Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3331976
O bah wat een ellende. Ik vind 2 weken wachten ook wel erg lang. Sowieso ben ik niet zo van een telefonisch consult als het niet zo lekker gaat en je toch al een afwijkend lichaam hebt.
Ik zou er dan toch in het echie naar willen laten kijken :o

Ik hoop dat het snel voor jou een positieve wending gaat krijgen.
Gebruikersavatar
Door Radja
#3331989
Dat de voet zo dik is, komt doordat mijn lichaam te hard aan het werk is en daar heb ik gisteren een kous voor aangemeten gekregen. Maandag mag de fysio mijn been gaan belasten tot 20kg en door ‘bewegen’ moet ook het vocht verdwijnen.

De belafsraak is voor het scheefgroeien van het onderbeen. De traumachirurg die mij gisteren heeft gezien, was ook diegenen die mij de eerste keer heeft gezien, maar mij niet heeft geopereerd, dat heeft een ander gedaan en daar wordt mee overlegd hoe ze de ‘knik’ van de breuk gaan behandelen.
Door eelke
#3332015
Tja ik kan me zo voorstellen dat die chirurg nu toch niet kan opereren als het been nog zo dik is...dus dan maakt het misschien ook niet uit dat er pas over 2 weken een afspraak is. Of hij/zij is op skivakantie...

Maar waarom dan nu toch fysio dan? Als je weer opnieuw onder het mes moet? Wat een gedoe allemaal voor je zeg.
#3332037
Die sympatische distrofie is dat hetzelfde als cprs/sudeck?
Zoals je voet eruit ziet en beschrijft is herkenbaar; ik ben 12 jaar geleden van de trap gestuiterd en hield daar wat toen nog posttraumatische dystrofie heette aan over. Het is bij mij met speciale fysio en ergo therapie aardig over gegaan, maar ik heb nog wel wat kleine restverschijnselen waar overigens prima mee te leven is.
Er bestaat tegenwoordig een speciale crème zei mijn HA.
Ik heb voor 2 of 3 jaar terug de tankslang met tanken op die enkel laten vallen en kreeg dus weer wat klachten. Heb toen de crème gekregen als ondersteuning.
De therapie die ik destijds had heet de Hoogeveense methode, was toen echt reuze experimenteel, was een van de eersten die mee mocht doen omdat ik toen binnen een jaar behandeld kon worden en dus interessant was of er betere resultaten werden behaald ten opzichte van mensen die dit al langer hadden.

Succes met herstel!
Gebruikersavatar
Door Radja
#3332124
constance.blokzijl schreef:Die sympatische distrofie is dat hetzelfde als cprs/sudeck?
Zoals je voet eruit ziet en beschrijft is herkenbaar; ik ben 12 jaar geleden van de trap gestuiterd en hield daar wat toen nog posttraumatische dystrofie heette aan over. Het is bij mij met speciale fysio en ergo therapie aardig over gegaan, maar ik heb nog wel wat kleine restverschijnselen waar overigens prima mee te leven is.
Er bestaat tegenwoordig een speciale crème zei mijn HA.
Ik heb voor 2 of 3 jaar terug de tankslang met tanken op die enkel laten vallen en kreeg dus weer wat klachten. Heb toen de crème gekregen als ondersteuning.
De therapie die ik destijds had heet de Hoogeveense methode, was toen echt reuze experimenteel, was een van de eersten die mee mocht doen omdat ik toen binnen een jaar behandeld kon worden en dus interessant was of er betere resultaten werden behaald ten opzichte van mensen die dit al langer hadden.

Succes met herstel!
Ja dat klopt, het is dezelfde aandoening!
Ik kreeg het in 1983 en toen wisten de huisartsen, artsen en fysio in het ziekenhuis er nog bitter weinig van af!
Het GAK, bedrijfsartsen, heeft ons naar het hoofdkantoor in Amstelveen laten komen om foto’s van mijn hand te maken, die zo dik en paars was als mijn voet nu, om documentatie te maken voor de bedrijfsartsen in het land, zodat zij ook meer over de aandoening kwamen te weten.
3 jaar begon mijn been, die wilde ook niet genezen en werd zo dik dat mijn huid scheurde(litteken op mijn wreef) dat het vocht eruit stroomde en voet dikker en dikker werd! De chirurg van destijds wilde mijn been amputeren, maar dat heb ik kunnen voorkomen!
Uiteindelijk is alles wel ‘goed’ gekomen! Heb stijve vingers, een knie die ik tot 90 graden kan buigen en een spitsvoet! Heb wel altijd veel pijn gehouden. Bij mij is het dus chronisch.

