Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door zurca
#3323002
Is er hier iemand die weleens training pads gebruikt of heeft gebruikt?
Ik ben benieuwd of het wat is.

Ziggy kan soms 's nachts haar plas niet meer ophouden. Er ligt laminaat dus om dat te beschermen ligt er nu een oud dekbed voor haar slaapplaats. Dat gaat opzich prima maar soms is het een aantal nachten achter elkaar raak en heb ik zo vier keer per week een dekbed om uit te wassen. Nu bedacht ik mij dat die training pads voor puppy's misschien een oplossing kan zijn.

Maar ik ben dus benieuwd of die dingen ook echt wat vocht op kunnen nemen.
Door Lizzy
#3323003
zurca schreef:Is er hier iemand die weleens training pads gebruikt of heeft gebruikt?
Ik ben benieuwd of het wat is.

Ziggy kan soms 's nachts haar plas niet meer ophouden. Er ligt laminaat dus om dat te beschermen ligt er nu een oud dekbed voor haar slaapplaats. Dat gaat opzich prima maar soms is het een aantal nachten achter elkaar raak en heb ik zo vier keer per week een dekbed om uit te wassen. Nu bedacht ik mij dat die training pads voor puppy's misschien een oplossing kan zijn.

Maar ik ben dus benieuwd of die dingen ook echt wat vocht op kunnen nemen.
Ik heb ze voor Linga. Zij heeft een kussen met daar omheen een hoes. Ik leg de trainingpads onder de hoes, zodat ze netjes blijven liggen (anders frommelt ze ze op). Ze werken erg goed hoor. Zal ik er twee naar je opsturen, kun je het ff proberen?
Gebruikersavatar
Door koekje
#3323008
Ik heb geen idee hoeveel een hond plast, maar die speciale hondendingen lijken me best duur. Je zou ook van die gewone celstofmatjes kunnen halen bij de apotheek (ze zijn er in verschillende maten). Die kunnen veel vocht aan, ik heb er 5 maanden geleden nog mn vliezen op gebroken :P
Als V periodes heeft dat ze 's nachts plast (tijdens ziekzijn bijv), heb ik er ook 1 onder het hoeslaken in bed liggen. Bij het kruidvat heb je dan weer goedkopere onderleggers om te verschonen en dry-mats van Huggies.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3323010
Lizzy schreef:Ik heb ze voor Linga. Zij heeft een kussen met daar omheen een hoes. Ik leg de trainingpads onder de hoes, zodat ze netjes blijven liggen (anders frommelt ze ze op). Ze werken erg goed hoor. Zal ik er twee naar je opsturen, kun je het ff proberen?
Volgens mij is zelf een pakje bij de Action halen goedkoper.

Het werkt wel, maarja, de plasdames hier bleven nooit de hele nacht op dezelfde plek liggen, dus vaak lag er dan elders nog een plasje. Maar er kan voldoende vocht in.
Door Lizzy
#3323011
Angelique schreef:Volgens mij is zelf een pakje bij de Action halen goedkoper.

Het werkt wel, maarja, de plasdames hier bleven nooit de hele nacht op dezelfde plek liggen, dus vaak lag er dan elders nog een plasje. Maar er kan voldoende vocht in.
Ik heb twee pads onder de hoes en dat beslaat wel een goed deel van haar kussen!
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3323019
Ik denk dat ze bedoeld dat ze niet op een kussen blijven liggen, maar aan de wandel gaan en weer ergens neerploffen. Doen ze hier ook.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3323025
Ik gebruikte voor Joep tijdens zijn incontinentieperiode de onderleggers van het Kruidvat en dat ging prima.
Door *Gabriëlle*
#3323041
Je hebt ook speciale hondenluiers, is misschien handiger als je een nachtelijke verplaatser hebt.

Bella heeft trainings pads, dat ze hier kwam was ze totaal niet zindelijk en als compromis mag ze binnen als ze nodig moet op een padje plassen. Ze loopt buiten nog wel eens te dagdromen en dan plast ze niet altijd goed uit en dan moet ze een half uur na het uitlaten of midden in de nacht opeens plassen. Maar zij loopt zelf bewust naar het matje als ze moet, weet niet of Ziggy bewust of onbewust plast?

