Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door hannabelgje
#3327307
eelke schreef:Ik had de eerste om 8.00 dus nu wel echt trek in de tweede. Ik had ook niks mee naar de vergadering, en tot overmaat van ramp waren en soezen, merci chocolade en bonbons. Waar ik niks van gepakt heb. :cool:

Vanmiddag dan een appeltje en dadeltje, en de laatste kan ik pas om 19.00 drinken, dus nu zit er ook wel weer even wat tussen.

Nu thuiswerken, en eind van de middag lopen met Joep. Toch makkelijker om niet te gaan snaaien op een werkdag vind ik, ipv net als gisteren een hele dag thuis.
Hier op het werk valt meestal toch ook wel het een en ander te snaaien. Maar daar kan ik goed nee tegen zeggen, zeker als het gebak is.
Nummer 2 vind ik ook goed te drinken. Smaakt een beetje milkshake achtig ofzo.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3327310
Zo mijn echte start gaat vrijdag zijn en dan tot donderdag :) (Heb wel nog veel kaas in de koeling ... en er is niemand anders die hem opeet ::) ) En het is toch saai om voor jezelf te koken etc. En ik moet nog langs de tuinen voor eiwitpoeder dan vind ik die wel echt nodig
ML komt pas volgende week vrijdag thuis, maar die wil dan ook licht eten dus na een weekje smoothies komt dat dan ook goed uit.
Ik maak wel een aantal soepjes uit zijn soupnjuice plan klaar. Die vries ik dan in, als ik dan zout of warm eten behoefte heb dan maar zoiets pakken. En die groenten soepjes zijn best wel lekker.
Hoop dat er wat kilo's afgaan voor een kickstart, 3 of zo zou super zijn. Moet ook kunnen gezien de hoeveelheid die ik nu eet ::) , tussendoor snaaien is het grootste probleem, dus ook al ik soep extra neem moet dat kunnen
Door Anne in Zweden
#3327311
Ik las net op FB een goeie tip: een batterij ginger shots invriezen, voor de kickstart van de dag! Hoef je niet iedere ochtend die juicer schoon te maken. Ga ik straks maar eens doen, ginger shots zijn een lekker tussendoortje!
Door eelke
#3327316
hannabelgje schreef:Hier op het werk valt meestal toch ook wel het een en ander te snaaien. Maar daar kan ik goed nee tegen zeggen, zeker als het gebak is.
Nummer 2 vind ik ook goed te drinken. Smaakt een beetje milkshake achtig ofzo.
Ja nou ik ben wel meer afgeleid, dus dan denk je er ook niet zo aan, dat scheelt vind ik. En ik vond mezelf juist wel cool om tegen iedereen te zeggen dat ik die soezen niet hoefde :cool:
Maar ja in mijn eentje thuis is er niemand om cool voor te zijn dus ging het gisteren mooi ff mis met die kaas ;D
Door miik
#3327330
Ik heb geen “klachten”, dronk al geen koffie en gebruikte al regelmatig essentiële oliën in Mn drinkwater die helpen ontgiften, zoals lemon.
Enige wat ik heeeel erg merk is hoe dingen gewoonte zijn geworden. Vooral het in de auto eten.... dus ik schuif mn tijden nu zo dat ik een blend meeneem in de auto. Of ik neem een grote thermosbeker thee mee :)
Door Anne in Zweden
#3327335
Kaio schreef:gaat vrij makkelijk :biggrin2:
https://www.juicemaster.com/recipes/soup-recipes/
https://www.juicemaster.com/recipes/swe ... illi-soup/

Ik heb die een keer gemaakt maar vond hem vreeeeselijk machtig. Had echt een blok in m'n maag. Het daaropvolgende toiletbezoek was ook, ehm, interessant. ;D Ik denk dat de soep te vettig voor me was door het hele blik kokosmelk, en te zoet door de bataat. Wel had ik er - ik ben nogal een zaikerd, da's duidelijk :biggrin2: - wat Thaise smaakjes doorheen gedaan: stukje citroengras, limoensap, beetje sojasaus, koriander. En knof natuurlijk. Qua kruiderij zijn de soepen van Jason nogal basic, vinnik.

Hier komt straks een tomatensoepje op tafel. Maken jullie wel ook de derde smoothie van vandaag erbij, of laten jullie die vervallen? Ik vond de eerste twee van vandaag heerlijk, en ben daarom ook benieuwd naar nummer drie.
Door El_Kato
#3327337
Ik vond de smoothies van vanmorgen en vanmiddag goed te doen. Vulde beide ook goed zat er echt vol van. Heb om 12.00 wel 2 sinaasappels genomen omdat ik een lunch bijeenkomst had van 12.00 tot 13.00. Heb de broodjes afgeslagen en vond dat best goed van mij ::) Heb nu wel echt trek maar wacht nog even met de laatste smoothie.

