Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Radja
#3326464
Ik ben weer thuis :D

Bij de chirurg was de kuitbeenbreuk wel bekend, ze gingen er denk ik vanuit dat ook wij dat al wisten! Ik heb in Spanje geen röntgenfoto’s van mijn been gezien en zij hebben het ook niet verteld! Maar volgens hen was het ook een ‘mooie’ breuk en dat werd hier direct tegengesproken!

Omdat er in mijn scheenbeen nu een pin zit, dient dat direct als spalk voor mijn kuitbeen, plus 6 weken niet belasten. Dan moet het vanzelf weer goed komen!
Gebruikersavatar
Door Radja
#3326550
Ik heb nog behoorlijk veel pijn! Maar op tijd de medicijnen nemen, is het dragelijk. En nu ik ook met krukken loop en mijn been moet hangen, pfffff dat is echt vreselijk, maar na een minuutje ook weer dragelijk.

Volgende week moet ik naar de neuroloog, hij had vandaag geen tijd, om naar mijn heupen te laten kijken. Beide heupen voelen doof aan en als ik op 1 plek druk voel ik een stekende, brandende pijnscheuten. Was in Spanje al, maar ik dacht dat ze mij verkeerd hadden geraakt met een injectie geven ofzo :-\ het was gelukkig geen reden om mij in het ziekenhuis te houden.
#3326559
Zo zeg "even" bijlezen op BP en dan dit alles lezen. Hopelijk heb je een voorspoedig herstel en komen er geen rare dingen meer bij.

Pfff als je het zo leest is de zorg in NL toch best goed (ook al gaat hier natuurlijk ook wel eens wat mis).
Gebruikersavatar
Door Radja
#3326562
Eef+doggies schreef:Welkom thuis!

Wat raar, dat dove gevoel.. Hopelijk trekt het gauw weer weg.
Beterschap :-* :-*
Heb dat al 3 weken(in Spanje) wanneer ik mijn onderbroek uit moest trekken, dus over die heupen ging, kon ik het wel uitschreeuwen van de pijn! Deed ik niet! Ik kan moeilijk pijn uiten! Mijn jongste zoon keek mij ook vreemd aan toen ik hem vertelde dat ik het hele ziekenhuis bij elkaar schreeuwde wanneer zij daar in Spanje mijn wonden gingen verschonen en toen ze zonder de verdoving mijn been hebben dicht geniet!

Ik krijg de val en de behandelingen in het Spaanse ziekenhuis niet uit mijn hoofd! Zodra ik overdag even probeer te slapen, blijft alles zich herhalen, een film die op rewind staat! Hoop dat jullie snappen wat ik bedoel! Heb nu behoorlijk wat morfine in mijn lijf ;D
#3326582
Oh Radja, ik kan me goed voorstellen dat dit door je hoofd blijft spoken, vooral omdat de fysieke pijn ook nog niet over is.

Heftig hoor, wat er gebeurd is.

Misschien helpt van je af schrijven ook? En er veel over praten, ook over wat je voelde toen het gebeurde (dus niet alleen de feiten zeg maar)

En anders hulp van een psychologe? Ik las een keer een heel interessant boek over trauma en trauma verwerking, er zijn veel dingen die kunnen helpen. Sommige mensen hebben veel baat bij gezamenlijk zingen bijvoorbeeld. Of ademoefeningen. Er zijn verschillende manieren om de gebeurtenis uit het herbeleven te halen (waarbij je steeds het gevoel hebt dat het nog steeds gebeurt) naar ‘iets wat je overkomen is’.

Het boek was van Bessel van der Kolk, is nogal een dikke pil en niet echt gezellig leesvoer (hij beschrijft veel gruwelijke dingen die mensen overkomen) , dit boek schijnt ook goed te zijn en hulp te bieden; https://www.bol.com/nl/p/de-tijger-ontw ... _role%3Din
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door