Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door zurca
#3322685
:smitten: :smitten: :smitten:
Ze zijn zo leuk he?!! Die oren....dat neusje... De humor....

Pffff ik moet gewoon niet meer kijken, ik wil geen Podenco meer maar als ik dan die foto's zie.... ::) :-* :-*

Hij heeft ook een mooie kleur vacht, zo chocoladekleurtje?
Gebruikersavatar
Door Joyce1985
#3322878
Bedankt weer voor de leuke reacties!
We genieten elke dag weer van ons Reuzenkind! :biggrin2: :-* :-*

Het gaat super goed! Hij eet voor 10 (of 20 ::) ) en is elke dag 24/7 vrolijk :biggrin2:
Siberienne schreef:;D ;D ;D ;D
Oooh ik zie het voor me. Hoop dat er geen biet doorheen zat :biggrin2:

Hij is wel heel leuk! Ik wil ook een Podenco! Ooit :)
;D ;D Geen bietjes gelukkig, daar had hij de dag daarvoor een mooie tekening mee gemaakt op de vloer.
Podenco's zijn echt heel leuk! :smitten:
zurca schreef::smitten: :smitten: :smitten:
Ze zijn zo leuk he?!! Die oren....dat neusje... De humor....

Pffff ik moet gewoon niet meer kijken, ik wil geen Podenco meer maar als ik dan die foto's zie.... ::) :-* :-*

Hij heeft ook een mooie kleur vacht, zo chocoladekleurtje?
Jaaaa, ze zijn echt super leuk!!! :smitten: :smitten: :smitten:
Die oren zijn geweldig! Al vraag ik me nog wel steeds af, waarom ze zo groot zijn en waarom ze überhaupt oren hebben! ;D ;)
En die humor; ik lig elke dag in een deuk om 'm :biggrin2:

Is het jagen het "enige" waardoor je geen Podenco meer wilt? Gewoon nieuwsgierig hoor!

Ja, apart kleurtje heeft hij he. Ons chocolaatje! :smitten:

Hoe krijgt hij het voor elkaar? Bij z'n kop, liggen z'n achterpoten!!! ;D ;D ;D

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3322941
Die oren zijn uitsluitend voor de sier!
Diego die hoort me wel, maar hij luistert (meestal) niet.....
En eten kunnen ze goed inderdaad, ons monster eet nog steeds 1200 gram per dag en blijft steken onder de 23 kilo, magere spriet. Maar wel energie voor 10, dus dat zit wel goed.
Door zurca
#3322966
Hahaha dat zeg ik ook altijd! Die oren daar kunnen ze heel goed mee horen, luisteren is echter iets waar ze niet voor gemaakt zijn ;D

De reden dat ik geen Podenco (of windhond) meer wil is inderdaad door dat enorme jachtinstinct. Wij brengen tegenwoordig veel tijd door op de Veluwe, zitten daar aan het Speulderbos, het stikt er van het wild. Ik wil daar wat meer ontspannen kunnen lopen zonder ogen in mijn achterhoofd te moeten hebben. Maar dat is eigenlijk niet het belangrijkste, ik wil een hond die los kan lopen. Tous zat altijd aan de riem en ik vond het niet met regelmaat los kunnen zo'n gemis voor hem.
Ik weet het hoor, er zullen best Podenco's zijn waarbij het jachtinstinct wat minder zal zijn en die onder goede omstandigheden best eens los kunnen maar dat zie je helaas niet aan de hond zelf af voor je hem/haar in huis haalt.

Maar ik vind het moeilijk, om straks te gaan kiezen voor iets anders want ik val als een blok voor de charmeurs met hun grote oren en hun clownesk gedrag :smitten:
Gebruikersavatar
Door Joyce1985
#3323211
Spikkelneus schreef:Die oren zijn uitsluitend voor de sier!
Diego die hoort me wel, maar hij luistert (meestal) niet.....
En eten kunnen ze goed inderdaad, ons monster eet nog steeds 1200 gram per dag en blijft steken onder de 23 kilo, magere spriet. Maar wel energie voor 10, dus dat zit wel goed.
;D Inderdaad, die oren hebben ze gewoon omdat het zo leuk staat!
Zo dan, 1200 gram! Je hebt natuurlijk ook veel eten nodig als je zoveel energie hebt.
Hoe hoog is Diego?
Vito krijgt nu gemiddeld 800 gram per dag. Ik kijk het nog even aan, maar ik denk dat ik het iets moet gaan verhogen.
Hij heeft nog van die puntige billetjes ::) Hij krijgt nu 5% en weegt 16 kilo.
Harry krijgt 4,5% en weegt 11 kilo (en is inmiddels al 8 jaar ::) ), ze hebben gewoon veel eten nodig die stuiterballen!

