Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door zurca
#3322600
Ja sorry, ik was misschien niet helemaal duidelik.
Dat tuig valt voor mij onder hetzelfde type tuig, ook met zo'n band achter het smalste deel van de ribben.
En die tuigen zijn ook gewoon zo te koop dus misschien een goede optie voor Lida.
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3322611
Volgens mij heb je al hele goede tips gekregen. ;)
Ik zou het tuig (met 3 borstbanden) ook combineren met een half-choke-halsband (gewoon voor alle zekerheid).

Bandit heeft een H-harnas. Soms, als hij gezwommen heeft, zit zijn voorpoot plots door het stuk waar alleen de nek hoort te zitten. Hij loopt gewoon verder e.d. Maar het geeft wel aan dat ze daar makkelijk uit kunnen!

Veel succes!
Ik hoop dat je iets fijns kunt vinden en dat de jaarwisseling en de periode daaromheen mee zullen vallen.
Gebruikersavatar
Door pike
#3322615
Een Niggeloh kan ook nooit uitgetrokken worden.
fullsizeoutput_26c0.jpeg
fullsizeoutput_26c0.jpeg (236.85 KiB) 2451 keer bekeken
Ik heb ooit een nylon tuig gehad, dat bleef wel zitten, maar schuurde de huid stuk.
Door Eef+Stippels
#3322624
De Ruffwear webmaster (heeft een extra buikband) is hier getest door Bella, ze heeft er nooit uit kunnen ontsnappen, gelukkig...
Het geeft ook wat extra mental support dat het een wat bedekkender tuig is, heb ik het idee. Het tuig van Nuria lijkt me wat dat betreft ook een goede. En die is misschien ook wat zachter aan de binnenkant. Ze hadden wat mij betreft de banden van de webmaster wel met fleece ofzo mogen bedekken.
Een Thundershirt of een lekkere strakke trui vind ik ook een aanrader.

Een halfcheck hebben we ooit voor Yindra gehad, ze had een smal hoofd. Die trok haar hoofd er toch nog uit, wist precies hoe het werkte, eerst zorgen dat er geen kracht op de halsband staat en dan floep :cool:
Gebruikersavatar
Door pike
#3322647
Ramses1 schreef:Mijn honden lopen vrijwel altijd los en als ze vast moeten is een halsband genoeg. De Hurtta tuigen gebruik ik nooit.
Een kennis van mij heeft ook een zeer bange hond en heeft dit aangeschaft voor als ze toch ontsnapt.

https://www.bol.com/nl/p/tractive-gps-t ... 035857492/
Nou heb jij ook wel een ander type hond :)
Een tracker is leuk tot dat de batterij leeg is, dan heb je er niets meer aan.
Door Lida. S
#3322651
Bedankt voor alle tips en adviezen.Het is voor de hond van mijn schoonzus. Ik zal het aan haar doorgeven. Ze woont in DenHaag en daar zijn ze nu al bezig met vuurwerk. Ze heeft het hele jaar wel geoefend met vuuurwerk geluiden, maar ze wil (begrijpelijk) geen enkel risico nemen.
Door Ramses1
#3322675
pike schreef:Nou heb jij ook wel een ander type hond :)
Een tracker is leuk tot dat de batterij leeg is, dan heb je er niets meer aan.
Twee type's he :)
Gelukkig zijn mijn honden niet bang voor vuurwerk en de knallen. En gelukkig wonen we in het buitengebied.

Trouwens, Border Collies zijn wel erg gevoelig voor geluiden.
Gebruikersavatar
Door pike
#3322696
Ramses1 schreef:Twee type's he :)
Gelukkig zijn mijn honden niet bang voor vuurwerk en de knallen. En gelukkig wonen we in het buitengebied.

Trouwens, Border Collies zijn wel erg gevoelig voor geluiden.
Oh sorry ja dat is waar ook. Je hebt ook een heel mooi grensgeval :biggrin2:
Door KimD
#3322721
Ik zou inderdaad ook de Ruffwear webmaster adviseren, een heel fijn ontsnappingsproof tuig. Voor onze Border Collie die naar alles en iedereen uithaalde en bang was voor halsbanden was dit een heel fijn tuig. Ze kreeg niet altijd die klappen in haar nek / rug als ze zichzelf lanceerde en als ze bang werd kon ze er ook niet uit ontsnappen. :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3322759
Kaela schreef:De achterste band moet voorbij de smalste ribben zitten om een tuig ontsnappingsproof te maken. Zoals op de foto bij Vito, mooi ver naar achter en nauwsluitend afgesteld. Ik betwijfel of je dat goed gaat lukken met een tuig zonder speciale derde sluiting. Zit het tuig niet duidelijk voorbij de smalste ribben, kan het achterwaards uitgetrokken worden.

Let bij een halsband ook op of die ontsnappingsproof is. Als de nek te dik is te opzichte van de kop, kan de halsband afgetrokken worden. Dan heb je een halsband met slipfunctie nodig.
Tenzij je de lijn op de borst vastklikt, dan wordt het een stuk lastiger want ze kunnen het dan niet over hun hoofd trekken door met het hoofd omlaag in de lijn te gaan hangen. Maar als ze echt wilen, gaat het inderdaad uit en dat wandelt niet erg aangenaam...
Door Ramses1
#3322767
pike schreef:Oh sorry ja dat is waar ook. Je hebt ook een heel mooi grensgeval :biggrin2:
Ja het is wel een lekker ding he :)
Laatst gewijzigd door Ramses1 op di 05 dec 2017, 23:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3322776
pearlsofpassion schreef:Tenzij je de lijn op de borst vastklikt, dan wordt het een stuk lastiger want ze kunnen het dan niet over hun hoofd trekken door met het hoofd omlaag in de lijn te gaan hangen. Maar als ze echt wilen, gaat het inderdaad uit en dat wandelt niet erg aangenaam...
Oh ja, dan krijgen ze het ook uit. Ben Oscar een keer op een inimini haar na kwijt geweest toen ie over de zijk ging van wilde zwijnen (bij een zorgboerderij in een afgezet stuk bos, ging altijd goed tot een andere hond die zwijnen wat op ging stoken en het zooitje luid knorrend begon te rennen). Dan gaat het niet over de kop inderdaad, maar met een ring op de borst trekken ze het zo scheef dat de voorpoten er door kunnen en dan is het ook uit.
Ik kon hem gelukkig nog grijpen en aan het tuig vasthouden tot ie rustiger werd. Was een naar avontuur, die everzwijnen zijn groot en eng als je hond daar zijn tanden in wil gaan zetten.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door