Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3323168
Wij gaan eerste kerstdag hier bbqen!
10+ personen

-Sardientjes(vastgemaakt aan een blok openhaard hout en dat roosteren voor gloeiende kolen(hout) met een salsa verde
-Vispakketjes
-Gemarineerde gamba's

-Varkenshaas gemarineerd in groene mojo
-kippendijen in karnemelk met cajunkruiden
-gemarineerde ossenhaas spiesjes

-aardbeien met peper voor op de bbq
-courgette spiesjes met peperolie en knoflook

-oerpeen,pastinaak salade met gebakken polenta hoekjes
- gesmoorde balsamico uien
- groene salade met dressing van uitgebakken gerookte zalm(voor de dressing) met venkelzaadjes, balsamico en druiven.

Sausjes:
Salsa verde
Pesto
Knoflooksaus

En dan staat er ook,
Dikke frieten
Ciabatta
Olijven
Div kaasjes
Peperolie
#3323174
Radja schreef:Wij gaan eerste kerstdag hier bbqen!
10+ personen

-Sardientjes(vastgemaakt aan een blok openhaard hout en dat roosteren voor gloeiende kolen(hout) met een salsa verde
-Vispakketjes
-Gemarineerde gamba's

-Varkenshaas gemarineerd in groene mojo
-kippendijen in karnemelk met cajunkruiden
-gemarineerde ossenhaas spiesjes

-aardbeien met peper voor op de bbq
-courgette spiesjes met peperolie en knoflook

-oerpeen,pastinaak salade met gebakken polenta hoekjes
- gesmoorde balsamico uien
- groene salade met dressing van uitgebakken gerookte zalm(voor de dressing) met venkelzaadjes, balsamico en druiven.

Sausjes:
Salsa verde
Pesto
Knoflooksaus

En dan staat er ook,
Dikke frieten
Ciabatta
Olijven
Div kaasjes
Peperolie
Zo dan!! Het water loopt me in de mond.
#3323178
Radja schreef:Wij gaan eerste kerstdag hier bbqen!
10+ personen

-Sardientjes(vastgemaakt aan een blok openhaard hout en dat roosteren voor gloeiende kolen(hout) met een salsa verde
-Vispakketjes
-Gemarineerde gamba's

-Varkenshaas gemarineerd in groene mojo
-kippendijen in karnemelk met cajunkruiden
-gemarineerde ossenhaas spiesjes

-aardbeien met peper voor op de bbq
-courgette spiesjes met peperolie en knoflook

-oerpeen,pastinaak salade met gebakken polenta hoekjes
- gesmoorde balsamico uien
- groene salade met dressing van uitgebakken gerookte zalm(voor de dressing) met venkelzaadjes, balsamico en druiven.

Sausjes:
Salsa verde
Pesto
Knoflooksaus

En dan staat er ook,
Dikke frieten
Ciabatta
Olijven
Div kaasjes
Peperolie
Wauw! Ik laat het mijn vriend niet lezen, die steekt meteen de bbq aan!


Edit: en mijn eigen ding hierbij zetten is dan wel zo handig.
Wij maken dit jaar met de drie dochters +aanhang, kerstdiner voor onze ouders en grootouders. Ik mag het nagerecht doen. Als ik nog durf na het fiasco van vorige week dinsdag (zie het topic foto van de dag) maak ik chocolade bakjes gevuld met (waarschijnlijk) wat bolletjes ijs (misschien zelf gemaakt maar ik denk veilig uit een bak) met exotisch fruit. Voor zover ik weet is het hoofdgerecht een zelfhemaakte curry namelijk.
#3323180
Zo he die bbq klinkt idd heerlijk :D

1e eten we bij mijn ouders en hoeven we niets te doen :)
2e eten we hier met de 2 broers van mijn vriend + vrouw en kinderen. In totaal zijn we dan met z’n 9en. Ik heb gevraagd of ze het voor en of nagerecht willen maken en dan doen wij het hoofdgerecht. Dat word een kalkoen van www.koopeenkalkoen.nl gevuld besteld met ik denk geroosterde groenten, iets van aardappeltorentjes en stoofpeertjes.
Door fransbulletje
#3323182
Weet nog niet of ik moet werken maar met de kerst eten we altijd heel makkelijk.
Heb in de vriezer 2 biologische halve kippen en kippenpie beide van OKvlees.
Bij de halve kip wat salade en bij de pie een kopje soep, toetje biologisch ijs.
Maar als we zin hebben in stampot boerenkool of iets met pasta eten we dat.
#3323184
1e kerstdag gaan we naar mijn oma, zij maakt Soto(die maakt ze speciaal voor arthur, want die van mij is uiteraard niet zo lekker als die van oma ::) ) en ik maak in iedergeval rengdang en Sambal goreng boontjes. Waarschijnlijk haal ik ook nog wat bij de toko(omdat ik te lui ben om alles zelf te maken :D )

2e kerstdag zijn we bij arthur zijn ouders en geen idee wat de planner zijn. Soms maken we allemaal wat, hoofgerecht/ voorgerecht/toetje. Maar we gaan ook wel vaak gewoon gourmetten....tot nu toe nog niks afgesproken, misschien wel handig als we dat eens gaan doen :biggrin2:
#3323191
Hier ook een kalkoen van www.koopeenkalkoen.nl met homemade appelmoes, peertjes, cranberries en vulling (dan wel apart gebakken in een springvorm). Verder groenten, sla en yorkshire puddings. Is erg leuk en feestelijk als bijgerecht.
En ijs toe. Als voorgerecht värmrökt lax, die we morgen meenemen uit Zweden.
Mijn moeder en schoonmoeder, broer, zoon en zijn vriendin komen voor dit kerstmaal. Wordt genieten, maar wel met een lach en een traan. Wordt de twee kerst zonder mijn vader die vorig jaar begin november overleed.
#3323192
1e kerstdag gaan we naar schoonmoeder, we maken wat zij altijd maakte met kerst. Stoofschotel met wild zwijn, rode kool met appeltjes, aardappel gratin cranberries saus a la Roald Dahl (met sinaasappel en port enzo) en ik denk nog stoofpeertjes-soep en chocomousse (gekocht) als toetje.

We eten daar voor haar tussen de middag warm, rijden tegen de avond weer naar huis en op de terugweg halen we kreeftensoep en plateau met schaal en schelpdieren bij een restaurant in Yerseke, dat eten we dan 2e kerstdag met een heeeeeeeeele decadent lekker fles witte wijn erbij.
#3323197
hamada schreef:Hier ook een kalkoen van http://www.koopeenkalkoen.nl met homemade appelmoes, peertjes, cranberries en vulling (dan wel apart gebakken in een springvorm). Verder groenten, sla en yorkshire puddings. Is erg leuk en feestelijk als bijgerecht.
.
Oeh...yorkshire puddings, die heb ik al zo lang niet meer gegeten...en ze zijn zo lekker. Mijn moeder maakte die vroeger naar een recept van mijn vaders oma...we aten ze vaak bij een gerecht met veel sju, die we daar daar dan in konden dopen :dribble:
#3323201
Kerstavond decadent uit eten, keuze uit 5, 6 of 7 gangen verrassingsmenu of 6 gangen kerstdiner en dan een bob-wijnarrangement. :dribble: Honden eigenlijk niet toegestaan maar Ko mag - mits gewassen - mee want hij is een engeltje in restaurants.
1ste kerstdag nog niet besloten wat we doen, uitbuiken waarschijnlijk. ;D
2de kerstdag bij/met schoonfamilie, 't is nog een beetje onduidelijk hoe, wat en waar. Nouja, we zien wel.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door