Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door miik
#3324706
Pfff... van de week schrijf ik in het kerst foto topic hoe ik moet lachen om Joy haar boeven streken...
Heerlijk, dat ze weer opleeft, speelt en gekke dingen doet- en ja mn wens was dat ze nog maar veel gekke dingen mag doen !
Maar vd week, shit, gewoon een hele reep pure (70% chocola) naar binnen gewerkt he, 125gr ! We zijn net verhuisd en ik was op zoek naar iets en kwam een tas met sportkleding tegen, verdwaald, dus die had ik op de gang gezet, zo van die hoort boven, en moet ik gaan uitzoeken. Nooit bij stil gestaan dat daar een reep in zat en dat Joy daar een neus voor heeft. Direct naar de dierenarts om te laten braken. En ja, hoor, hele bak vol met chocola. Injectie om braken te laten stoppen, en dan is het klaar denk je. Maar daarna stortte ze in, kon niet meer op haar poten staan, suf. Dus terug naar de dierenarts. Gecheckt, maar die gaf aan, ze is gewoon echt oud, heel oud, en dit was even (te) veel voor haar, rust en dan komt het wel weer goed. :'(
Heb haar getild, lekker warm weg gelegd en veel geknuffeld. Shit shit shit, wat komt zoń eind dan ineens snel dichtbij zeg.... pfffff... De dag erna was ze zwak en wiebelend op haar pootjes. Maar nu durf ik te zeggen dat het weer "goed " gaat...
Maar hey- ik wil mijn uitspraak even terug roepen. Ze mag best gekke dingen bedenken, maar gewoon leuke dingen, niet dit soort dingen, pleaseeeeee.....

Ohja en dan eerst een dierenarts die zegt nou de meeste chocola is niet zo erg hoor, chocola bevat veel suiker, bla bla bla... toen ik vertelde 70% zwarte chocola en ruim 100 gram, toen ehhh gaf hij me gelijk en snapte hij waarom ik direct wilde komen... Hij zegt dat hij 8 vd 10 mensen weer naar huis stuurt zonder medicatie, omdat het dan om een chocolade koekje, of choco kruidnootjes oid gaat....

Iets anders ter info.... Ik kreeg Norit (actieve kool) mee, om evt rest choco op te nemen. En ik dacht altijd dan geef je een paar pillen (ik zoek het googlen hoor). Maar de richtlijn is dus 1 gram per kg lichaamsgewicht, dat betekende voor Joy dus 80 pillen ! En dat is echt een voerbak vol ! Dus mocht je ooit iets willen oplossen met norit, dan heeft 2-3 pilletjes niet zoveel zin ;)
Bijlagen
joymooi.jpg
joymooi.jpg (118.17 KiB) 2076 keer bekeken
Laatst gewijzigd door miik op za 23 dec 2017, 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3324712
Pfff dat zijn geen fratsen meer Joy! Houdt het qua eten bij je eigen eten want je vrouwtje wil je nog niet kwijt!

Wel heel fijn dat ze nu weer aan de beterende hand is :-*
Door Lizzy
#3324721
Nee!!!!! Dit is zeker niet leuk meer!!!!!!!
Ahhh, arme Joy.... :-\ . Die kotsprikken hakken er kennelijk dus behoorlijk in als ze eenmaal wat ouder zijn...?
Knuf voor Joy :-*
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3324825
Tje, wat een avontuur! Dat wil je nooit meer meemaken.

Knapt ze al een klein beetje op. Op die leeftijd zal dat wat langer duren dan met een jonge hond.
Lekker veel knuffelen zou ik zeggen. :-*
Sterkte.
Door miik
#3324863
Joy is een paar dagen heel moe geweest en is nog steeds wankel op dr pootjes. Maar ze lijkt er niks aan over te houden....
We zijn een paar dagen weg en dat vind ze heerlijk, dus dat is mentaal wel goed voor haar !
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door