Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door kira
#3323681
Gefeliciteerd.

Wij doen met onze gehandicapte dame detectie.
Ook op drie poten lukt dat en per les kijken we naar wat kan en niet kan. Ook met een dag training passen we haar zoek acties aan, ruimte niet hoog en niet laag geen barrières etc. Ik zou graag appel lopen maar dat is veel te belastend (zowel houding wisselen als het volgen we lopen helaas al weer tijden max twee maal daags 20 minuten)
Door hannabelgje
#3323704
Hoopers gebruiken ze bij ons nou net voor honden met blessures. Je kunt de parcours zo aanpassen dat ze niet scherp hoeven te draaien. Je hebt dat allemaal zelf in de hand. En we hebben ook honden in de groep die vanwege hun leeftijd en kwalen heel kalm en rustig een parcours lopen. Prachtig op te zien.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door Lizzy
#3323711
Cindy de Wolf schreef:Quinty was als jong pupje te rustig, vertoonde nul normaal puppengedrag en met 11 weken zag ik haar ook wat onregelmatig lopen, schouderaanrakingen deden en doen zeer. Met 4,5 maanden foto's laten maken, voetjes stonden raar naar buiten, verdacht van radius curves syndroom maar klopte niet helemaal. Heupen goed, ellenbogen niet, zeker de linker maar toen nog niet overduidelijk ED, hoop was nog groeipijn. Uiteindelijk met 7 maanden nieuwe foto's laten maken en ook aangekaart dat ze zo slecht geneest bij een wondje. Toen kwam er wel overduidelijk ED-LPC uit. Laten opereren, is helaas uit het niets en echt uit het niets (stond ernaast) opgesprongen tijdens operatie dus op hoop van zegen. 10 weken later nog steeds een manke hond. Opnieuw open gemaakt, opnieuw botstukjes eruit. Inmiddels ook 3 keer bloedafname waaruit bleek dat de waardes die zorgen voor herstel e.d. ver onder de maat liggen, ook bleek haar laatste ruggenwervel niet/nauwelijks aangelegd te zijn. Het beeld wat ze liet zien was sukkel achter baas aan, speelt niet, gaat om haverklap liggen. Nou ja nu is ze dus 2 1/4 en inmiddels is het hanteerbaar met maximale doses metacam oid, glucobest, CBD olie deed niet veel, copaiba olie ook niet. Fysio geen verschil evenzo osteopathie. Ze kan nu 1,5-2 uur "wandelen",speelt zelden en gaat nog steeds veel liggen maar wil heel graag werken dus we schipperen maar tussen van alles. Schouder blijft gevoelig/pijnlijk. Op de foto is niets te zien en ik ben nu zo ver dat ik niet verder ga laten zoeken. Haar vertrouwen in mensen neemt niet echt toe als mensen haar continu maar zeer doen.
Wat bedoel je met wandelen tussen quotes?

En verder is het wel een knap hondje zeg!!
Door Cindy de Wolf
#3323717
Lizzy schreef:Wat bedoel je met wandelen tussen quotes?

