Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Radja
#3324541
Woensdag de 13e zijn Peter en ik naar onze vrienden met het vliegtuig naar Spanje vertrokken. Zij wonen in een dorpje in de buurt van Murcia, Cartagena. Echt waanzinnig mooi met de prachtigste bergen om hun heen. Laat in de avond kwamen we aan. De volgende dag hebben wij met ons tweetjes Cartagene ontdekt, erg mooie havenstad.
Vrijdagochtend vroeg opgestaan, mijn vriendin en ik zouden met haar wandelvrienden een 4 uur lange wandeling doen, door de bergen, over het strand en echt wat een omgeving,prachtig! Er zaten behoorlijk wat beklimmingen en afdalingen in en bij voor mij de laatste daling ging het mis! Ik voelde een steentje onder mijn hak wegglijden en doordat ik mij verzette tegen het achterover vallen, is het been doordat mijn spitsvoet bleef steken, bij de onderkant van het scheenbeen compleet doormidden gebroken. Ik hoor het geluid nog steeds :'( En wat ik zag was echt gruwelijk :'( :'( :'( Het bot stak eruit en er stroomde veel bloed uit! En mijn enkel hing te bungelen. Gelukkig waren er mensen met verstand van zaken bij, 1 heeft een uur mijn been hoog gehouden en 1 heeft een doek tegen de wond gehouden en ook een Spanjaard die de hulptroepen kon bellen. Kwart over 11 gebeurde het en de traumahelicopter, brandweer, ambulance en polite waren er een uur later en na verzorging ter plekke, werd ik naar het ziekenhuis in Cartagena gevlogen. Open beenbreuk, netjes gebroken. Dus ik zou niet direct worden geopereerd. Hun eerste zorg was eventuele bot/been infectie, omdat het bot langdurig naar buiten heeft gestoken. Ze hebben een drain geplaatst en de wond dicht geniet en dat alles zonder verdoving :'(
Laat in de avond werd ik naar een afdeling verplaatst, waar ik tot woensdagmiddag half 2 aan het infuus heb gelegen met AB en morfine en glucose.
Ik mag mij in Nederland laten opereren. Dat doe ik ook, want ik reageer nog al raar op verdovingen. En het is mijn 'verkeerde' been wat gebroken is en dat is voor mij in het spaans niet uit te leggen en zei spreken gebrekkig engels.
Stoelen in het vliegtuig bijgeboekt en 12 uur (half2)later lag ik in een bed, die mijn oudste zoon en zijn vriendin alvast in de woonkamer hadden gezet. Ik mag niet direct worden opgenomen ivm met het MRSA bacterie! Dus gisteren zijn er swaps genomen, moest eigenlijk ook van de wond, maar het zit prachtig in gepakt met een gipsspalk tot aan mijn lies, dat er inoverleg met het ziekenhuis dat mijn been goddank niet werd uitgepakt. Dat is een ramp, zoveel pijn :'( Het moet 4 dagen op kweek staan, maar omdat de kerst ertussen zit, krijgt mijn HA woensdag pas de uitslag. Dus ik ben gelukkig thuis met kerst :)
Laatst gewijzigd door Radja op do 14 jun 2018, 23:31, 5 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#3324544
Radja schreef:Woensdag de 13e zijn Peter en ik naar onze vrienden met het vliegtuig naar Spanje vertrokken. Zij wonen in een dorpje in de buurt van Murcia, Cartagena. Echt waanzinnig mooi met de prachtigste bergen om hun heen. Laat in de avond kwamen we aan. De volgende dag hebben wij met ons tweetjes Cartagene ontdekt, erg mooie havenstad.
Vrijdagochtend vroeg opgestaan, mijn vriendin en ik zouden met haar wandelvrienden een 4 uur lange wandeling doen, door de bergen, over het strand en echt wat een omgeving,prachtig! Er zaten behoorlijk wat beklimmingen en afdalingen in en bij voor mij de laatste daling ging het mis! Ik voelde een steentje onder mijn hak wegglijden en doordat ik mij verzette tegen het achterover vallen, is het been doordat mijn spitsvoet bleef steken, bij de onderkant van het scheenbeen compleet doormidden gebroken. Ik hoor het geluid nog steeds :'( En wat ik zag was echt gruwelijk :'( :'( :'( Het bot stak eruit en er stroomde veel bloed uit! En mijn enkel hing te bungelen. Gelukkig waren er mensen met verstand van zaken bij, 1 heeft een uur mijn been hoog gehouden en 1 heeft een doek tegen de wond gehouden en ook een Spanjaard die de hulptroepen kon bellen. Kwart over 11 gebeurde het en de traumahelicopter, brandweer, ambulance en polite waren er een uur later en na verzorging ter plekke, werd ik naar het ziekenhuis in Cartagena gevlogen. Open beenbreuk, netjes gebroken. Dus ik zou niet direct worden geopereerd. Hun eerste zorg was eventuele bot/been infectie, omdat het bot langdurig naar buiten heeft gestoken. Ze hebben een drain geplaatst en de wond dicht geniet en dat alles zonder verdoving :'(
Laat in de avond werd ik naar een afdeling verplaatst, waar ik tot woensdagmiddag half 2 aan het infuus heb gelegen met AB en morfine en glucose.
Ik mag mij in Nederland laten opereren. Dat doe ik ook, want ik reageer nog al raar op verdovingen. En het is mijn 'verkeerde' been wat gebroken is en dat is voor mij in het spaans niet uit te leggen en zei spreken gebrekkig engels.
Stoelen in het vliegtuig bijgeboekt en 12 uur (half2)later lag ik in een bed, die mijn oudste zoon en zijn vriendin alvast in de woonkamer hadden gezet. Ik mag niet direct worden opgenomen ivm met het MRSA bacterie! Dus gisteren zijn er swaps genomen, moest eigenlijk ook van de wond, maar het zit prachtig in gepakt met een gipsspalk tot aan mijn lies, dat er inoverleg met het ziekenhuis dat mijn been goddank niet werd uitgepakt. Dat is een ramp, zoveel pijn :'( Het moet 4 dagen op kweek staan, maar omdat de kerst ertussen zit, krijgt mijn HA woensdag pas de uitslag. Dus ik ben gelukkig thuis met kerst :)
OMG :o :o :o :o :-X :-X :-X :-X :-X :'( :'( :'( :'(

