Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3324876
MarijeEnBoomer schreef:Boomer lacht alleen naar mensen en ook niet iedereen ;D
Pip doet soms een poging maar echt lachen heb ik nog niet gezien bij haar.
We hadden vroeger thuis een setter die op commando kon lachen :)
Whaaaaaaaaaaaaaaa, B heeft laatst naar mij gelachen!!!!! Ik voelde me ook zeer vereerd :biggrin2:

Fritzi doet het net niet op commando. Die stopt juist als je haar aan het lachen wilt maken (om bijv. een foto te scoren van het moment). Da's nou weer jammer.....
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3324896
Wolven doen het toch ook? Zo lachen met opgetrokken lip. Idd als onderdeel van onderdanig gedrag als kaak likken en omrollen.
Vooral tov de dominante leden in de groep dus en typisch als deze even weggeweest zijn en ze ze terug begroeten.
Ik weet het niet meer 100% precies, maar ik meen toch dat het zoiets is...
Dan zou het ook logisch zijn dat vooral pups het doen, andere honden er geen aanstoot aan nemen en de volwassen honden het enkel naar mensen doen. De mensen zijn voor huishonden natuurlijk de belangrijkste personen...
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#3324907
Lizzy schreef:Whaaaaaaaaaaaaaaa, B heeft laatst naar mij gelachen!!!!! Ik voelde me ook zeer vereerd :biggrin2:

Fritzi doet het net niet op commando. Die stopt juist als je haar aan het lachen wilt maken (om bijv. een foto te scoren van het moment). Da's nou weer jammer.....
Dat is ook een eer!

Is super lastig op de foto te krijgen he!
Door Lizzy
#3324908
MarijeEnBoomer schreef:Dat is ook een eer!

Is super lastig op de foto te krijgen he!
Ja, zo voel ik het ook echt ;D !

B lacht ZO kort dat je eerst denkt "zag ik het nou goed???" en als ze dan nog een keer lacht moet je niet net met je ogen knipperen. Dus ja nee, dat is niet te fotograferen :biggrin2: !
Gebruikersavatar
Door pike
#3324926
De Duitse herder die ik vroeger had die lachte ook op commando. Maar die keek dan bepaald niet vrolijk. Ontblote de snijtanden door neus en lippen flink op te trekken, oren naar achteren gevouwen, ogen die vuur schoten, en grommen vanuit zijn tenen. Dat was toch wat anders dan het lachen wat we hier bedoelen. Ooit een keer echt gegromd waarop werd gezegd goh wat kan jij mooi lachen. En die link van de grom en het woord lachen heeft hij onthouden. Die hond hoefde je maar een keer wat uit te leggen ::) Wat hij er zelf van vond als dat van hem gevraagd werd, geen idee. Maar een buitenstaander zou daar terecht bang van zijn geworden.
Door Erna
#3324959
Mijn lachende dalmaten lachen ook alleen naar mensen.

Linga lijkt op haar moeder Liz, die lachte ook alleen naar mij en dan ook het liefst in de ochtend. Lachen om het lachen heeft ze nooit gedaan.

Bubbles en Jet kunnen het op commando.

En voor mensen die het eng vinden..het verschil tussen lachen of de tanden bloot wegens agressie zie en hoor je heel goed. Het geluid wat een lachende dalmaat maakt is totaal anders. Ze snuiven en moeten er soms van niezen.
Gebruikersavatar
Door pike
#3324986
Erna schreef:Mijn lachende dalmaten lachen ook alleen naar mensen.

Linga lijkt op haar moeder Liz, die lachte ook alleen naar mij en dan ook het liefst in de ochtend. Lachen om het lachen heeft ze nooit gedaan.

Bubbles en Jet kunnen het op commando.

En voor mensen die het eng vinden..het verschil tussen lachen of de tanden bloot wegens agressie zie en hoor je heel goed. Het geluid wat een lachende dalmaat maakt is totaal anders. Ze snuiven en moeten er soms van niezen.
Dat komt er inderdaad ook nog bij. Als Duc zich teveel uitslooft begint hij ook te proesten.
Door miik
#3325020
Mijn Abby flirt met mensen, meestal begint dat met knip ogen, kopje schuin en als ze geen reactie krijgt op het knijpen met haar ogen dan gaat ze zitten lachen..... en ja meestal heeft ze daar succes mee ;)
Haar dochter Doortje- die doet dat naar mn andere honden toe, vaak om ze aan het spelen te krijgen, heb het haar nog nooit naar mensen zien doen...
En oma Joy ? Die ehhhh kent dat niet - nouja, alleen de variant "als blikken konden doden/ gedraag je", die doet niet aan gezellig lachen....
Door Lizzy
#3326741
"Mijn honden lachen nooit naar andere honden". Herstel: Fritzi lacht zojuist uitgebreid naar haar moeder :smitten:

OK OK, in een situatie waarbij Leo beneden kwam en ze toch al uitgebreid aan het lachen was naar hem. Maar toch, ze bewaarde een uitgebreide prachtige lach voor haar mams. Naar vreemde honden heb ik het haar overigens echt nooit zien doen. Maar ze is nog jong, dus wie weet "wat niet is kan nog komen" :biggrin2:
Door *Gabriëlle*
#3326774
Lizzy schreef:"Mijn honden lachen nooit naar andere honden". Herstel: Fritzi lacht zojuist uitgebreid naar haar moeder :smitten:

OK OK, in een situatie waarbij Leo beneden kwam en ze toch al uitgebreid aan het lachen was naar hem. Maar toch, ze bewaarde een uitgebreide prachtige lach voor haar mams. Naar vreemde honden heb ik het haar overigens echt nooit zien doen. Maar ze is nog jong, dus wie weet "wat niet is kan nog komen" :biggrin2:
Dat is wel genieten om dat te zien!


Ik heb nog 2 raadfoto's gemaakt, lachen of lip optrekken? Kijken of jullie het van de foto kunnen herkennen.
Afbeelding

Afbeelding
Door Too
#3326843
pearlsofpassion schreef:1e is kwaad, 2e lachen. Zou ik zeggen.
2e vind ik wel heel duidelijk...
Denk ik ook
Al vermoed ik toch dat ik als ik op straat een lachebekje tref... waarschijnlijkherken ik het niet direct als lachen
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door