Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door El_Kato
#3321398
Jeah hij is net vrij vlot in slaap gevallen in de bench :D

Tot nu toe was het steeds gillen, keffen, piepen en weer gillen. Hij moet natuurlijk nog wennen aan het hier zijn maar heb het idee dat we ook steeds net te laat zijn en dat hij dan toch al te overprikkeld is. Vind het toch best lastig om het moment te bepalen dat hij niet meer puppy druk en bijterig is maar overprikkeld raakt. Hoor net ook van mijn vriend dat hij vanaf 6 uur vanmorgen al drukkig is rennen door het huis, Rana en Sam lastig vallen, bijten in mijn vriend. Heb hem om 8.00 eten gegeven en daarna met een koekje en snoepjes in de bench gedaan. Kleed erover heen en nu dus na wel wat piepen maar niet gillen is hij na misschien 5 minuten in slaap gevallen. Trots op de kleine man :biggrin2:

Als wij opletten is hij ook zindelijk :P

Om hem wat meer rust bij het eten te laten hebben ben ik vanmorgen begonnen met een oefening dat hij alleen wat krijgt als hij rustig is. Dat duurde even want hij wordt helemaal wild van de geur van het eten. Toen hij ging zitten gelijk een stukje vlees gegeven... niet zo slim want hij wilde het heulheul graag dus beet me heel hard in mijn vinger ::) . Gelukkig leer ik ook wel snel dus toen hij daarna weer zat het stukje vlees op de grond gelegd. Dat pakt hij vrij rap op en denk dat ik dit voorlopig er in blijf houden. Graag eten is goed maar ik wil niet dat hij gaat schrokken als ik in de buurt van zijn bak (nu nog even bord) kom en op deze manier wil ik hem leren dat echt alles wat er op het bord ligt voor hem is en dat hij dat van mij krijgt. Weet niet of dat de beste manier is maar ik weet niet zo goed hoe we dat anders kunnen doen.

Morgen gaan we even bij het tuincentrum langs om te kijken voor een kleine Kong, heb 4 zwarte in de tuin liggen maar die zijn veelste groot voor hem. Moet nog even nadenken waar ik hem mee ga vullen ik gebruik de zwarte eigenlijk alleen in de zomer met joghurt oid ingevroren als soort van ijsje. Misschien dat ik zijn spiervlees en orgaan er af en toe in geef. De bedoeling is dan dat hij de Kong in de bench krijgt en daardoor ook wat afgeleid wordt.

Barfplaats wordt gesponsord door