Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaio
#3321516
pearlsofpassion schreef:Vleeskroket is idd typisch hollands. ::)
Frikandellen hebben we hier ook wel, alleen heten ze curryworsten...
De Delhaize heeft toch frikandellen ? Of niet overal? Curry worst weet ik niet of ze in België kennen, maar hier in Duitsland wel ;D Denk niet dat je ze dan frikandel moet geven. :biggrin2:


Volgens mij zijn zachte puntjes ook Nederlands. In andere landen zijn broodjes die daarop lijken hartstikke zoet, echt anders dus.
#3321521
    Kaio schreef:De Delhaize heeft toch frikandellen ? Of niet overal? Curry worst weet ik niet of ze in België kennen, maar hier in Duitsland wel ;D Denk niet dat je ze dan frikandel moet geven. :biggrin2:


    Volgens mij zijn zachte puntjes ook Nederlands. In andere landen zijn broodjes die daarop lijken hartstikke zoet, echt anders dus.
    Tis gewoon kwestie van benaming. Curryworst is in Be echt gewoon een frikandel. Heet gewoon anders.
    Gebruikersavatar
    Door Kaio
    #3321533
    pearlsofpassion schreef:
      Tis gewoon kwestie van benaming. Curryworst is in Be echt gewoon een frikandel. Heet gewoon anders.
      Ah wrslijk wonden wij te dicht bij de NL grens :biggrin2: Kon gewoon frikadel krijgen. Maar met curry erop moest ik uitkijken, anders kreeg je ketchup, weer zo'n verschillende :biggrin2:
      Gebruikersavatar
      Door dinky89
      #3321567
      Mieke L. schreef:Mijn bitterballen alert doet het nog! :biggrin2:
      ;D ;D ;D
      Verbaasde mij eigenlijk dat hij hier nog niet eerder genoemd was aangezien ze met regelmaat voorbij kwamen in het nachtbrakerstopic maar dat komt waarschijnlijk omdat het wat lastig cadeau te geven is ::)
      Gebruikersavatar
      Door Kaio
      #3321608
      dinky89 schreef:;D ;D ;D
      Verbaasde mij eigenlijk dat hij hier nog niet eerder genoemd was aangezien ze met regelmaat voorbij kwamen in het nachtbrakerstopic maar dat komt waarschijnlijk omdat het wat lastig cadeau te geven is ::)
      Jawel hoor een pagina terug ! Samen met de kroketten en frikandellen :P :biggrin2:
      Ligt eraan, express post oid :biggrin2:
      Door Siberienne
      #3321638
      Zoek je trouwens een kleinigheidje of een duurder cadeau?

      Ik dacht nog aan foto’s van Martin Kers, maar zijn boeken zijn bijna niet meer te krijgen. Nou heeft Nederland nog wel meer beroemde fotografen maar om nou bv Frans Lantingh typisch Nederlands te noemen...

      En dan is er nog ‘Dutch design’ https://www.nederlandsdesign.com/dutch-design/
      Laatst gewijzigd door Siberienne op zo 26 nov 2017, 09:12, 1 keer totaal gewijzigd.
      Door Siberienne
      #3321686
      koekje schreef:Ik denk dat Erwin Olaf de meest bekende Nederlandse fotograaf is.
      Ik zat in mijn blinde natuurfotografie hoek ;D

      Martin Kers en Fred Hazelhoff (nog ouder) maakten voor mij van die ultieme ‘Hollands landschap’ foto’s.
       Terug naar “Bar-plaats”

      Barfplaats wordt gesponsord door