Ondanks dat het best goed gaat, zijn natuurlijk net begonnen, hebben we net wel afgesproken dat we dit weekend "normaal" gaan eten en dan de werkdagen weer smoothies. Mis iets hartigs en vooral iets waarop je moet kauwen. Het "normale" eten word dan wel iets lichts misschien een stukje vis met een salade of een veganistische maaltijd. Moet iets hebben om naar uit te kijken had bedacht om 14 dagen te doen maar denk dat ik dan ergens volgende week afhaak en dat wil ik voorkomen. Kijken hoelang we het volhouden met op werkdagen smoothies en in het weekend lekkere lichte maaltijden :)

Heb niet echt klachten, heb het wel koud idd. Gisteren heel slcht geslapen maar dat komt niet van de smoothies. Vannacht prima geslapen :)
Door Chouka
#3327344
Ik heb een lichte verkoudheid. Vandaag heb ik geen kou gehad na de smoothie. Vandaag ben ik heel laat opgestaan en heb echt niet willen gaan winkelen met lege maag. Voor de 2e keer heb ik een smoothie gemaakt met tomaten en rode paprika en nog wat andere dingen. Vandaag heb ik er warm water bij gedaan.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3327346
Anne in Zweden schreef:Ik heb die een keer gemaakt maar vond hem vreeeeselijk machtig. Had echt een blok in m'n maag. Het daaropvolgende toiletbezoek was ook, ehm, interessant. ;D Ik denk dat de soep te vettig voor me was door het hele blik kokosmelk, en te zoet door de bataat. Wel had ik er - ik ben nogal een zaikerd, da's duidelijk :biggrin2: - wat Thaise smaakjes doorheen gedaan: stukje citroengras, limoensap, beetje sojasaus, koriander. En knof natuurlijk. Qua kruiderij zijn de soepen van Jason nogal basic, vinnik.

Hier komt straks een tomatensoepje op tafel. Maken jullie wel ook de derde smoothie van vandaag erbij, of laten jullie die vervallen? Ik vond de eerste twee van vandaag heerlijk, en ben daarom ook benieuwd naar nummer drie.
haha ik kreeg mijn 2e kommetje ook echt niet op, blub,burb, , was al vergeten hoe machtig die was...Enne voldoende chillie gebruiken :biggrin2: ;) Maar je hebt een leuke spice-up ervan weten te maken!
Meeste van zijn recepten zijn idd vrij basic, maar goed veel komt ook uit programma's en dan wil je LHI voedsel, dan is sojasaus al net iets te.

maar nu ben ik wel bang voor dat toiletbezoek :-\ :???: :nerves:
Door El_Kato
#3327351
Bezig met de avond smoothie :yucky:

Deze vinden we allebei niet lekker denk dat vl hem niet eens gaat opeten. Nou ja hondjes gaan hem wel lekker vinden dus het komt wel op maar dit is de eerste die we beide niks vinden.

Verbaas me trouwens wel de smoothies echt goed vullen heb hem voor een kwart op maar voel me al best vol :)
Door marina
#3327362
Er verdween vanavond tijdens een Werkvergadering zomaar een broodje kaassouflee in m'n mond :-[ was wel heel lekker overigens. Ook geen ruggegraat hier dus.
Nu aan de avond smoothie maar die vind ik ook niet geweldig.
Ik denk dat ik morgen smorgens een smoothie doe, smiddags salade en s'avonds soep. Wel gezond maar iets meer kauwen.
De honger valt me ook alles mee overigens daar had ik me het meest druk over gemaakt.
Het doorbreekt wel een eetpatroon, nu ben ik sws al best en gezonder eter maar ik eet wel veel, dat kan echt wel minder!
Door Anne in Zweden
#3327366
Chouka schreef:Wat doen jullie met een half stuk fruit? Invriezen of in de frigo?
En met al die melken en waters?
Koelkast. Dat houdt allemaal wel een paar dagen of langer. Ik heb gisteren een halve avocado met de pit er nog in in de koelkast gelegd (in een afgesloten bakje) en die was nauwelijks bruin geworden. Heb die helft in de smoothie van vanavond gedaan. Die inderdaad niet lekker is. Ik heb hem opgeleukt met een scheut rauwe bio-agavesiroop en een scheut kokosmelk. Nu is hij nasbaar, maar een echte jippie wordt het nooit, denk ik.

M'n tomatensoepje volgens eigen recept was wel lekker verwarmend. Ben braaf geweest en heb er geen snee brood met een klodder echte boter bij genuttigd! :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door