En verder is het wel een knap hondje zeg!!
In normaal terrein zoals in Delft sjokt ze achter de groep aan alsof ze 14 is. Gaat zodra er even stil gestaan wordt meestal liggen. In ruig terrein lopen zoals we dat met Misty/Jesse vroeger deden zo van eigenlijk is er geen pad maar a la dan maken we er 1... dat gaat hem dus niet worden met haar. In het begin wil er een klein sprintje uitkomen maar meestal is het sjokken. Spelen/rennen/oren kapot, terrein verkennen zo in van wow allemaal nieuwe geurtjes zal ze zelden doen. En soms steekt dat. Als ik dan kijk naar Amy van mijn ouders die is 4 maanden jonger die rent en vliegt en ontdekt en geniet. Daar twijfel ik bij haar weleens aan. Het is iig geen gedrag wat hoort bij een hond van 2 1/4.
Door Lizzy
#3323718
Cindy de Wolf schreef:In normaal terrein zoals in Delft sjokt ze achter de groep aan alsof ze 14 is. Gaat zodra er even stil gestaan wordt meestal liggen. In ruig terrein lopen zoals we dat met Misty/Jesse vroeger deden zo van eigenlijk is er geen pad maar a la dan maken we er 1... dat gaat hem dus niet worden met haar. In het begin wil er een klein sprintje uitkomen maar meestal is het sjokken. Spelen/rennen/oren kapot, terrein verkennen zo in van wow allemaal nieuwe geurtjes zal ze zelden doen. En soms steekt dat. Als ik dan kijk naar Amy van mijn ouders die is 4 maanden jonger die rent en vliegt en ontdekt en geniet. Daar twijfel ik bij haar weleens aan. Het is iig geen gedrag wat hoort bij een hond van 2 1/4.
Jeetje mina Cindy, wat verschrikkelijk zielig voor Quinty :'( :'( :'( . Heb je ondanks alles nog wel het gevoel dat zij blij is met haar leventje?
Door Cindy de Wolf
#3323719
Lizzy schreef:Jeetje mina Cindy, wat verschrikkelijk zielig voor Quinty :'( :'( :'( . Heb je ondanks alles nog wel het gevoel dat zij blij is met haar leventje?
Ja zeker wel, ze weet ook niet beter natuurlijk. En ze is gek op werkjes dus zo stapelt ze elke ochtend en avond de voerbakken voor me op elkaar, haalt deze dan ook zelf uit de standaarden. Ze trekt handshoenen en sokken voor je uit. Pakt alles op wat je laat vallen tot een knoop/veertje/laptop/sneeuwkettingen! aan toe. Ze mag alle borden, mokken, bekers en bestek naar de keuken brengen. Haalt de vaatwasser voor je leeg, kan de was naar de wasmachine brengen. (ben je wel even bezig) Desalniettemin blijft het voor iedereen en voor Quinty in het bijzonder waardeloos want echt er zit best veel in die hond, ze zou op veel vlakken leuk mee kunnen draaien maar helaas dan loop ik haar willens en wetens echt kapot. Nu zal ze ook niet heel oud worden want vanaf 9 weken al pijnstillers :'(
Door Lizzy
#3323720
Cindy de Wolf schreef:Ja zeker wel, ze weet ook niet beter natuurlijk. En ze is gek op werkjes dus zo stapelt ze elke ochtend en avond de voerbakken voor me op elkaar, haalt deze dan ook zelf uit de standaarden. Ze trekt handshoenen en sokken voor je uit. Pakt alles op wat je laat vallen tot een knoop/veertje/laptop/sneeuwkettingen! aan toe. Ze mag alle borden, mokken, bekers en bestek naar de keuken brengen. Haalt de vaatwasser voor je leeg, kan de was naar de wasmachine brengen. (ben je wel even bezig) Desalniettemin blijft het voor iedereen en voor Quinty in het bijzonder waardeloos want echt er zit best veel in die hond, ze zou op veel vlakken leuk mee kunnen draaien maar helaas dan loop ik haar willens en wetens echt kapot. Nu zal ze ook niet heel oud worden want vanaf 9 weken al pijnstillers :'(
Jeetje, wat kan ze en doet ze een hoop :o ! Wow, echt bijzonder!!! En als ze het naar d'r zin heeft......... Dan is dit toch geweldig??! Waarom vind je het dan toch waardeloos voor Quinty? Zo te lezen heeft ze een hoop lol in haar leven? Ze weet natuurlijk verder ook niet dat ze leuk mee zou kunnen draaien/wat ze mist, toch?!
Door Cindy de Wolf
#3323721
Lizzy schreef:Jeetje, wat kan ze en doet ze een hoop :o ! Wow, echt bijzonder!!! En als ze het naar d'r zin heeft......... Dan is dit toch geweldig??! Waarom vind je het dan toch waardeloos voor Quinty? Zo te lezen heeft ze een hoop lol in haar leven? Ze weet natuurlijk verder ook niet dat ze leuk mee zou kunnen draaien/wat ze mist, toch?!
En dit is eigenlijk allemaal wat ze zich zelf aangeleerd heeft, het apporteren/werkjes zit heeeeeeeeeel diep in de genen. Ik heb het alleen maar bijgestuurd. Ik heb nog niets met haar kunnen doen waardoor ze echt uitgedaagd is heb ik het gevoel.
Je ziet het met name als de jonge honden Amy/Revy een renspel doen dat ze eigenlijk wel mee wilt doen maar na 2 rondjes plof liggen. Ook op de cursus waren er 2 honden een chodsky pes en een medium doodle waar ze een klik mee had. Spelen poging tot meedoen, nee toch maar niet. En wetende hoe gek ze is op apporteren, het uitdagen daarin zoals met jacht/apporteersport kan gewoon niet, hoge waterkanten op, riet, omgeploegde velden afzoeken, dat gaat dus echt niet. Dus vandaar dat ik zeg het is schipperen. Waardeloos is het omdat ze al als pupje met pijn door het leven gaat. Ze is stikgevoelig voor van alles en nog wat, dus vaak oorontstekingen dus pijn, vaak rare rode smetplekken op haar huid, zeker ook seizoensgebonden.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3323726
Los van al de kwaaltjes in je laatste zin, had ze eigenlijk best een goede hulphond kunnen zijn. Handicaptenhulphond of epilepsiehond od.
Een tante van mij zat in een rolstoel en had zo'n hond. Soms reed die gewoon op haar voeten mee, dus dan zou ze ook niet zoveel afstand moeten afleggen... Moet ze wel zelf op de voeten kunnen klimmen...
Door Lizzy
#3323731
Cindy de Wolf schreef:En dit is eigenlijk allemaal wat ze zich zelf aangeleerd heeft, het apporteren/werkjes zit heeeeeeeeeel diep in de genen. Ik heb het alleen maar bijgestuurd. Ik heb nog niets met haar kunnen doen waardoor ze echt uitgedaagd is heb ik het gevoel.
Je ziet het met name als de jonge honden Amy/Revy een renspel doen dat ze eigenlijk wel mee wilt doen maar na 2 rondjes plof liggen. Ook op de cursus waren er 2 honden een chodsky pes en een medium doodle waar ze een klik mee had. Spelen poging tot meedoen, nee toch maar niet. En wetende hoe gek ze is op apporteren, het uitdagen daarin zoals met jacht/apporteersport kan gewoon niet, hoge waterkanten op, riet, omgeploegde velden afzoeken, dat gaat dus echt niet. Dus vandaar dat ik zeg het is schipperen. Waardeloos is het omdat ze al als pupje met pijn door het leven gaat. Ze is stikgevoelig voor van alles en nog wat, dus vaak oorontstekingen dus pijn, vaak rare rode smetplekken op haar huid, zeker ook seizoensgebonden.
Ja OK, nu snap ik wat je bedoelt. Ze wil veel meer dan ze kan. Ach wat sneu :'( . Arm ding :'(
Ze wordt bij jou natuurlijk ook best "uitgedaagd" door de andere honden.... Moeilijk hoor, dit!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door