Dus dat het dan ook minder wordt is ook heel goed.
Voor vrijdag overdag worden het nog 2 smoothies. Avonds een sla met rucola en bataat, ergens ooit een recept van Jason, die heel lekker is. Zaterdag doe ik ook makkelijk, maak een falafel schotel met kant en klare falafel. En zondag denk ik dat ik een hammetje met knolgroenten in de oven gooi. En overdags gewoon ff smoothies. En dan volgende week weer 1 sap en 1 smoothie overdag of zo en wat soep of salade 's avonds.
Door eelke
#3328497
Oohhhh falafel, hmmm!

Ik heb mn erwtensoep op staan, pruttel pruttel. Verder dan vandaag twee blends, net de eerste weer op. Ik vind het ontzettend meevallen hoe lekker ik ze allemaal vind, ik heb geen enkele keer gehad dat er een echt vies was.
Morgen ook weer twee blends. Ik weet nog niet wat ik morgenavond wil eten. Misschien wel weer eens een gewone maaltijd ja. ff over denken nog.

Vrijdag is oppasdag dus dan misschien sochtends nog een blend en dan smiddags een soepje denk ik. Wel iets wat we samen kunnen eten in ieder geval. En savonds krijgen we eters dus dan eet ik gewoon mee.
En het weekend weet ik dan eigenlijk nog niet...

Ik weet niet wanneer ik wil stoppen ;D nu hoeft stoppen natuurlijk ook helemaal niet eigenlijk. Ik heb in ieder geval een grote zak 'gemengd zomerfruit' gekocht. Dan kan ik dat gebruiken als er bosbessen, aardbeien of frambozen in moeten. Da's minder gedoe met kleine doosjes enzo (en goedkoper nu het niet meer in de bonus is). Avocado's ga ik straks ook maar in kwarten snijden en in blokjes invriezen, want nu ik minder blend gaat het natuurlijk niet meer zo hard op (en het scheelt werk).
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#3328531
Anne in Zweden schreef:Wahaha, mijn soepjes zijn ook altijd weer een verrassing; ik heb een bepaalde smaak in mijn hoofd en daar moet het dan op gaan lijken. Als dat niet zo is, kan de soep nog zo lekker zijn (volgens meneer Anne), mij smaakt hij dan niet. Tut. ::)

Als ik het me goed herinner had ik een basis van een gesneden uitje, iets van 4 tenen knof (gesneden), een stuk gember (gesneden) en een stengel citroengras (in stukken van een cm ongeveer). Even laten bakken, dan een miniflessenpompoen in blokjes erdoor, even meebakken, dan een halve liter groentebouillon (blokje), een kartonnetje kokosmelk en een paar blaadjes kaffir limoen erbij > laten koken tot de pompoen zacht is. Op smaak brengen met tamari of sojasaus. Normaal zou ik er ook een scheut vissaus door doen voor het Thaise effect, maar vanwege de juice challenge doen we het vegaan dezer dagen. :biggrin2: Als de pompoen gaar is alles staafmixeren en daarna door een zeef halen - wordt de soep heerlijk romig van! Plus je vermijdt stukjes citroengras tussen je tanden zo.

Surinaamse chutney klinkt goddelijk! Zelf gemaakt? Wat zit daar allemaal in?
*grinnik* zo'n kritische keukenprinses ben ik, nog, niet. Ik vond dit al heel wat eigenlijk ;D ;D ;D

Ik sla 'm even op O0 want het klinkt goed! :D

De chutney is idd zalig! We moesten er even aan wennen; lekke koppakking :biggrin2: enzo Maar nu willen niet anders meer. Niet zelf gemaakt; een kennis maakt die voor ons. Dit is het ongeveer, weet niet precies wat hij er in stopt, in welke hoeveelheden. Maar nomnomnom

http://surinaams-eten.blogspot.nl/2014/ ... roene.html
- 5-8 kleine groene mango's (zo hard mogelijk)
- naar smaak Madame Jeanette of adjoema pepers (deze sambal hoort heet te zijn!)
- 5 teentjes knoflook
- 2 eetlepels Surinaamse Chutney masala poeder (donkerbruin van kleur).
- zout naar smaak
- scheutje azijn
- dessertlepel komijnzaad
- half kopje olie
- eventueel naar smaak suiker toevoegen
Door eelke
#3328532
Video van Jason. Niet afgekeken, je mag geen junkfood want blablabla je wordt ziek. Nou, ik niet dus ::) maar goed, ik was het ook niet van plan.