Wat een leuk onderschrift heb je!! :smitten: :smitten:
zurca schreef:Hahaha dat zeg ik ook altijd! Die oren daar kunnen ze heel goed mee horen, luisteren is echter iets waar ze niet voor gemaakt zijn ;D

De reden dat ik geen Podenco (of windhond) meer wil is inderdaad door dat enorme jachtinstinct. Wij brengen tegenwoordig veel tijd door op de Veluwe, zitten daar aan het Speulderbos, het stikt er van het wild. Ik wil daar wat meer ontspannen kunnen lopen zonder ogen in mijn achterhoofd te moeten hebben. Maar dat is eigenlijk niet het belangrijkste, ik wil een hond die los kan lopen. Tous zat altijd aan de riem en ik vond het niet met regelmaat los kunnen zo'n gemis voor hem.
Ik weet het hoor, er zullen best Podenco's zijn waarbij het jachtinstinct wat minder zal zijn en die onder goede omstandigheden best eens los kunnen maar dat zie je helaas niet aan de hond zelf af voor je hem/haar in huis haalt.

Maar ik vind het moeilijk, om straks te gaan kiezen voor iets anders want ik val als een blok voor de charmeurs met hun grote oren en hun clownesk gedrag :smitten:
Hahaha, nou inderdaad. Dat zeg je goed; horen en luisteren zijn 2 heel verschillende dingen! ::)

Pfoe, ja de Veluwe zit inderdaad vol met wild. Dan zal ontspannen lopen met een loslopende Podenco niet kunnen, denk ik zo.
Nee, dat weet je helaas niet van te voren. Of je moet een wat oudere Podenco adopteren, die dan ook al in Nederland is. Zodat je zeker weet dat er geen/nauwelijks jachtinstinct is.

Dat snap ik helemaal! Dat zal heel moeilijk worden om dan voor iets anders te gaan, terwijl je hart eigenlijk ligt bij die clowntjes met hun grote oren!


Zo, het getrouwde stel ligt in bed ;D :-* :-*
Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3323217
Joyce1985 schreef:;D Inderdaad, die oren hebben ze gewoon omdat het zo leuk staat!
Zo dan, 1200 gram! Je hebt natuurlijk ook veel eten nodig als je zoveel energie hebt.
Hoe hoog is Diego?
Vito krijgt nu gemiddeld 800 gram per dag. Ik kijk het nog even aan, maar ik denk dat ik het iets moet gaan verhogen.
Hij heeft nog van die puntige billetjes ::) Hij krijgt nu 5% en weegt 16 kilo.
Harry krijgt 4,5% en weegt 11 kilo (en is inmiddels al 8 jaar ::) ), ze hebben gewoon veel eten nodig die stuiterballen!

Wat een leuk onderschrift heb je!! :smitten: :smitten:
Qua hoogte zit hij tussen zijn zusters in - hoog genoeg om je hoofd op tafel/het aanrecht te leggen ::)
De dames wegen respectievelijk 25 en 29 kilo, dus ik had gedacht dat hij dan wel naar de 27 zou gaan, maar hij blijft onder de 23. Nou is hij nog steeds aan het aankomen, dus het kan nog, maar hij woont nu bijna een half jaar bij ons en het gaat heeeeel langzaam. Maar hij is ook wel echt smaller gebouwd dan mijn 2 mammoettankers van meiden!
WP_20170726_12_16_26_Pro.jpg
WP_20170726_12_16_26_Pro.jpg (778.6 KiB) 1698 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door Joyce1985
#3324211
Spikkelneus schreef:Qua hoogte zit hij tussen zijn zusters in - hoog genoeg om je hoofd op tafel/het aanrecht te leggen ::)
De dames wegen respectievelijk 25 en 29 kilo, dus ik had gedacht dat hij dan wel naar de 27 zou gaan, maar hij blijft onder de 23. Nou is hij nog steeds aan het aankomen, dus het kan nog, maar hij woont nu bijna een half jaar bij ons en het gaat heeeeel langzaam. Maar hij is ook wel echt smaller gebouwd dan mijn 2 mammoettankers van meiden!

WP_20170726_12_16_26_Pro.jpg
:smitten:
:smitten:
:smitten: Wat een mooie roedel heb je!
Ja, ideaal he dat ze hun hoofd op de aanrecht kunnen leggen ::)

Hihi, mamoettankers! De dames zijn erg groot dan inderdaad.
Vito weegt nu 16 kilo, met 8 maanden. Kan me niet voorstellen dat hij de 20 kilo gaat halen. Of ik moet 'm vet gaan mesten :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Joyce1985
#3324212
Een oudere foto (uiteraard, want hier ligt nu gelukkig geen sneeuw meer :biggrin2: ) van vorige week;

Sneeuw is stom! >:(
Afbeelding

Grote oren, grote neus en daar doen we lekker mee wat we zelf willen! ::) :-*
Afbeelding
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door