Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Cindy de Wolf
#3323261
Zoals het gros van jullie weet is Quinty niet goed. Ondanks diverse operaties heb ik helaas moeten concluderen dat dit het beste is wat het wordt. En soms frusrtreert dat mateloos. Quinty heeft een enorme will to please waardoor ze zichzelf weleens (en mij) in de weg zit, domweg omdat ze niet kan werken omdat haar lichaam haar in de weg zit. Nu had ik toch besloten om iets van gehoorzaamheid te gaan doen. En zie hier het resultaat.
diploma basis 2 quinty.jpg
diploma basis 2 quinty.jpg (3.37 MiB) 1970 keer bekeken
Cijferlijst basis 2 Quinty.jpg
Cijferlijst basis 2 Quinty.jpg (3.53 MiB) 1970 keer bekeken
Door Cindy de Wolf
#3323326
pike schreef:Wow ze heeft bijna alle punten behaald :D wat een geweldige prestatie. Gefeliciteerd!
Ja dat klopt, hadden 1 a 2 punten meer kunnen zijn met volgen. Ze loopt altijd rechts omdat links lopen zeer doet voor haar maar hier moest ze stukjes links en rechts lopen. Dus aan het begin van de cursus sprong ze elke keer terug naar rechts en aan het eind na wat training had ik haar eindelijk links. En toen ze rechts moest volgen op het examen sprong ze dus nu naar links :biggrin2: :biggrin2: Ze wil heel graag goed doen.
Doranto schreef:Jee wat een punten zeg! Ze moet het vast heel leuk vinden om te doen. Ga je er nog mee door?
En dan te bedenken dat ik over de hele cursus hooguit 1 uur echt getraind heb in mijn vrije tijd...er zit zo'n drive in die hond maar haar lichaam zit haar echt in de weg :-[ Wat had ze in haar mars gehad als ze gewoon gezond was geweest....voor nu start ik met GG recreanten. Als ze dat net zo leuk blijft vinden ga ik misschien in april/mei een poging wagen voor obedience beginners.
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3323332
Wow, wat een fantastische score!!! :notworthy:

:groupwave2: :groupwave2:

Ik wat niet wat ze lichamelijk heeft, misschien is sorteren een leuke optie voor haar?
Toen mijn werkhond niet meer kon werken i.v.m. rugklachten, is hij met sorteren toch nog super gelukkig geweest.
Kun je ook thuis doen. Plank met gaten waar je lege potjes onder kunt zetten. In elk potje een andere geur en je hond bv leren 1 geur te verwijzen. Mijn hond verwees 'koffie' (gebrek aan drugs, :D ).

Heel veel plezier met Quinty!
Wat geweldig dat ze zó graag wil werken. :-*
Door Cindy de Wolf
#3323336
Border Bandit schreef:Wow, wat een fantastische score!!! :notworthy:

:groupwave2: :groupwave2:

Ik wat niet wat ze lichamelijk heeft, misschien is sorteren een leuke optie voor haar?
Toen mijn werkhond niet meer kon werken i.v.m. rugklachten, is hij met sorteren toch nog super gelukkig geweest.
Kun je ook thuis doen. Plank met gaten waar je lege potjes onder kunt zetten. In elk potje een andere geur en je hond bv leren 1 geur te verwijzen. Mijn hond verwees 'koffie' (gebrek aan drugs, :D ).

Heel veel plezier met Quinty!
Wat geweldig dat ze zó graag wil werken. :-*
Quinty was als jong pupje te rustig, vertoonde nul normaal puppengedrag en met 11 weken zag ik haar ook wat onregelmatig lopen, schouderaanrakingen deden en doen zeer. Met 4,5 maanden foto's laten maken, voetjes stonden raar naar buiten, verdacht van radius curves syndroom maar klopte niet helemaal. Heupen goed, ellenbogen niet, zeker de linker maar toen nog niet overduidelijk ED, hoop was nog groeipijn. Uiteindelijk met 7 maanden nieuwe foto's laten maken en ook aangekaart dat ze zo slecht geneest bij een wondje. Toen kwam er wel overduidelijk ED-LPC uit. Laten opereren, is helaas uit het niets en echt uit het niets (stond ernaast) opgesprongen tijdens operatie dus op hoop van zegen. 10 weken later nog steeds een manke hond. Opnieuw open gemaakt, opnieuw botstukjes eruit. Inmiddels ook 3 keer bloedafname waaruit bleek dat de waardes die zorgen voor herstel e.d. ver onder de maat liggen, ook bleek haar laatste ruggenwervel niet/nauwelijks aangelegd te zijn. Het beeld wat ze liet zien was sukkel achter baas aan, speelt niet, gaat om haverklap liggen. Nou ja nu is ze dus 2 1/4 en inmiddels is het hanteerbaar met maximale doses metacam oid, glucobest, CBD olie deed niet veel, copaiba olie ook niet. Fysio geen verschil evenzo osteopathie. Ze kan nu 1,5-2 uur "wandelen",speelt zelden en gaat nog steeds veel liggen maar wil heel graag werken dus we schipperen maar tussen van alles. Schouder blijft gevoelig/pijnlijk. Op de foto is niets te zien en ik ben nu zo ver dat ik niet verder ga laten zoeken. Haar vertrouwen in mensen neemt niet echt toe als mensen haar continu maar zeer doen.
Door hamada
#3323538
Wat goed! En wat mooi dat jullie toch een optie hebben gevonden voor jullie drive en haar beperkingen. Top :smitten:
Door Eef+Stippels
#3323668
Wauw wat goed!!
Border Bandit schreef: Ik wat niet wat ze lichamelijk heeft, misschien is sorteren een leuke optie voor haar?
Toen mijn werkhond niet meer kon werken i.v.m. rugklachten, is hij met sorteren toch nog super gelukkig geweest.
Kun je ook thuis doen. Plank met gaten waar je lege potjes onder kunt zetten. In elk potje een andere geur en je hond bv leren 1 geur te verwijzen. Mijn hond verwees 'koffie' (gebrek aan drugs, :D ).
Sorteren klinkt mij als een leuke optie!
Door Cindy de Wolf
#3323671
enya13 schreef:even een opmerking; bij officiele obedience wordt alles echt op links volgen gedaan.
Yep weet ik. Heb meerdere honden naar het toenmalige GG3 gebracht.
pearlsofpassion schreef:Kan je dat dan niet aanpassen? Als het voor haar nu pijn doet? Uitzondering aanvragen?
Dat is misschien mogelijk maar ik wil eerst zeker weten of de drive blijft voordat ik dat soort dingen in gang ga zetten.
Inge en Bono schreef:Wauw Cindy O0 :D
Dank je. Ze is en blijft wel super lomp hoor :biggrin2: Ben het nog niet verleerd blijkbaar...
hannabelgje schreef:Is hoopers niks voor haar?

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Nee hoopers is absoluut ongeschikt met al die draaiingen en wendingen en uiteindelijk ook snelheid op haar schouder/ellenboog.
Eef+doggies schreef:Wauw wat goed!!



Sorteren klinkt mij als een leuke optie!
Sorteren/speuren is inderdaad een mogelijkheid die nog open staat. Maar ik moet heel erg uitkijken dat ik haar niet teveel belast. Het is een delicaat lijntje waar we op aan het dansen zijn en aangezien ze pas net 2 is...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door