Je verteld zo beeldend dat ik het knappen van het bot gewoon hoor :-X

Ach gossie, arme jij. Wat een narigheid :'(

Hoeveel pijn heb je nu op dit moment? Maar je gaat dus met gebroken been naar huis en dan na de kerst de operatie?? Waarom die test op MRSA? Omdat je uit Spanje komt?

Ach jeetje... Nou lieve Radja, wat een drama, horror vakantie-met-recht en ik wens je ontzettend veel sterkte :-*
Gebruikersavatar
Door KarenH
#3324545
Poe, wat een verhaal. Vreselijk zeg.
Rillingen lopen over mijn rug bij het lezen van bot dat uit je been steekt, brrrrr.
Veel sterkte en beterschap.
Gebruikersavatar
Door Radja
#3324549
Lizzy schreef:
OMG :o :o :o :o :-X :-X :-X :-X :-X :'( :'( :'( :'(

Je verteld zo beeldend dat ik het knappen van het bot gewoon hoor :-X

Ach gossie, arme jij. Wat een narigheid :'(

Hoeveel pijn heb je nu op dit moment? Maar je gaat dus met gebroken been naar huis en dan na de kerst de operatie?? Waarom die test op MRSA? Omdat je uit Spanje komt?

Ach jeetje... Nou lieve Radja, wat een drama, horror vakantie-met-recht en ik wens je ontzettend veel sterkte :-*
MRSA(ziekenhuisbacterie)moet omdat ik 5 dagen in het ziekenhuis heb gelegen.
Ik zit natuurlijk onder de zware pijnstilling, maar op de schaal van 0-10 varieert de pijn tussen een 7 en een 11.

De arts in Cartagen, universiteits ziekenhuis, vertelde dat de breuk ook over bijv 3weken geopereerd kan worden.

