Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door hannabelgje
#3321643
Het is gebeurd. Ik heb net onze vlucht geboekt naar londen. Geen weg meer terug dus. Ik ga in de paasvakantie met mijn nichtje van 16 vier dagen naar londen. Tips voor transfers van stanstead naar londen en voor een zeer betaalbaar verblijf zijn welkom. De bedoeling is dat we er een Harry Potter reis van gaan maken. Dus ook met bezoek aan de Studio's. Ik heb er zoooo veel zin in!

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door Cathelijn
#3321648
Klinkt goed! Ik ben vorig jaar met mijn broer naar Londen geweest voor een concert in de O2. Wij hebben ervaren dat de trein een goede verbinding is van het vliegveld naar de stad en dat je vooral je kaartjes beneden op het perron moet kopen. Niet in de hal van het vliegveld.
Wij hadden toen een airbb maar waren er maar 1, vrij korte, nacht.
Door hannabelgje
#3321649
Cathelijn schreef:Klinkt goed! Ik ben vorig jaar met mijn broer naar Londen geweest voor een concert in de O2. Wij hebben ervaren dat de trein een goede verbinding is van het vliegveld naar de stad en dat je vooral je kaartjes beneden op het perron moet kopen. Niet in de hal van het vliegveld.
Wij hadden toen een airbb maar waren er maar 1, vrij korte, nacht.
Ik dacht dat de trein heel duur was.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door Siberienne
#3321664
Oooh gaaf!

Ik heb zelf alleen op London city gevlogen, maar kwam dit tegen; http://www.stanstedairport.com/getting- ... to-london/

Voor vervoer in de stadia een oyster card vooraf bestellen handig (ik heb ter plaatste gekocht, kan ook, maar volgens mij is vooraf goedkoper) https://www.londonpass.com/london-trans ... gJ67vD_BwE

Betaalbare verblijven zijn een uitdaging. Wij hadden ooit een goedkoop appartement via airbnb maar daar zou ik geen 2 dames alleen heen sturen... familielid studeert in Londen en woont in Islington tijdelijk, dat is qua vervoer wel goed te doen naar de stad en die wijk voelt veel veiliger. In Islington zit trouwens Ottolenhi, uit eten daar is prijzig maar lekkers halen in traiteur deel is leuk!

En, niet Harry Potter, wel gaaf qua sprookjesachtig: British museum en de Egyptische sarcofagen enzo.(gratis entree) Ik vond dat echt gaaf.
Laatst gewijzigd door Siberienne op zo 26 nov 2017, 09:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3321666
Kijk eens bij Easybus http://www.easybus.com/en/ voor een bus transfer naar Londen. Jaren terug was dit een stuk goedkoper dan de trein. Als je toevallig vliegt met easyJet kun je t ook toevoegen aan je boeking volgens mij.

In heel London stikt t van de Prets (pret.com), hier kun je prima terecht voor een kop koffie en een broodje. Voor s avonds heeft Pizza Express (bij London bridge) goede aanbiedingen, maar is wel gewoon een pizza vreetschuur natuurlijk.
Als je van pittig houdt: ga Indiaas eten! Indiase restaurants te over daar en in alle prijsklassen.

British museum is idd een aanrader maar het Natural history museum zeker ook.
Vergeet ook niet een bezoekje aan 1 vd markten (Camden, Portobello) of warenhuizen (Harrods, Selfridges).
Edit: Harrods had begin dit jaar een hele Harry Potter hoek.

Typisch Engels, erg druk maar ook gewoon leuk om een keer te zien: changing the guard bij Buckingham palace. Check vooraf wel even de dagen https://changing-guard.com/changing-gua ... alace.html

Heb je ook kaarten voor het toneelstuk?
Door Aprilsnow
#3321689
Afgelopen woensdag naar Londen geweest voor de My name is Prince tentoonstelling in de O2.
Bussen vanaf Stansted is goedkoper dan de trein. Trein kost zo'n 20 pond naar Liverpool street station. Vandaaruit kan je met de metro alle kanten uit. Je kan volgens mij ook een halte eerder uitstappen, dat is Tottenham. Ik weet niet of dat wat in de kosten scheelt.
Koop je kaartje inderdaad in de vlieghal van Stansted. Ze staan met desks al in de gangen maar in de hal staan gewoon automaten (en geen rij).

De Oysterkaart hebben wij op het metro station gekocht. Was zo'n 10 pond. Die is geldig voor alle metro en bussen (en sommige bovengrondse "metro" lijnen.
Wij hadden een dagkaart. Maar je hebt ze ook van meerdere dagen dacht ik. Is online best veel over te vinden wat daar handig in is.

Overnachting kan ik je niet mee helpen. Wij zijn op 1 dag heen en terug gegaan.

O ja houdt rekening met de paspoort controle in Nederland ;) daar hadden wij en veel anderen niet op gerekend toen we naar de gate liepen ;D

Ik vind het station (de ruimte ervoor dan) van canary wharf ook wel sjiek de friemel. Gratis toiletten ook en schoon ;)

Heel veel voorpret alvast met de voorbereidingen.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3321733
De Oyster kaart kun je ook als prepaid gebruiken en als je 'm dan voor vertrek weer inlevert krijg je t bedrag wat er nog op staat weer terug.
Door Lida. S
#3321734
Vorig jaar zaten wij in Londen hotel Westbury, Collingham place 22-24, kensington and Chelsea. Het was het goedkoopste wat we toen konden vinden. Piepklein kamertje, maar verder geen klachten. redelijk dicht bij de metro (oysterkaart zou ik nemen). Wel vond ik Londen in alle opzichten duur.
Door Eef+Stippels
#3321827
hannabelgje schreef:Het is gebeurd. Ik heb net onze vlucht geboekt naar londen. Geen weg meer terug dus. Ik ga in de paasvakantie met mijn nichtje van 16 vier dagen naar londen. Tips voor transfers van stanstead naar londen en voor een zeer betaalbaar verblijf zijn welkom. De bedoeling is dat we er een Harry Potter reis van gaan maken. Dus ook met bezoek aan de Studio's. Ik heb er zoooo veel zin in!
Wat leuk!!! :D :D
Door hannabelgje
#3322399
Nou airbnb is ook geboekt. Een klein appartement vlakbij het centrum. 1 metrostop naar de tower of london. En betaalbaar. Veel tijd zullen we er toch niet doorbrengen. We hebben een druk schema.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door