Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door El_Kato
#3326705
Vanmiddag boodschappen gedaan voor de eerste 7 dagen, was iets van 100 euro kwijt. Voor 2 personenen dan want VL doet ook mee. Morgen ga ik de diepvrieszakjes maken en van wat er over is kan ik ev een proefje maken :)

Werd gewoon uitlachen toen ik de ene tros bananen na de andere pakte ;D
Door hannabelgje
#3326711
El_Kato schreef:Vanmiddag boodschappen gedaan voor de eerste 7 dagen, was iets van 100 euro kwijt. Voor 2 personenen dan want VL doet ook mee. Morgen ga ik de diepvrieszakjes maken en van wat er over is kan ik ev een proefje maken :)

Werd gewoon uitlachen toen ik de ene tros bananen na de andere pakte ;D
Valt nog mee dan. De bananen koop ik in partijen. Die worden zo vlug bruin.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door Borke
#3326724
Kim_S schreef:Ik wacht nog op de belastingdienst (leuker kunnen ze het niet maken :-X), maar heb eventueel wel interesse. Voor hoe veel mag hij verhuizen?

O, en OT: ik twijfel nog of ik meedoe met de challenge, maar ik heb me alvast wel aangemeld :)
Hij staat hier te verstoffen in de kast, dus doe maar een bod en dan zeg ik vast ja en dan zijn we allebei blij :D
Door El_Kato
#3326725
Nou mijn idee was om voor 7 dgn alles in de vriezer te gooien. Wat in de vriezer kan dan he :) Lijkt me handig elke keer een zakje uit de vriezer en aanvullen met wat niet ingevroren kan worden en blitsen maar :D
Door eelke
#3326754
Zo ik heb er zin in! Ik ben al het andere eten eigenlijk best wel zat... tis alleen dat we nog best wat in huis hebben omdat het nog vakantie is. En dat is ook zonde om weg te gooien. En ook gezellig om samen op te eten. Maar goed, maandag is al bijna!
Door src_esther
#3326762
Siberienne schreef:Wat ik mij herinner van lang geleden is dat het niet zo goed oploste en er brokjes in bleven, maar ik ga het opnieuw proberen

Edit: aanvulling ik gebruikte het toen door het eten maar dan is een heel blok teveel maar dat spul was zo hard dat stukje eraf snijden lastig was.
Van verse kokos maak je eenvoudig kokosmelk, kun je ook nog doen. Via google is er genoeg info over te vinden. Lekkerder dan van zo'n blok (in stukjes/blokjes oplossen, niet schaven, da's niks).

Wat betreft de brokjes, ff door een kaasdoek/theedoek halen.
Door El_Kato
#3326768
Zo de voorbereiding voor de eerste 7 dagen zit in de vriezer! Maar eeeeeh dan vraag ik me toch af hoe dat werkt in dat hoofd van mij… :???: Heb alles dubbel gechecked en vergeleken met de boodschappenlijst van Jason maar heb 2 trossen bananan te veel en nog een aantal doosjes met vries fruit over. Dat laatste is niet zo erg maar die bananen die kan ik denk ik geen 7 dagen meer goed houden :-X

Zo de volgende 7 dagen maar uitwerken en daar alvast zakjes banaan voor klaarmaken! Heb ook nog spinazie en boerenkool over maar daar gaat een gedeelte van naar de honden en de rest eten wij morgen met een blauwe kaas sausje. Zo even kijken hoeveel boerenkool er over is in verhouding tot de andere groentes die ik voor de honden heb. Een beetje is wel leuk maar wil niet dat ze er buikpijn van krijgen :P

Heb ook een test smoothie gemaakt niet helemaal volgens recept van Jason had nog sojamelk in de koelkast en die moest op; sojamelk, handje boerenkool, wat blauwe bessen en wat frambozen, banaan, schepje acaipoeder, lepel zonnebloempitten en dat was hem denk ik. De smaak is goed de boerenkool proef je helemaal niet. Het fruit was nog een beetje bevroren en vind de smoothie zo wel koud genoeg. Ik ga de zakjes dus de avond ervoor uit de vriezer halen anders word het me te koud en krijg ik last van mijn maag.

De Nutri Ninja werkt super maakt wel veel herrie dat stond ook in de recensies. Twijfel of ik er nog extra bekers bij ga kopen. Dat is wel handig zeker omdat we het met z'n 2en doen maar ze zijn best wel duur. Heb nu een beker van 650 ml en een van 500 ml. Ik denk dat die van 500 ml te klein is om het in te blitsen maar daar kan ik het wel in meenemen en heb nog een smoothie beker van ik dacht 700 ml. Dan kan VL de 650 ml beker thuis gebruiken om zijn ontbijt en lunch te blitsen. Een set van 2 650 ml bekers kost dacht ik 25,- wel handig maar ook best duur. Ze hebben ook een 900 ml beker maar die is ook 25,- en dat vind ik toch wat duur voor 1 beker…
Door El_Kato
#3326780
Wilde er nog foto's bij doen :)

Had bij de eerste porties al gelijk een fout gemaakt, blijkt toch wat te ingewikkeld voor het hoofd om 6x een 1 te schrijven nummer automatisch door en dat was nu juist niet de bedoeling :)
image.jpeg
Voor 14,- aan bananen......
image.jpeg (254.74 KiB) 1325 keer bekeken
image.jpeg
Half voorbereide porties voor in de vriezer
image.jpeg (141.64 KiB) 1325 keer bekeken
Door hannabelgje
#3326788
Ziet er goed uit!
Ik heb inmiddels alle boodschappen binnen. Gelukkig had de appie in Weert wel al het diepvriesfruit op voorraad. Ik heb nu de bessen voor 3 wkn binnen voor de helft van de prijs. Ook alle notenpasta's kunnen scoren. Alleen halverwege de week nog wat verse ingredienten bijhalen als spinazie en bananen.
Ik houd deze keer een lijstje bij wat het kost.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door marina
#3326820
Dank je Hanna!
Ik doe ook mee, in ieder geval tot woensdag. Even kijken hoe het gaat bevallen!
Het lijkt me wel echt heel weinig eten namelijk maar ga proberen!
Door miik
#3326880
Dankjewel Hanna ! Ik ga ook meedoen !

Gelijk een vraagje, wat vriezen jullie wel/niet in ?
Ik zou het liefste zoveel mogelijk al in zakjes doen en invriezen...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door