Ik vind dit het ergste voor mijn lieve, fantastische man! Al 2,5 elke dag heen en weer reizen tussen Deventer en Leiden en dan in zijn spaarzame vrije uren ook nog onze beneden verdieping verbouwen. We waren zo aan vakantie toe en Peter vooral.
Zonder hem had ik dit niet kunnen redden, hij kent door mijn verleden,distrofisch been en voet, mijn lichaam het beste.
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3324550
Oooh dat is met recht een horrorvakantie!
Jeetje wat zul je een pijn hebben en gehad.
Maar wat fijn dat we mensen bij waren die wisten wat ze moesten doen, dat was dus het spreekwoordelijke geluk bij een ongeluk.

Veel sterkte komende tijd en voorspoedig herstel.
Door Cathelijn
#3324552
Wat een nachtmerrie, heftig zeg! En dan nog zo'n operatie in het verschiet. Heel veel sterkte en beterschap gewenst :-*
Gebruikersavatar
Door Radja
#3324579
Siberienne schreef:Radje, ik heb je PB gestuurd over de MRSA, kijk even.

Jeetje wat een pijn en wat een ellende, heel veel sterkte!

Jij bent een schat! :-*
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3324580
Pfff, wat verschrikkelijk Radja... Heel veel sterkte gewenst!!
Hopelijk komt het snel goed.. En de mrsa is meestal bijzaak, als het echt nodig was, hadden ze je evt op gesloten afdeling op kunnen nemen..

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Radja
#3324585
Fenixjuh schreef:Pfff, wat verschrikkelijk Radja... Heel veel sterkte gewenst!!
Hopelijk komt het snel goed.. En de mrsa is meestal bijzaak, als het echt nodig was, hadden ze je evt op gesloten afdeling op kunnen nemen..

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
Klopt, dan had ik 3 dagen in quarantaine moeten zitten en wat iemand Peter heeft verteld(in Spanje) zou dat Arnhem zijn geworden, daar wordt iedereen naar toe die in quarantaine moet. Het kan zijn dat zij de klok heeft horen luiden......... maar ik wilde ook dolgraag naar Coco en gewoon even thuis zijn

Die 3 dagen nog niet geoperen, had sowieso gemoeten. Ik heb 5 dagen aan zware AB infuus gelegen en daarna moest ik 3 dagen wachten of er na de AB alsnog een bot/wondontsteking zou ontstaan.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3324586
Hmm, dan ben je thuis altijd beter af :)
Hopelijk kom je de kerst door zonder veel pijn (evt eens je huisarts bellen voor spoedrecept morfine/pijnstilling) en omringd door familie. Die operatie komt dan vanzelf wel ;)

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
Door Siberienne
#3324588
Radja schreef:Klopt, dan had ik 3 dagen in quarantaine moeten zitten en wat iemand Peter heeft verteld(in Spanje) zou dat Arnhem zijn geworden, daar wordt iedereen naar toe die in quarantaine moet. Het kan zijn dat zij de klok heeft horen luiden......... maar ik wilde ook dolgraag naar Coco en gewoon even thuis zijn

Die 3 dagen nog niet geoperen, had sowieso gemoeten. Ik heb 5 dagen aan zware AB infuus gelegen en daarna moest ik 3 dagen wachten of er na de AB alsnog een bot/wondontsteking zou ontstaan.
Voordat er misverstanden ontstaan ;) elk ziekenhuis kan iemand in MRSA isolatie opnemen, hooguit kan er een beddenprobleem zijn (lees ziekenhuis is vol) waardoor tijdelijk een opname in een ander ziekenhuis in de regio nodig is.
De meeste ziekenhuizen hebben voor patiënten die opgenomen zijn een snelle test in huis; is die negatief (meestal binnen 1-2 dagen bekend) kunnen de maatregelen opgeheven worden, is de snelle test positief, dan volgt er een kweek om uit te sluiten of het echt MRSA is (de snelle testen kunnen fout positief zijn)

In Utrecht is het calamiteiten hospitaal, als er een heleboel mensen na een ramp in isolatie moeten, kan dat daar. Dat gebeurt in hoge uitzondering. Ik geloof dat het bv bij de ramp met de Boeing in Pharo is gebeurd, recente zaken kan ik me eigenlijk niet herinneren.

En ik snap dat even thuis willen zijn hoor! Hou je taai en nogmaals sterkte.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door