Overigens zijn die pads ook erg handig als je de vriezer aan het ontdooien bent :biggrin2:. Honden pads kunnen vrij veel vocht opnemen en incontinentiematjes voor mensen kunnen nog meer vocht aan.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3323045
Lizzy schreef:Ik heb twee pads onder de hoes en dat beslaat wel een goed deel van haar kussen!

Is dat dan een selfmade hoes, want ik kan in deze manden niet even wat pads inschuiven en die hoezen wassen kan wel, maar is qua in elkaar zetten altijd even een dingetje.
Door zurca
#3323054
Lizzy, heel lief dat je er 2 wilt opsturen maar wat Angelique zegt, bij de action zijn ze niet duur....

Bedankt ook voor de andere tips! Ik ga eens kijken wat die dingen voor mensen kosten ;)
Het is overgens niet voor in haar mand. Ze komt uit haar mand en plast dan op de vloer. Ik hoef er niet heel de kamer mee te bedekken want ze loopt een halve stap en zakt dan al door de hurken. Als ik net de ruimte voor haar bed wat neer kan leggen dan zal dat al genoeg zijn. Kan ik het dekbed verder opschuiven de kamer in, mocht ze toch een keer vier stappen kunnen nemen voor ze plast :biggrin2: Het is echt het niet meer op kunnen houden, zolang ze ligt en slaapt niks aan de hand maar zodra ze in beweging komt moet ze en dan ook echt gelijk... En hoe slim ze dan ook is, thuis slaapt ze boven en weet ze dat het te lang duurt voor ze beneden in de tuin kan zijn. Ze waarschuwt dus niet, komt uit bed en plast. In Garderen echter kan de buitendeur open en kan ze gelijk buiten plassen. Daar maakt ze me dus wel wakker.
Door miik
#3323064
Ik heb een keer voor een nest pups online wat grotere gekocht bij een winkel voor mensen.... later werd ik opgebeld door mn verzekering dat het niet vergoedt werd en of ik ze dan toch wilde hebben ;D
Het is de moeite waard om even rond te kijken. Je hebt ze dus veel groter, veel dikker (neemt meer op) en veel dunner (goedkoper, maar neemt minder op).
Door zurca
#3323088
Vanacht geen ongelukje gehad... Staat ze vanmorgen op wanneer ik haar uit bed kom halen, ik til haar gelijk op, draag haar de trap af, zet haar op de grond ze loopt de hal in......en gaat op de mat zitten plassen ::) :biggrin2: We waren er bijna.... :P

Ik zal zeker eens even op internet rondkijken en ook even bij Kruidvat, apotheek enzo informeren!
Door Eef+Stippels
#3323145
zurca schreef:Vanacht geen ongelukje gehad... Staat ze vanmorgen op wanneer ik haar uit bed kom halen, ik til haar gelijk op, draag haar de trap af, zet haar op de grond ze loopt de hal in......en gaat op de mat zitten plassen ::) :biggrin2: We waren er bijna.... :P

Ik zal zeker eens even op internet rondkijken en ook even bij Kruidvat, apotheek enzo informeren!
Wat een schat, ze heeft jou droog gehouden :-*

Ik heb van die pads gehad onder Yindra's slaapplek, maar ze kreukten ontzettend op (uiteindelijk maar voor een plashoes gegaan met dekens eroverheen).
Maar als je dikkere/grotere neemt is het voor Ziggy vast een goede oplossing. Maar zullen ze wel blijven liggen op laminaat?
Die ik had waren superglad en licht. Ze wilden op stof al niet goed blijven liggen, laat staan op glad laminaat...
Door zurca
#3323179
Inmiddels bij de action een pakje van die dingen meegenomen. Ik heb ze met wat tape op de vloer geplakt. Anders zullen ze inderdaad niet blijven liggen.
Ben benieuwd of het me op deze manier wat extra wassen gaat schelen.
Door Eef+Stippels
#3323351
zurca schreef:Inmiddels bij de action een pakje van die dingen meegenomen. Ik heb ze met wat tape op de vloer geplakt. Anders zullen ze inderdaad niet blijven liggen.
Ben benieuwd of het me op deze manier wat extra wassen gaat schelen.
Ik hoop het voor je!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door