Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Raaf
#3322211
Bij NDG kun je aanklikken: houder (van het dier) wijzigen, kun je je aanmelden als nieuwe 'houder' van het dier...
Gebruikersavatar
Door Laika
#3322224
Tip: Check naderhand nog even of je hond goed geregistreerd staat. Bij onze hond was dat niet het geval nl. Zelfde chipnummer, andere adresgegevens. Toch heel vervelend als je vermiste hond wordt gevonden en ze kunnen je niet benaderen. Is gelukkig niet gebeurd (moet er niet aan denken bij mijn hond die 2x dgs medicijnen moet hebben)
Gebruikersavatar
Door pike
#3322240
pluk schreef:http://Www.chipnummer.nl
Dat is inmiddels wel duidelijk, maar ik vraag me af wie controleert dit? Als het aan de eigenaar zelf wordt overgelaten om dit te doen? Waarom hoeft de chipper niet voor registratie te zorgen dat zou toch veel eenvoudiger zijn.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3322244
pike schreef:Dat is inmiddels wel duidelijk, maar ik vraag me af wie controleert dit? Als het aan de eigenaar zelf wordt overgelaten om dit te doen? Waarom hoeft de chipper niet voor registratie te zorgen dat zou toch veel eenvoudiger zijn.
Dit was een antwoord op de vraag van Eelke naar de site waar je in meerdere databases kunt zoeken...blijkbaar had zij de eerdere post nog niet gezien.

De wetgever zal een eenduidige regel willen ipv allerlei uitzonderingen voor specifieke gevallen. Dus is de houder van een hond verantwoordelijk voor registratie. Bijvoorbeeld bij import van een hond is degene die de hond importeert verantwoordelijk dat de hond voor aankomst al gechipt is. De chipper in zeg Spanje of Roemenië zal niet weten wie het baasje in Nederland wordt dus deze kan de hond niet registreren.
Gebruikersavatar
Door pike
#3322255
pluk schreef:Dit was een antwoord op de vraag van Eelke naar de site waar je in meerdere databases kunt zoeken...blijkbaar had zij de eerdere post nog niet gezien.

De wetgever zal een eenduidige regel willen ipv allerlei uitzonderingen voor specifieke gevallen. Dus is de houder van een hond verantwoordelijk voor registratie. Bijvoorbeeld bij import van een hond is degene die de hond importeert verantwoordelijk dat de hond voor aankomst al gechipt is. De chipper in zeg Spanje of Roemenië zal niet weten wie het baasje in Nederland wordt dus deze kan de hond niet registreren.
Dat begrijp ik wel. Ik dacht eigenlijk meer aan de honden die in Nederland gechipt worden en waarbij registratie verplicht is, maar als de eigenaar het niet doet is er geen haan die daar naar kraait?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door