Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Radja
#3334990
src_esther schreef:Oh, shit. Dat gaat niet goed met die botten... :-\

Wat wil jij, weer opereren of niet? En heb je dat ook aangegeven bij de chirurg?
Opereren dat wil ik liever niet, omdat het niet ten goede komt van mijn been, dat heb ik aangegeven, maar als het echt niet anders kan, bijv dat de schroeven door de scheefgroei losgaan, afbreken of wat dan ook, dan moet het en ga ik voor de plaat! Maar ik ben net door hem gebeld en ook zijn collega's zeggen dat er niet geopereerd mag worden "afblijven van dat been!" Dus gelukkig geen operatie! Maandag krijg ik een brace aangemeten en volgende maand terug voor controle.
Door Lizzy
#3335007
Allemachtig zeg, wat een enorme gevolgen :-X :-X :-X . Ik vind het zo zielig voor je :'( :-* . Dus nu die brace en dan maar weer verder afzien tot de volgende controle?

Heeeeeeeeeeeeeeeeeel veel sterkte :-* :-* :-* :-*
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3335024
Hè bah wat een afschuwelijke toestand.... :-X Heel veel sterkte ermee, helaas ben ik nog niet in staat geweest om bij je te komen maar het blijft op mijn wenslijstje. :-*
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3335063
Wat zul jij een pijn hebben! Niet opereren die keuze begrijp ik heel goed! Met dystrofie is dat verre van prettig!
Ik hoop dat de fysio helpt; een oefening die ik echt vreselijk vond maar heel goed hielp bij mij was dagelijks met je voet over een lege fles rollen (in het begin) later moest ik zo’n hondenbal met stekels kopen en daar over heen rollen. Dat maakte wel dat de pijnprikkel minder werd, en mijn ervaring is dat ala de pijn minder wordt de zwelling ook afneemt.
En genezing duurt ook langer bij dystrofie he, ik heb destijds 3/4 jaar later een MRI gehad waarbij bleek dat het merg van mijn hakbot nog steeds opgezet was.
Ik hoop in elk geval voor je dat de brace helpt bij het recht groeien.
Gebruikersavatar
Door Radja
#3335106
Jullie zijn lieverds :-* het doet echt goed om steeds weer die lieve reacties te lezen :-*

Constance, dank je voor de tip, ik was die oefening helemaal vergeten :-*
Door Aprilsnow
#3336219
Radja schreef:Aprilsnow, Hoe gaat het met jouw vriend?
Eigenlijk best goed. Hij is bezig met massage om het been soepel te houden en het vocht wat te reguleren. Heeft er nog wel een jichtaanval bij gehad. Dat was even wat lastiger maar ook dat is weer onder controle.
Woensdag weer foto's maken en dan weten we of er al kalkafzetting is zodat hij het been mag gaan belasten.

Lief dat je er naar vraagt. Late reactie van mij maar het is wat druk geweest dus ben wat achterstand hier op BP aan het inhalen.
Gebruikersavatar
Door Radja
#3343456
Even een update. Het is alweer een tijd geleden dat ik een update heb gegeven of überhaupt heb gereageerd op een topic. Ik kan Daantje de schuld geven ;) ,zij heeft mij haar fantastische fietsstep uitgeleend, die ik anderhalve week heb gebruikt, toen had ik mijn eigen Sitgo en echt.....ik heb er al 400km(vanaf 02-04-18) mee gestept :D waardoor ik heeeeeel veel op pad was, boodschapjes, visite, ziekenhuisbezoeken, enz..... en daarna gewoonweg te uitgeput was om iets te doen, maar ik was/ben enorm voldaan :D
Iedereen die jarig is geweest of een pup (erbij) hebben of iets geweldigs hebben ervaren... alsnog gefeliciteerd en alle nare ervaringen, ik heb wel meegeleefd, maar de puf niet om ergens op te reageren!

Ik heb inmiddels een aangepaste brace, waardoor ik mijn been weer kan belasten en de aangroei van bot hopelijk wordt bevorderd! Dat was bij de laatste foto nog niet waarneembaar(2maanden geleden)
3FC4A553-09AC-44AB-973B-66E899495D4F.jpeg
3FC4A553-09AC-44AB-973B-66E899495D4F.jpeg (1.56 MiB) 1871 keer bekeken

Verder is mijn been helaas een ‘zielig pootje’ ik kan fysio oefeningen doen wat ik wil, maar geen verbeteringen!

Intussen is er ook een dexascan gemaakt waaruit blijkt dat ik in de heupen osteoporose heb! Daar slik ik nu medicijnen voor.

12 juni worden er weer nieuwe röntgenfoto’s gemaakt en ik hoop van harte dat er nu wel verbeteringen te zien zijn!
Bijlagen
B9BFAF50-4251-4194-B6D1-3BA847321A1B.jpeg
B9BFAF50-4251-4194-B6D1-3BA847321A1B.jpeg (1.57 MiB) 1871 keer bekeken
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door