Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3323252
Pauline schreef:Wij gaan 2 dagen uit eten. 1e naar de Griek, 2e (mijn duidelijke voorkeur) stamppotbuffet in de watermolen van Bels. Bij beide neem ik geen toetje want dat maak ik natuurlijk zelf. PPP's met kaneelijs en slagroom.
Goh, dat is nou ook toevallig! Wij zijn ook dol op stamppotten :P ;D
#3323253
Lizzy schreef:Die BBQ.......... wow!

Maar zijn er net als ik zoveel mensen die nog geen flets idee hebben?

Een beetje;
kerstavond gewoon lekker met een soepje en donker stokbrood met lekkere smeerseltjes er op, zelfgemaakte zalmmousse, indische eiersalade en kruidenboter. En dan nog wat kant en klare dingen als brie.
1e kerstdag zijn wij thuis dus dan wordt het een lekker biefstukje met champignons, stoofpeertjes en nog wat lekkere dingen.
2e kerstdag geen flets idee want dan zijn we in Leiden, je raad het nooit, bij mijn vader kerst aan het vieren.

Dus tweede kerstdag geen idee, maar dat is vast niet wat jij bedoelde.
#3323266
Kerstavond is altijd met de vrienden waarbij we allemaal wat meenemen; ik ben deze keer aan de buurt voor het warme deel; dessert = geregeld, broodjes en anti pasta vooraf en ik heb echt nul idee wat ik moet maken/meenemen...
1e kerstdag is met de schoonfamilie met veel hapjes en vreterij en 2e kerstdag met mijn familie is gourmetten.
#3323301
Lizzy schreef:Die BBQ.......... wow!

Maar zijn er net als ik zoveel mensen die nog geen flets idee hebben?

Hoe kunnen we je helpen dan? Vegan, vegetarisch, thema?? Want aan mijn menu heb jij geen ene moer ;) ;D

Ik vind het zelf ook niet echt creatief overigens, maar goed, voor zolang het duurt doen we mijn schoonma dit plezier. Ik heb wel ooit vegetarisch gekookt met kerst, en zelfs mijn vader had het vlees niet gemist ;D Indiaas was dat toen.
#3323315
Lizzy schreef:Die BBQ.......... wow!

Maar zijn er net als ik zoveel mensen die nog geen flets idee hebben?
Maak je niet lekker dat knolselderijgebraad van Yvette, Lizzy?

Kerst of geen Kerst, wij eten hier 'gewoon' wat in de tas zit...
O ja, de tas komt niet in week 52 :doh: dus moeten we zelf wat verzinnen.
Dat wordt hutspot of stamppot denk ik :biggrin2:

Dochterlief is gevraagd om met een huisgenoot voor 36 man!!!! een Kerstdiner te maken met 3 of 4 gangen. Zij is vegetariër, en er eet ook een veganist mee.
Ze mogen wel in een semi-professionele keuken koken en ze koken soms al voor 10 of 12 man. Pfff, ik krijg het al warm van het idee ;D
#3323319
Ja, aan het knolselderijgebraad heb ik ook zitten denken maar ik vind het best veel werk. En ik moet het eerst van te voren uit proberen :biggrin2:

Het moet vegetarisch zijn. Veganistisch eet ik niet meer, dat is (deze poging) niet gelukt. En eigenlijk zou ik het liefst willen dat we allemaal wat doen. Ik zou het voor of hoofdgerecht wel willen doen. En dan vraag ik mijn zus en schoonzus voor de rest.

Ik heb ook wel zitten denken om een mail te sturen naar mijn broer, zwager en Leo waar ik dan schrijf "goed, wij hebben de afgelopen jaren voor het eten gezorgd met de kerst, dit jaar is het jullie beurt wel een keertje, toch heren?".
#3323330
Lizzy schreef:Ja, aan het knolselderijgebraad heb ik ook zitten denken maar ik vind het best veel werk. En ik moet het eerst van te voren uit proberen :biggrin2:

Het moet vegetarisch zijn. Veganistisch eet ik niet meer, dat is (deze poging) niet gelukt. En eigenlijk zou ik het liefst willen dat we allemaal wat doen. Ik zou het voor of hoofdgerecht wel willen doen. En dan vraag ik mijn zus en schoonzus voor de rest.

Ik heb ook wel zitten denken om een mail te sturen naar mijn broer, zwager en Leo waar ik dan schrijf "goed, wij hebben de afgelopen jaren voor het eten gezorgd met de kerst, dit jaar is het jullie beurt wel een keertje, toch heren?".

Maar als je dat het liefste wil, dan vraag je dat toch? Je klinkt beetje moe, veel op je bord gehad ook met de zorgen om de doggies ? In het eet topic had je ook al geen puf om te koken.

Als ik vegetarisch hoofdgerecht moest maken met weinig energie, zou ik gaan voor aaradappelgratin (met schijfjes aardappel uit de koeling is dat zo klaar), rode kool volgens Roald Dahl kookboek; dan doe je alles in een pan, zet dat te stoven in de oven. Erg lekker. Cranberrie saus erbij en ipv vlees een paddestoelen ragout,

Ook lekker en mooi groentegerecht; pompoenschijven uit de oven met een korstje van kaas en kruiden enzo (recept van Jamie Olivier, kan ik je zo sturen).

Of de ultieme winter couscous van ottolenghi, sowieso staan in hun kookboek ‘Plenty’ heel veel mooie groente recepten

Makkelijkste toetje wat ik regelmatig gemaakt hebt; mascarpone met daardoor zeer fijn gemalen koffie & scheut likeur. Poos laten staan, sinaasappel schijfjes en lange vingers erbij en klaar... (uit Italiaanse kookboek van Claudia Roden)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door