Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3324128
Leuk! Barfende puppie. Altijd heerlijk.
Laat de foto's maar komen. :biggrin2:

Mag ik wel een tip.geven? Ik heb de indruk op de foto dat het nogal kaal is. Als je beginner bent is dat natuurlijk moeilijk in te schatten, maar het is niet de bedoeling dat er ( buiten de kam evt) echt kale stukken op zitten. Er mag op de rug vb echt wel een dikke laag vlees op liggen ;)
Dat knaagt ook een stuk aangenamer, mooi bevleesd, en is aangenamer in de keel en maag.
Rugstukken zijn vaak mooier bevleesd dan hele karkassen.
Gebruikersavatar
Door devillovesangel
#3324161
pearlsofpassion schreef:
Mag ik wel een tip.geven? Ik heb de indruk op de foto dat het nogal kaal is. Als je beginner bent is dat natuurlijk moeilijk in te schatten, maar het is niet de bedoeling dat er ( buiten de kam evt) echt kale stukken op zitten. Er mag op de rug vb echt wel een dikke laag vlees op liggen ;)
Dat knaagt ook een stuk aangenamer, mooi bevleesd, en is aangenamer in de keel en maag.
Rugstukken zijn vaak mooier bevleesd dan hele karkassen.
Deze was inderdaad wat kaler dan de de andere 2 die hij ook nog heeft gehad. Maar een hele dikke laag vlees zat er nu ook weer niet op die andere stukken. Hij heeft wel bij iedere maaltijd ook spiervlees gehad, dus hopelijk heeft dat er dan voor gezorgd dat het niet te zwaar op de maag heeft gelegen.
Maar ik dacht inderdaad dat dit zo hoorde, was de eerste keer dat Ik ze bestelde. Ik zal de volgende x rugstukken bestellen :) En geldt dit voor alles karkassen? Of zijn alleen kip karkassen kaler?
Door Anne in Zweden
#3324163
Oooow, wat een lekkere druif! :smitten:

Mijn ervaring is dat echt goed bevleesde karkassen bijna niet meer verkrijgbaar zijn; de uitbeners zijn blijkbaar een stuk vaardiger geworden... Maar met wat extra spiervlees komt dat in de maag allemaal wel weer goed.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3324171
Ik vermoed dat dat voor alle dieren geldt. Maar de kipjes zijn wel het vaakst kaal.
Vroeger kon ik ook geen bevleesde parelhoen vinden, maar tegenwoordig heb ik die ook. Kwestie van geluk hebben... Eendenkarkas voer ik niet en mn fazant is net voldoende naar mijn mening. Ik heb natuurlijk wel katten en dan is kaal echt wel een probleem.
Konijn heb je wel vaker mooie stukken, daar mag je echt geen genoegen nemen met iets waar je langs buiten de ribben ziet blootliggen ( tenzij je het gratis krijgt :P )
Haas is dan weer vaak kaler.
Door Anne in Zweden
#3324172
pearlsofpassion schreef:Ik vermoed dat dat voor alle dieren geldt. Maar de kipjes zijn wel het vaakst kaal.
Vroeger kon ik ook geen bevleesde parelhoen vinden, maar tegenwoordig heb ik die ook. Kwestie van geluk hebben... Eendenkarkas voer ik niet en mn fazant is net voldoende naar mijn mening. Ik heb natuurlijk wel katten en dan is kaal echt wel een probleem.
Konijn heb je wel vaker mooie stukken, daar mag je echt geen genoegen nemen met iets waar je langs buiten de ribben ziet blootliggen ( tenzij je het gratis krijgt :P )
Haas is dan weer vaak kaler.
Grappig, bij mij is de eendkarkas juist weer goed bevleesd. :D Bij parelhoen hebben ze vaak alleen nog een lel vet en vel aan het karkas laten zitten, die ik altijd afsnijd en aan de lokale vos voer. Konijn is inderdaad nog vaak wel mooi.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3324177
Anne in Zweden schreef:Grappig, bij mij is de eendkarkas juist weer goed bevleesd. :D Bij parelhoen hebben ze vaak alleen nog een lel vet en vel aan het karkas laten zitten, die ik altijd afsnijd en aan de lokale vos voer. Konijn is inderdaad nog vaak wel mooi.
Eend weet ik.dus niet, want koop ik niet. Te hard voor mijn katjes, die krijgen eendennek. ;)
Parelhoen heb ik nu veel geluk mee, vroeger voerde ik het gewoon niet omdat er nauwelijks vlees aan hing...
Gebruikersavatar
Door devillovesangel
#3324193
Ik heb nu nog kwartel, eend, kip en parelhoen in de vriezer liggen. Omdat het bevroren is kan ik niet zo heel goed zien of ze goed bevleesd zijn( en ik er ook nog niet zoveel verstand van heb natuurlijk) Hij krijgt nu alleen nog op de zondagen barf, dus het volgende fotomomentje duurt nog een aantal dagen :biggrin2:
Door hannabelgje
#3324215
pearlsofpassion schreef:
Eend weet ik.dus niet, want koop ik niet. Te hard voor mijn katjes, die krijgen eendennek. ;)
Parelhoen heb ik nu veel geluk mee, vroeger voerde ik het gewoon niet omdat er nauwelijks vlees aan hing...
Grappig de eendkarkassen kunnen mijn katten prima verteren en als ze eendennekken krijgen kotsen ze stukjes bot uit. Die krijgen ze dus niet meer.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door