Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Anne in Zweden
#3341724
Yep, ik blend iedere ochtend een ontbijt van een van de smoothies op de lijst van de vorige challenge, voor zowel meneer Anne als mijzelf. Bevalt uitstekend, brood eten 's ochtends is niet mijn ding. Ik maak zelf amandel-, haver-, cashew-, watdanook-melk en ook de notenboters en tahini. Heb echt een liefdesrelatie met m'n Vitamix opgebouwd.

Ik ben ook van plan komende week te gaan juicen. Het is hier warm en zeer voorjaars en dan zijn die frisse sapjes altijd heerlijk. Heb ik geen maanden gejuict, wordt dus weer tijd!
Door hannabelgje
#3341726
El_Kato schreef:Ik doe vaak nog een blend als lunch of ontbijt maar niet meer 3x per dag. En verzin nu zelf iets, ben overigens nog steeds heel dankbaar voor de tips dat avocado, spinazie, boerenkool, banaan etc in de vriezer kunnen. Heb van alles wat ingevroren en pak de avond van te voren van het eea eruit. 's Morgens blend ik dat dan :)

Vraagje over de appel, gember en citroen shots, pak je dan elke dag de hoeveelheid van 1 ijsklontje? Vind de shots nl erg lekker maar maak ze nooit vers, te veel werk ::) maar dit kan ik natuurlijk ook prima doen. Heb ijsklontzakjes, appels en gember in huis. Van de week citroen scoren en sappen maar :)

Bedenk me ook dat ik nog van die plastic bekers heb waarin wel eens noten of gedroogd fruit worden geleverd. Sommige met een ingoud van 500 ml maar ook een slag kleiner. Daar zou ik ook vers sap in kunnen doen en dan invriezen. Dan is het kant en klaar voor de grijp zeg maar, leuk krijg weer inspiratie :) Had vorige week al bedacht dat we weer bewuster moeten gaan eten lopen nu veel te vaak naar de buurtsuper en dan is het vaak sla met iets van een vleesje erbij maar in het kader van budgettering en afwisseling heb ik voor deze week weer een menu gemaakt en voor volgende week kunnen sapjes daar ook prima in.
Ik doe 3 tot 4 ijsblokjes per shot gebruiken. Ik doe ze 's morgens in een afsluitbaar potje en als ze op het werk ontdooit zijn dan drinken we het. Zo heb ik laatst een verkoudheid kunnen voorkomen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door eelke
#3341877
Nou, blend nummer 1, want voor mijn ontbijt nog geen boodschappen gedaan.

Vanavond eet ik dan gekookte groente met wat vlees.

Morgen sowieso 2 blends en over het avondeten moet ik nog even nadenken. 2 keer een blend en dan een licht avondmaal, is nu het idee. Even mijn darmen rust gunnen na al het bbqen de afgelopen tijd.
Door Anne in Zweden
#3341887
Ik begin al goed: wel een smoothie vanochtend, net als altijd, maar we zijn bezig kennissen te helpen met de verhuizing en dus zit er ook al een broodje kaas in en een paar plakjes cranberrybrood. ::) Geen tijd meer om te sappen vandaag ivm werk, maar goed, alle begin is moeilijk. :-[
Door eelke
#3342020
Anne in Zweden schreef:Ik begin al goed: wel een smoothie vanochtend, net als altijd, maar we zijn bezig kennissen te helpen met de verhuizing en dus zit er ook al een broodje kaas in en een paar plakjes cranberrybrood. ::) Geen tijd meer om te sappen vandaag ivm werk, maar goed, alle begin is moeilijk. :-[
En hoe gaat het nu dan?

Ik ben in die twee dagen al weer bijna 2 kilo kwijt. Dat is voornamelijk vocht natuurlijk, wat logisch is na de 'feestweek' die ik had. Maar mijn buik is platter en ik voel me minder opgeblazen. Ik merk dan echt dat ik die twee kilo niet mee hoef te zeulen. Daardoor voel ik me fitter en gezonder, waardoor het makkelijker en logischer is om fitter en gezond te doen, ipv lui en slecht eten. Eens kijken hoe lang ik het vol hou. Ik vrees het ergste voor het pinksterweekend met bbq's en verjaardagen ::)
Door Anne in Zweden
#3342042
eelke schreef:En hoe gaat het nu dan?

Ik ben in die twee dagen al weer bijna 2 kilo kwijt. Dat is voornamelijk vocht natuurlijk, wat logisch is na de 'feestweek' die ik had. Maar mijn buik is platter en ik voel me minder opgeblazen. Ik merk dan echt dat ik die twee kilo niet mee hoef te zeulen. Daardoor voel ik me fitter en gezonder, waardoor het makkelijker en logischer is om fitter en gezond te doen, ipv lui en slecht eten. Eens kijken hoe lang ik het vol hou. Ik vrees het ergste voor het pinksterweekend met bbq's en verjaardagen ::)
Nog steeds niet optimaal, te druk met van alles tegelijk. Ik maak nu gewoon de sapjes uit het "5 pounds in 5 days"-programma, die ken ik het beste dus daar hoef ik niet bij na te denken. 's Avonds wel gewoon gezond met zoveel mogelijk groente en geen pasta/rijst/aardappelen. Gelukkig is het hier 30 graden warm, dan heb ik nooit zo'n honger.
Heb nog niet op de weegschaal gestaan. ::)
Door eelke
#3344911
Goooeeeddddd ik heb nu dus een sappers/slowjuicer/ikweetnietwathetismaaralsjeerwatindoetkomtersapuit. Wat is ook al weer het recept van de SOS? Alleen appel en gember?

Ik heb hem gekregen, dus verder nog niet in verdiept. Hij is hier om sap van appels en peren te persen voor cider maar dat past niet helemaal hier ;D
Door hannabelgje
#3353898
Morgen start weer een sapweek van the juicemaster Jason Vale. Ik doe weer mee, maar ik volg de super blend me ipv zijn 5 daagse sapprogramma. Sapjes kosten me ff te veel tijd.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Door El_Kato
#3353934
Heb hem voorbij zien komen op de mail maar ga nu nog even genieten. Eerste week oktober ga ik naar een sapvast kuuroord en daar moet ik me een aantal dagen van te voren op voor bereiden qua eet patroon enzo dus heb bedacht om de week ervoor te gaan sappen, blenderen en ev een salade maar geen gekke dingen verder. Wil daar nog een plannetje voor maken anders moet ik die week te veel nadenken over het eten en dat werkt bij mij niet…

Succes!
Door Chouka
#3375538
Ik gooi dit topic omhoog. Dan moet ik de volgende keer niet zo lang zoeken.

En dan nog het woord blender gebruiken, dan kan ik daar weer op zoeken.

Heeft er iemand die 2e reeks recepten nog? Zou iemand ze willen mailen?
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3375560
2e reeks? Wat bedoel je?
Geen idee maar kan me iets herinneren dat ik alle recepten had, waren smoothies toch? Die had ik nooit afgemaakt omdat de zoetigheid me de strot uitkwam. Kon geen banaan meer zien ;D

Of bedoel je een sapprogramma? Heb ik ook nog allerlei spul van.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door