Ik hoop voor jou dat jij weinig of geen pijn meer hebt :-*
#3332131
Radja schreef:
Ja dat klopt, het is dezelfde aandoening!
Ik kreeg het in 1983 en toen wisten de huisartsen, artsen en fysio in het ziekenhuis er nog bitter weinig van af!
Het GAK, bedrijfsartsen, heeft ons naar het hoofdkantoor in Amstelveen laten komen om foto’s van mijn hand te maken, die zo dik en paars was als mijn voet nu, om documentatie te maken voor de bedrijfsartsen in het land, zodat zij ook meer over de aandoening kwamen te weten.
3 jaar begon mijn been, die wilde ook niet genezen en werd zo dik dat mijn huid scheurde(litteken op mijn wreef) dat het vocht eruit stroomde en voet dikker en dikker werd! De chirurg van destijds wilde mijn been amputeren, maar dat heb ik kunnen voorkomen!
Uiteindelijk is alles wel ‘goed’ gekomen! Heb stijve vingers, een knie die ik tot 90 graden kan buigen en een spitsvoet! Heb wel altijd veel pijn gehouden. Bij mij is het dus chronisch.

Ik hoop voor jou dat jij weinig of geen pijn meer hebt :-*
Ooh dan heb je inderdaad veel pijn! En mijn ervaring is dat pijnstilling weinig doet, maar dan kan fysio inderdaad veel voor je betekenen. Ik geloof dat je voor een operatie ook nog diverse dingen kunt doen om de kans op terugval te verminderen, zou ik zeker doen voor een eventuele volgende operatie. Wat het is weet ik zo niet maar je zou evt contact op kunnen nemen met het dystrofie team in het Bethesda.
Wat ik begreep vanuit een suceck/cprs/dystrofie groep op facebook wil veel vitamine C (minimaal 1000mg per dag) ook goed helpen in het begin.

Ik heb zelf gelukkig weinig pijn meer, zomers gaat het een stuk beter dan in de winter met de kou. Terwijl ik echte vrieskou zelf heerlijk vind. Ik merk zelf dat mijn enkel stoten heel heftig is, normaal stoot je ergens tegenaan en dan soms roep je auw. Bij mij doet dat al gauw een dag of 3 echt pijn.
Maar ik vind dat ik niet mag klagen!
#3332283
Oh Jacqueline , wat een tegenslag zeg :(
Klinkt helaas erg bekend .Mijn been zag er 2 jaar geleden ook zo uit na een ( mislukte ) voetoperatie.
Wacht aub niet te lang en blijf vooral assertief in je zoektocht om de juiste therapie te krijgen voor je herstel.

Mocht je behoefte hebben aan een loopfiets , dan heb ik hier nog 1 Sitgo loopfiets staan die je mag lenen .Het is ideale therapie om de zwelling te verminderen.
Je kunt er dan lekker zelf op uit zonder dat gedoe met rolstoel en krukken.
Het is geen elektrische hoor , gewoon zelf steppen, heerlijk ;)
Sterkte met alles :-*
#3332284
Ik zei steppen , maar ik bedoel eigenlijk dat je je zere been op de treeplank zet en met je goeie been gaat steppen.Op deze wijze " liep " ik overal,zelfs met onze honden in het bos.De Sitgo is erg stevig en makkelijk te demonteren zodat ie mee kan in een auto.Dit is 'm.
Bijlagen
IMG_0638.JPG
IMG_0638.JPG (4.42 MiB) 2226 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door Radja
#3332460
Daantje wat ontzettend lief van jou :-* ik houd het in mijn achterhoofd, ik laat je het weten , want het lijkt me echt ideaal om naar buiten te gaan, zeker nu de lente er binnenkort(hoop ik) aankomt :) :D

Is het bij jou goed gekomen?

Edit: door ontroering van zoveel liefs en tranen in mijn ogen, hen ik niet gezien dat ik ‘goed’ vergeten erbij te schrijven :-*
Laatst gewijzigd door Radja op ma 19 feb 2018, 23:00, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door