Wat ik wel raar vind is dat hij zegt dat dat is omdat je alleen maar vloeibaar gegeten hebt. En die twee stuks fruit per dag dan?
Door hannabelgje
#3328534
Nou op heel de dag alleen vloeibaar tellen 2 stuks fruit op een dag niet echt aan natuurlijk.
Stukje roodbaars gekocht om te bakken. Ik eet er gewokte courgette bij. Nu al zin in.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#3328535
Lekker hè, je gaat eten weer echt waarderen, vind ik, ipv gewoon maar naar binnen stouwen. Ik heb veel avonden wel gewoon gegeten, maar dan veel groente en een ieniminie stukje vlees of vis, maar daar genoot ik wel vele malen meer van dan anders
Door hannabelgje
#3328536
Voor de mensen die nog verder willen blenden nog wat receptjes voor de afwisseling:

Cherry Vanille Indulgence
IJs
12 kersen
2 eetlepels Yoghurt
300 ml kokosmelk
1/2 theelepel vanille extract
1 theelepel cashewpasta

Simple Pear Necessity
IJs
1 peer
handje komkommer
1 banaan
kleine hand boerenkool
200 ml amandelmelk
1 eetlepel yoghurt
1 eetlepel zonnebloempitten.

Caribbean Protein Super Blend
IJs
1/4 mango
grote hand ananas
1/2 banaan
250 ml kokosmelk
1 eetlepel proteinepoeder
Door Elf
#3328538
Ik blend ook nog 2x per dag. Dat bevalt me erg goed. Eerlijkheidshalve moet ik erbij zeggen dat ik de recepten van Jason niet meer volg, maar mijn eigen gevoel. Zo had ik net een blend met:
-2 handjes spinazie
-3 tomaten
-een gele biet
-eetlepel zonnebloempitten
-peper, zout en oregano
Geblend met 250 ml water. Een heerlijke hartige smoothie.

Vanochtend:
-handje spinazie
-handje boerenkool
-halve banaan
-kleine winterwortel
-eetlepel hennepzaad
-lekker stuk gemberwortel
Geblend met 250 ml havermelk. Een niet te zoete, fris door de gember smoothie
:)
Door Anne in Zweden
#3328563
Inge en Bono schreef:*grinnik* zo'n kritische keukenprinses ben ik, nog, niet. Ik vond dit al heel wat eigenlijk ;D ;D ;D

Ik sla 'm even op O0 want het klinkt goed! :D

De chutney is idd zalig! We moesten er even aan wennen; lekke koppakking :biggrin2: enzo Maar nu willen niet anders meer. Niet zelf gemaakt; een kennis maakt die voor ons. Dit is het ongeveer, weet niet precies wat hij er in stopt, in welke hoeveelheden. Maar nomnomnom

http://surinaams-eten.blogspot.nl/2014/ ... roene.html
- 5-8 kleine groene mango's (zo hard mogelijk)
- naar smaak Madame Jeanette of adjoema pepers (deze sambal hoort heet te zijn!)
- 5 teentjes knoflook
- 2 eetlepels Surinaamse Chutney masala poeder (donkerbruin van kleur).
- zout naar smaak
- scheutje azijn
- dessertlepel komijnzaad
- half kopje olie
- eventueel naar smaak suiker toevoegen
:dribble: :dribble: :dribble:

Als die een beetje lang houdbaar is, ga ik 'm maken! Knalharde mango's zijn in Zweden nooit een probleem. ;D

Het masala poeder zullen ze waarschijnlijk niet in deze variant hebben, maar ik check effe wat daar inzit en dan kan ik 'm misschien zelf maken.

5 tenen knoflook. Lekkerrrrrrrr!!!!
Door Anne in Zweden
#3328564
hannabelgje schreef:Voor de mensen die nog verder willen blenden nog wat receptjes voor de afwisseling:

Cherry Vanille Indulgence
IJs
12 kersen
2 eetlepels Yoghurt
300 ml kokosmelk
1/2 theelepel vanille extract
1 theelepel cashewpasta

Simple Pear Necessity
IJs
1 peer
handje komkommer
1 banaan
kleine hand boerenkool
200 ml amandelmelk
1 eetlepel yoghurt
1 eetlepel zonnebloempitten.

Caribbean Protein Super Blend
IJs
1/4 mango
grote hand ananas
1/2 banaan
250 ml kokosmelk
1 eetlepel proteinepoeder
Dank! Wij gaan ook gewoon door zoals nu (ontbijt en lunch een smoothie, 's avonds een volledige maaltijd), en dan is deze afwisseling leuk en lekker!

Edit: en in het weekend mag er een flesje wijn oid bij. Is toch ook wel lekker, zo bij het knapperend haardvuur en een sneeuwstorm aan de andere kant van het vensterglas! :D
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3328575
Elf schreef:Ik blend ook nog 2x per dag. Dat bevalt me erg goed. Eerlijkheidshalve moet ik erbij zeggen dat ik de recepten van Jason niet meer volg, maar mijn eigen gevoel. Zo had ik net een blend met:
-2 handjes spinazie
-3 tomaten
-een gele biet
-eetlepel zonnebloempitten
-peper, zout en oregano
Geblend met 250 ml water. Een heerlijke hartige smoothie.

Vanochtend:
-handje spinazie
-handje boerenkool
-halve banaan
-kleine winterwortel
-eetlepel hennepzaad
-lekker stuk gemberwortel
Geblend met 250 ml havermelk. Een niet te zoete, fris door de gember smoothie
:)
Wat voor blender heb jij die biet en winterpeen blendert? :???:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door